باهنر: رهبرى مخالف مذاکره با آمريکاست

۰۳ آبان ۱۳۸۸ | ۱۶:۰۳ کد : ۶۰۷۶ سرخط اخبار
مصوبه شوراى امنيت ملى و تاييد رهبرى براى مذاکره با آمريکا الزامى است
باهنر: رهبرى مخالف مذاکره با آمريکاست

نایب رییس مجلس در جلسه شب گذشته جامعه اسلامى مهندسين، به موضوع مذاکراه ایران و آمریکا، اشاره کرده و اظهار داشت: در حال حاضر شورای امنیت و مقام معظم رهبری تاکید دارند که سیاست‌های راهبردی ما بر عدم مذاکره با آمریکاست. از این رو ما فعلا مذاکره مستقیم با آمریکا نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ايلنا، محمدرضا باهنر از شروط ایران برای از سر‌گیری اين مذاکرات سخن گفت و افزود: گاهی از سوی برخی از مسوولین اجرایی کشور و دولت شنیده می‌شود که الان زمان مذاکره رسمی با آمریکا فرا رسیده است. اما قاعدتا مصوبات شورای عالی امنیت ملی و تایید مقام معظم رهبری در این زمینه الزامی است. هیچ قوه‌ای و هیچ شخصیت سیاسی و حقوقی‌اى در کشور حق تخطی از آنها را ندارد.

وى با تاکید بر اینکه سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران بر عدم مذاکره رسمی با آمریکاست، خاطرنشان کرد: باید شرایط چنین مذاکره‌ای به وجود بیاید که از نظر ما هنوز به وجود نیامده است.

جوادلاریجانی:دوم خردادیها به ترور روی می آورند!

اینکه میرحسین موسوی بر خلاف همه مقررات و قوانین مربوط به انتخابات و بر خلاف رای شورای نگهبان و تنفیذ مقام معظم رهبری خود را پیروز انتخابات اعلام کرد این نوعی خروج بر امام عادل است.

محمد جواد لاریجانی با اشاره به رفتار غیرقانونی میرحسین موسوی در مورد نتایج انتخابات گفت: اینکه میرحسین موسوی بر خلاف همه مقررات و قوانین مربوط به انتخابات و بر خلاف رای شورای نگهبان و تنفیذ مقام معظم رهبری خود را پیروز انتخابات اعلام کرد این نوعی خروج بر امام عادل است.
    
به گزارش روز شنبه ایرنا، جواد لاریجانی در نشست سراسری دبیران استانهای حزب موتلفه اسلامی افزود: برخی فکر می کنند صورت مساله دعوای بین دو نفر است، اگر روبوسی کنند مشکل تمام می شود. این درست نفهمیدن صورت مساله است.

لاریجانی با اشاره به مداخله قدرتهای بزرگ در امر انتخابات ریاست جمهوری و حمایت آنها از یک ضلع رقابت اظهار داشت: آنچه که رخ داد یک کودتای تمام عیار با همکاری دول غربی بود، موسوی چه بداند و چه نداند وارد این بازی ابلهانه شد و تمام دنیا هم از او حمایت کردند.
وی با طرح این سئوال که چرا دوم خردادیها دچار آفت خروج بر امام عادل شدند گفت: همان سیری که منافقین در قبل از انقلاب در پذیرش مارکسیسم مرتکب شدند دوم خردادیها در پذیرش لیبرالیسم مرتکب شدند،این پذیرش آنها را به وادی نفاق انداخت و این نفاق هم منجر به خروج بر حاکمیت شد.
وی افزود: کودتای دوم خردادیها ناکام و مفتضح شد، دولتهای غربی هم فهمیدند نظام تنومندتر از آن است که فکر کرده اند، استحکام نظام به واسطه فرهنگ ولایت وتشیع است.

