کشورهای عربی در مقابل یک سوال بزرگ تاریخی

جهان اسلام باید به اسرائیل اولتیماتوم دهد

۱۱ دی ۱۳۸۷ | ۱۴:۱۶ کد : ۳۵۵۵ گفتگو
گفت‌وگو با محمدرضا حاج‌بابایی، عضو هیات رئیسه مجلس هشتم شورای اسلامی
جهان اسلام باید به اسرائیل اولتیماتوم دهد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه، هشتم دی ماه در اعتراض به حوادث اخیر غزه در میدان فلسطین تهران گردهم آمدند و ضمن محکومیتجنایات رژیم صهونیستی در غزه خواستار اقدام فوری مجامع بین المللی برای رساندن کمکهای دارویی و غذایی و نیز رفع محاصره مردم غزه شدند.
 
محمد رضا حاج بابایی، عضو هیات رئیسه مجلس هشتم شورای اسلامی در این باره به دیپلماسی ایرانی گفت: معضل اصلی جهان امروز این است که اولا امریکاییان و اروپاییان به ویژه انگلیس با تمام قدرت از رژیم صهیونیستی اسرائیل دفاع می کنند و ثانیا جهان اسلام به ویژه عرب ها حمایت لازم را از مردم فلسطین به عمل نمی آورند و در برابر اقدامات اسرائیلی ها سکوت اختیار می کنند.
 
وی افزود: علاوه بر این متاسفانه برخی از کشور ها از رژیم صهیونیستی اسرائیل حمایت می کنند، این حمایت ها در قالب محدود کردن غزه، عدم کمک رسانی به موقع به مردم غزه و یا انجام برخی اقدامات و اتخاذ برخی تصمیمات که اسرائیل را در تحقق اهدافش کمک می کند، صورت می گیرد، باز نشدن گذرگاه رفح اکنون یکی از خیانت های بزرگی است که در حال انجام است.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این امور باعث شده است که امروز حاکمیت کشورهای عربی و جهان اسلام در برابر یک سوال بزرگ تاریخی به واسطه نسل کشی که در فلسطین در حال انجام است؛ قرار گیرند، متاسفانه کشورهای عربی در این خصوص سکوت اختیار کرده اند و حاضر نیستند از حقوق مردم فلسطین دفاع کنند.
 
حاج بابایی خطاب به کشورهای عربی منطقه اظهار داشت: این کشورها باید هرچه سریع تر با تشکیل جلساتی در قالب سازمان کنفرانس اسلامی و یا سازمان بین المجالس اسلامی و یا به هر شکلی دیگری که ممکن است، مانع تجاوزات اسرائیلی ها شده و اولتیماتوم لازم را به امریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی دهند.
 
وی در مورد نقش ایران در میان کشورهای جهان اسلام و در برابر سکوت اعراب در تحولات اخیر غزه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت وحدت جهان اسلام گام برداشته است، مقامات این کشور معتقد به هماهنگی همه کشورهای منطقه در دفاع از جهان اسلام هستند و اکنون نیز بر همه کشورهای اسلامی و منطقه لازم است که از مردم فلسطین دفاع کرده و رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم را محدود کنند.
 
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات و تصمیمات مجلس برای کمک رسانی به مردم غزه نیز تصریح کرد: مجلس هر اقدامی را که در این خصوص لازم باشد، انجام خواهد داد، نمایندگان مجلس ضمن راهپیمایی در دفاع از مرم فلسطین، با تمام قدرت حمایت خود را از اقدامات دولت و مسئولین در کمک رسانی به مردم فلسطین و همراهی با کشورهای حامی مردم غزه اعلام می دارد.

نظر شما :