گاردين:انتخابات امریکا؛ رکوردی تازه توسط رای‌دهندگان اوباما

۱۵ آبان ۱۳۸۷ | ۰۳:۲۸ کد : ۳۱۱۰ آمریکا
ناظران پیش­بینی می­کنند، اوباما بتواند با جذب رای دهندگان جوان که مشتاقانه از نخستین ساعات روز پای صندوق­های رای خواهند آمد، با ثبت صف­های 130 متری تا 140 متری رکورد تازه­ای در تاریخ انتخابات امریکا رقم بزند.
گاردين:انتخابات امریکا؛ رکوردی تازه توسط رای‌دهندگان اوباما

روزنامه نیویورک تایمز سرمقاله امروز خود را همانند بسیاری از روزنامه های جهان به انتخابات ریاست جمهوری امریکا اختصاص داده و با عنوان وقت بسیار کم است، صدمه بسیار زیاد، نوشته است، هنگامی که رای دهندگان امریکایی با علاقه پای صندوق­های رای می­روند و رئیس جمهوری آینده امریکا را انتخاب می­کنند باید هشیار باشند که از روز سه شنبه تا 77 روز دیگر هنوز جورج بوش رئیس جمهوری امریکا است و او در این زمان یک دقیقه را هم از دست نمی­دهد.

 

در ادامه این یادداشت آمده است، پرزیدنت بوش در این مدت می­تواند کارهای بسیاری انجام دهد. می­تواند دست و پا بزند که نقشش را تغییر دهد یا نقشه تازه­ای برای محیط زیست بکشد، برای آزادی­های مدنی و سقط جنین برنامه­های دست و پا گیری تهیه کند یا حتی بسیاری برنامه­های خوب دیگر طراحی کند. بسیاری از روسای جمهور لحظات آخر تازه به یادشان می­افتد که یک کار مهم و موثر انجام دهند. بوش هم همانند آنان است. اما کار زمانی دلهره­آور می­شود که بوش تصمیم بگیرد اقدام بزرگ خطرناکی مرتکب شود که رئیس جمهوری آینده امریکا را در جریان یک عمل انجام شده قرار دهد. برای آن زمان چه تدابیری اتخاذ شده است؟

 

روزنامه گاردین نیز سرمقاله امروز خود را به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اختصاص داده و با عنوان انتخابات امریکا: اوباما انتظار دارد رکورد تازه­ای در شمار رای­دهندگان امریکا بزند، نوشته است، انتخابات روز سه­شنبه می­تواند بزرگترین و اثرگذارترین انتخابات تاریخ ایالات متحده را رقم بزند. رقابتی که سرسختانه میان جان مک­کین و باراک اوباما نامزدهای دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در جریان است. ناظران پیش­بینی می­کنند، اوباما بتواند با جذب رای دهندگان جوان که مشتاقانه از نخستین ساعات روز پای صندوق­های رای خواهند آمد، با ثبت صف­های 130 متری تا 140 متری رکورد تازه­ای در تاریخ انتخابات امریکا رقم بزند. این رکورد در سال 2004 یعنی زمانی که جورج بوش بیشترین اقبال را برای حفظ مسند قدرت در کاخ سفید داشت، 121 متر بود.

 

روزنامه بوستون گلاب نیز همانند بسیاری از روزنامه­های معروف دنیا سرمقاله امروز خود را به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اختصاص داده و با عنوان انتخاباتی در روز رای گیری، نوشته است، تا کنون در هیچ نقطه ای از ایالت ماساچوست شمار رای دهندگان به بیش از 125 هزار نفر نرسیده است. رقم مذکور مربوط به سال 2004 است که طی آن بیشترین میزان رای­گیری ثبت شده است. اما خبری که به گوش می­رسد این است که دموکراسی می­خواهد رکورد بزند. ظاهرا طرفداران باراک اوباما تلاش دارند، رکورد تازه­ای ثبت کنند. روز انتخابات شاهد تغییر ارقام رکوردها خواهیم بود.

 

 

 


نظر شما :