**
دوم خردادی ها به ترور روی می آورند
لاریجانی با طرح این سئوال که کودتاگران پس از این چه خواهند کرد تصریح کرد: اخیراً خاتمی حرفی زده است که قابل تأمل است، وی گفته اگر اجازه ندهند مردم تجمع داشته باشند آنها می روند هسته عمل تشکیل می دهند. سوال این است که چه عملی است که باقی مانده آقایان انجام نداده اند، به عقیده من رویکرد جدید آنها ترور و خشونت است. یعنی آنها به همان نقطه ای رسیده اند که منافقین رسیده اند.
وی ادامه داد: منافقین بچه مسلمانانی بودند که مجذوب مارکسیسم بودند،این جذبه آنها را به نفاق کشاند اینها هم مجذوب لیبرالیسم هستند اینها مدهوش نظام سکولار هستند نتوانستند خود را نگه دارند.مسیر آنها در نهایت به خشونت می رسد و این علامت ختم کارشان است.
وی افزود: دوم خردادیها هفت،هشت ماه عمر این ملت را تباه کردند و ملتی که در گفتمان پیشرفت، خدمت و عدالت دنبال کارآمدی است خود را معطل اینها نمی کند. آنها دست به انتحار سیاسی زده اند،نظام باید مدل جدیدی را برای طراحی رقابت سیاسی در نظر بگیرد.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، وی با اشاره به طراحی دشمنان نظام در ابطال آراء مردم در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اظهارداشت:کاری که رهبر معظم انقلاب در حفظ مردمسالاری دینی در این انتخابات کردند، در دفاع از شرف و حیثیت مردم بود و در تاریخ ایران بی نظیر است و باید این حادثه مهم با همه ابعاد آن ثبت شود.
لاریجانی افزود: حتی کسانی که بی دین هستند اما طرفدار دموکراسی می باشند باید دست رهبری انقلاب را ببوسند که فداکارانه از جمهوریت نظام دفاع کردند.
لاریجانی ادامه داد: عده ای در داخل و خارج با کارگردانی بیگانگان اسلامیت و جمهوریت نظام را به بهانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هدف قرار داده بودند اما هوشیاری رهبری و بیداری مردم مانع از شرارت آنها شد.
وی افزود: ما باید شکر نعمت رهبری را به جا آوریم و این کار فقط با درک درست وقایع و فهم رهنمودهای معظم له و حمایت مومنانه از ایشان امکان پذیر است.
لاریجانی با اشاره به حفظ تمایز مکتب اسلام اهل بیت (ع) با دیگر مذاهب تصریح کرد: حفظ تمایز ما با دیگر مکاتب اعتقاد و التزام به ولایت است، ما ولایت را در اصول در کنار توحید و معاد و در فروع جزء پایه های اسلام در کنار زکات، حج، نماز و روزه می دانیم.

وی افزود: ولایت کلید بهشت و اکسیر اعظم است،رکن اول ولایت حساسیت به مشروعیت حکومت است، ولایت با دغدغه نان شروع نمی شود با دغدغه مشروعیت شروع می شود. دغدغه مشروعیت بیداری سیاسی را در پی دارد.
لاریجانی در ادامه افزود: باید بیرق اسلام در دست کسی باشد که شرایط آن را داشته باشد. یک شیعه باید ملاک مشروعیت و مصداق آن را بداند و این در ادبیات اهل بیت(ع) رکن بزرگی است.
وی ادامه داد: اگر کسی نخواهد تولی و تبری را رعایت کند نوعی کاهلی در امر ولایت را مرتکب شده است و این از کاهلی در نماز و روزه مهلک تر است. ممکن است این کاهلی منجر به خروج بر امام عادل شود، خروج همیشه با شمشیر نیست، خروج یعنی به هر دلیل در برابر امام عادل قرار گیریم.
لاریجانی در پایان با اشاره به سابقه حزب موتلفه اسلامی گفت: حزب موتلفه اسلامی شجره طیبه ای است که سابقه آن به آغاز نهضت اسلامی می رسد، شاخ و برگ آن برای نظام مثمرثمر خواهد بود.

 

اردوغان با هیئت 200 نفره به تهران سفر می‌کند

هیئت بلند پایه سیاسی و اقتصادی کشور ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور دوشنبه شب وارد تهران می شود.

به گزارش مهر، در این سفر دو روزه که از دوشنبه شب آغاز می شود و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت، نخست وزیر ترکیه با رئیس جمهور، معاون اول وی ، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر امورخارجه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

گفتگو پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی موضوع اصلی سفر اردوغان به تهران است.

وزیران تجارت خارجی، انرژی و خارجه از جمله وزیران کابینه اردوغان هستند که در این سفر وی را همراهی می کنند و احتمالا مذاکرات دوجانبه ای با همتایان خود خواهند داشت.

همچنین نام 18 نماینده ازپارلمان ترکیه نیز در بین هیئت سیاسی و اقتصادی ترکیه دیده می شود.

تعداد هیئت اعزامی ترک به تهران 200 نفر عنوان شده است که در نوع خود کم نظیر است.

وصف عاشقانه مولانا از احمدى نژاد 

اعتماد- «حميد مولانا» با تاکيد بر اينکه جهان در حال تغيير است، اظهار داشت؛«گفتمان اروپايى و امريکايى شکست خورده و گفتمان احمدى نژاد، چاوس و سيدحسن نصرالله مورد توجه قرار گرفته است.» به گزارش ايلنا، مشاور احمدى نژاد در نشست خبرى که در محل نمايشگاه مطبوعات برگزار شد، با اشاره به اينکه علت توجه مردم جهان به حرف هاى احمدى نژاد اين است که او مسائلى را بيان مى کند که ديگران نمى گويند، افزود؛ «پس از فروپاشى شوروى ليبراليسم و نوليبراليسم در کنار محافظه کارى و نومحافظه کارى رشد کرد ولى در جهان، خلاء شخص يا اشخاصى که بتوانند حرف هاى تازه يى بزنند، پيش آمد و در اين ميان احمدى نژاد توانست اين خلأ را به يک فرصت تبديل کند.» وى ادامه داد؛ «سابقه بيشتر حضور احمدى نژاد در مجامع بين المللى سبب شد وى در سفر اخير خود به نيويورک در ديپلماسى عمومى، برترى محسوسى نسبت به همتايان فرانسوى، امريکايى و انگليسى خود داشته باشد.» مولانا از برنامه ريزى دقيق و هدفمند براى انجام مصاحبه هاى احمدى نژاد در نيويورک خبر داد و گفت؛ صحبت هاى احمدى نژاد باعث شد تمامى تلاش هاى رسانه يى سران جمهور امريکا، فرانسه و نخست وزير انگليس عليه ايران شکست بخورد و وى با اشاره به اينکه لرى کينگ در مصاحبه با احمدى نژاد 13 بار قطع برنامه داشت و اين نشان دهنده قدرت تيم ايرانى و احمدى نژاد است، ادامه داد؛ ترک صندلى توسط برخى کشورهاى اروپايى مساله مهمى نيست و هدف احمدى نژاد در سخنرانى خويش، مردم کشورهايى مانند اندونزى بودند. وى همچنين علت عدم ملاقات احمدى نژاد با ايرانيان مقيم امريکا در سفر اخيرش به نيويورک را تداخل برنامه ها اعلام کرد.

75 میلیون دلار برای سرنگونی احمدی نژاد

ايلنا- مشاور رسانه‌اى رئيس جمهور گفت: برخی افراد که حدود یک و نیم سال با همسر بنده در ارتباط بودند، در اعزام دخترم به خارج از کشور دست داشته‌اند.
مهدى کلهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص پناهنگى دخترش به آلمان گفت: آقای جوانفکر گفته بودند که یک جناح سیاسی داخلی در ماجرای پناهندگی دختر من نقش داشته است که من این حرف را قبول ندارم و جناح حاکمیتی هم در این قضیه نقش داشته‌اند.
وی ادامه داد: دخترم گفته است که این موضوع ربطی به موج سبز ندارد و فیلمی هم علیه شکنجه ساخته است که کار خوبی کرده است، من هم با شکنجه مخالف هستم، جمهوری اسلامی هم با شکنجه مخالف است.
وى خاطر نشان کرد: البته اعتقاد دارم که دست بیگانگان در قضیه درخواست پناهندگی دختر من دخالت دارد و این امر در راستای اجرای پروژه مدآ“ صورت گرفته است ولی نفوذی‌های دشمن در دو جناح سیاسی حضور دارند.
مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این پروژه، وقتی دشمن نتواند از راه‌های نظامی و اقتصادی وارد شود، برای مقابله با رقبا، از منفذ گسل‌های فرهنگی استفاده می‌کند، گفت: غربی‌ها علیه همه شخصیت‌های نظام و برای تخریب آنها این فضاسازی‌ها را انجام می‌دهند، کما اینکه علیه مهندس موسوی هم این کار را کردند.
وی در پاسخ به اینکه آیا استفاده احمدی‌نژاد در انتخابات از مسئله فرزندان هاشمی که برای حذف هاشمی صورت می‌گرفت را هم می‌توان در راستای پروژه مدآ دانست، گفت: بنده این پروژه را دست ساز آمریکا می‌دانم. معتقد هستم که باید اختلافات سیاسی را کنار گذاشت و کسانی که از این ابزارها استفاده می‌کنند، بازی خورده دشمن در پروژه مدآ هستند.
کلهر با اشاره به نقش مهد علیاها، مادر ناصرالدین شاه در تاریخ سیاسی ایران، گفت: در تاریخ ایران از مهدعلیاها ضربات بسیاری خورده‌ایم و باید مواظب این‌ها باشیم و مهدعلیاها مانند سرپل دشمن عمل می‌کنم.
وی تصريح کرد: ما در مسئله خانواده بسیار حساس هستیم ولی غربی‌ها فرزندانشان را مانند حیوانات تربیت می‌کنند، تا یک سنی مواظبش هستند، بعد رهایش می‌کنند که روی پای خودش بیاستد، البته یک محاسنی هم دارد، ولی در نظام خانوادگی ما چنین نیست و دلبستگی‌های قوی خانوادگی ما سبب می شود که دشمن از این نقاط برای ضربه زدن استفاده می‌کنند.
کلهر درباره اینکه چرا خودش در مناظره با مرعشی تلویحا،توصیه‌هایی به هاشمی رفسنجانی برای مراقبت از فرزندانش داشت، گفت: من منظورم فرزندان و خانواده هاشمی نبود بلکه منظورم فرزندان سیاسی وی که در صحنه کشور حضور دارند مانند احمدی‌نژاد و قالیباف، بود.
مشاور رئیس جمهور گفت: دختر من می ترسد که اگر بازگردد با برخوردهای خاصی روبرو شد و من به عنوان پدر همه وظایف خودم را در قبال وی انجام ندادم و در این راستا مشکل خاصی احساس نمی‌کنم.
وی درباره اینکه چرا پناهندگی دخترش را در راستای پروژه نرم دانسته است، گفت: قطعا چنین چیزی هست و این پروژه توسط بیگانگان طراحی شده است.
وی همچنین از پروژه آژاکس 2 توسط آمریکایی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری برای سرنگونی احمدی نژاد خبر داد و گفت: آنها قصد داشتند مانند پروژه آژاکس که علیه مصدق اجرا کنند، با صرف هزینه‌ای معادل 75 میلیون دلار، احمدی‌نژاد را نیز به همان سرنوشت دچار کنند که موفق نشدند.
کلهر تاکيد کرد: پروژه آژاکس توسط یکی از شخصیت های عضو کمیته بحران شورای امنیت آمریکا اعلام شده است و او هم نام آژاکس 2 را انتخاب کرده است.
وی در پاسخ به اینکه چه کسی جزئیات این پروژه را اعلام کرده است، گفت: اسم این فرد یادم نیست، البته اسامی این ها، رسانه ای نیست.

ضرب الاجلی در کار نیست


على اصغر سلطانيه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آنچه از آن به عنوان ضرب الاجل تعيين شده از سوى محمد البرادعى براى پاسخ کشورهاى حاضر در مذاکرات وين به پيش نويس طرح آژانس ياد شده است، گفت:«هيچ ضرب الاجلى در کار نبوده و البرادعى از کشورهاى حاضر در مذاکرات وين خواست تا جمعه به اين پيش نويس پاسخ دهند بنابراين اين موضوع صرفا يک درخواست بوده است».  

وى تاکيد کرد:« ديروز در تماسى با محمد البرادعى مديرکل آژانس اعلام کردم که موضوع پيش نويس طرح آژانس از سوى ايران درحال بررسى است و بايد ابعاد فنى و حقوقى آن به طور کامل بررسى شود».

نماينده ايران در آژانس ادامه داد: «به البرادعى اعلام کردم که هفته آينده پس از بازگشت به وين پاسخ پيش نويس طرح آژانس را مى دهيم».

وى با بيان اين که پيش نويس طرح آژانس براساس مذاکرات‌وچارچوب‌هاى استاندارد همکارى‌هاى دوجانبه اعضاى آژانس با يکديگر است، افزود:« مهم آن است که آژانس امروز در مسير اصلى خود يعنى تسهيل همکارى ها بين کشورهاى عضو آژانس قرار گرفته است و ترسيم نادرست از نقش آژانس مبنى بر اين که اين نهاد صرفا سازمان بازرسى کل در زمينه هسته‌يى است، را از بين مى برد».

سلطانيه در خصوص پروژه ايران با آژانس و تعدادى از کشورهاى عضو اين نهاد در خصوص تامين سوخت راکتور تهران گفت:« اين پروژه انسان دوستانه و صرفا براى تامين سوخت راکتورى است که به توليد راديو ايزوتوپ ها و راديو داروها براى مصارف پزشکى مى‌پردازد و ايران ترجيح داده است اين سوخت را خريدارى کند. اين درحالى است که ايران با توجه به اشراف کامل بر تکنولوژى صلح آميز هسته‌يى و توليد سوخت، توان توليد سوخت با غناى 20 درصد براى راکتور تهران را دارد».

وى در خاتمه گفت: «بيش از اين لازم نيست درباره نتايج مذاکرات وين پيش‌داورى صورت گيرد».

اخبار قبلی

فرصت 2 روزه ایران برای واکنش به پیش نویس

آزادی مطبوعات در ایران:رتبه سوم از آخر
کسری بودجه 14 میلیارد دلاری دولت
انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد
هاشمی رفسنجانی سردار فداکار جمهوری اسلامی است
انبارلويى: وابستگى موسوى،خاتمى و کروبى به بيگانگان و منافقين محرز است
نبوی: حاميان موسوی پايبند جمهوری اسلامی اند
کلينتون براى گفت‌وگو درباره ايران به روسيه مىرود
کلینتون: تا ابد منتظر ایران نمی مانیم
تقلب گسترده‌اى در انتخابات افغانستان روى داد
 طرح ده ماده اى اوباما يک فاجعه بزرگ است
اقدام توهین­ آمیز ماموران ترکیه در قبال زنان ایرانی
برلوسکونى: هرگز استعفا نمى‌دهم
دیدار پوتین و معاون اول احمدی نژاد
اگر حق وتو را بردارد شایسته جایزه است
تور اروپایی کلینتون با محوریت موضوع ایران
 حمايت لندن از حق هسته اى ايران
اولین حضور سیاسی چاوز،فرماندهی کودتا
هنوز هم کاپشن مى پوشم !
هيئت آمريکايى از آقاى جليلى خواست با آنها مذاکره کند
هاشمی: آلمان به ایران مدیون است


نظر شما :