11 ايرانى در پاکستان دستگير شدند

۰۵ آبان ۱۳۸۸ | ۱۴:۳۰ کد : ۶۱۰۰ سرخط اخبار
پليس پاکستان اعلام کرد که 11 نفر از اعضاى سپاه ايران که گفته مى‌شود مى‌خواستند به صورت غير قانونى وارد کشور شوند دستگير شده‌اند.
11 ايرانى در پاکستان دستگير شدند

 دیپلماسی ایرانی: پليس پاکستان اعلام کرد که 11 نفر از اعضاى سپاه ايران که گفته مى‌شود مى‌خواستند به صورت غير قانونى وارد کشور شوند دستگير شده‌اند.

دادور رامان،‌ مامور پليس پاکستان اعلام کرد که اين 11 نفر روز دوشنبه در جنوب غربى پاکستان در نزديکى مرز ايران دستگير شده‌اند.

8 روز پيش در يک انفجار انتهارى 42 نفر کشته شدند که در ميان آنها 6 نفر از اعضاى ارشد سپاه نيز بودند. اين حادثه در ايران و در نزديکى مرز پاکستان اتفاق افتاده بود.

مقامات ايرانى عوامل اين انفجار را به نيروهاى امنيتى پاکستان نسبت مى‌دهند.

منبع: AP

130 سال سوخت برای رآکتور 15 ساله!


 در حالی‌که از 5ماه پیش آمریکا با ارائه پیشنهاد فریب‌کارانه تبدیل ذخائر اورانیم ایران به میله سوخت قصد تصاحب برگ برنده ایران را دارد، جزئیات جدیدی از این توطئه فاش شده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، بر اساس پیشنهاد آمریکا که 5ماه قبل به ایران ارسال شده است، جمهوری اسلامی باید بخش عمده یعنی 80 درصد اورانیم تولیدی خود را با مشارکت آمریکا به روسیه تحویل دهد و سپس روسیه آن را تا 75/19 درصد غنی کرده و به فرانسه داده و این کشور اورانیم را تبدیل به میله سوخت کند.

اگرچه مسئولان پرونده هسته‌ای اصرار دارند که هیچ‌گونه توافقی نسبت به این پیشنهاد صورت نگرفته است، اما اظهارات سلطانیه، نماینده ایران در آژانس که بارها تصریح کرده است با اصرار ایران نام فرانسه از متون پیش‌نویس حذف شده و مسئولیت به عهده روسیه گذاشته شده است، نشان می‌دهد وی چراغ سبز اولیه را درباره این پیشنهاد نشان داده است.

 

با این حال اطلاعات خبرنگار «آینده» نشان می‌دهد میزان اورانیم درخواستی آمریکا از ایران برابر با نیاز 130 سال رآکتور تهران است، در حالی که تنها 15 سال از عمر این راکتور باقی مانده است.

بر اساس فرمول‌های غنی‌سازی اورانیم، در صورتی که کارایی سانتریفیوژها بالا و ضایعات غنی‌سازی پایین و نزدیک به صفر باشد، برای غنی‌سازی اورانیم به نسبت میزان غنی‌شده، اورانیم با غنای کمتر احتیاج است. به طور نمونه برای تولید یک گرم اورانیم 75/19 درصد که موردنیاز رآکتور تهران است، در شرایط ایده‌آل به حدود 6/5 کیلوگرم اورانیم 5/3 درصد نیازمندیم.

 با توجه به سطح فنی هسته‌ای روسیه که نزدیک به شرایط ایده‌آل است این کشور برای تولید یک کیلوگرم اورانیم 20 درصد حدود 6 کیلوگرم اورانیم 5/3 درصد احتیاج دارد و جمهوری اسلامی برای آن‌که سوخت راکتور تهران را تا 15 سال آینده یعنی پایان عمر آن تأمین کند حدود 23 کیلوگرم اورانیم 20 درصد احتیاج دارد و برای تأمین آن حداکثر باید 150 کیلوگرم اورانیم 5/3 درصد غنی‌شده تحویل بدهد. اما آمریکا می‌خواهد 8 برابر این مقدار یعنی حدود 1200 کیلوگرم اورانیم 5/3 درصد را از ایران خارج کند.

حتی در خوشبینانه‌ترین شرایط که طرف روسی و فرانسوی به تعهدات خود عمل کرده و کل 1200 کیلوگرم اورانیم دریافتی ایران را به میله سوخت رآکتور تهران تبدیل کنند، باید حدود 200 کیلوگرم میله سوخت به ایران تحویل بدهند که این مقدار برابر با 130 سال سوخت موردنیاز راکتور تهران است که تنها 15 سال از عمر آن باقی مانده است.

غنی سازی در روسیه تحقیر ملت ایران است


با توجه به فشارهایی که از ناحیه کشورهای پیشنهاد کننده در مورد پرونده هسته ای وجود داشت. نباید پیشنهاد ارسال اورنیوم ایران به روسیه را خیرخواهانه دانست.

یک نماینده مجلس با اشاره به مذاکرات اخير وين و بحث ارسال اورانیوم به روسیه برای غنی سازی گفت: این پیشنهاد تحقیرملت ایران است و منافع ملی را زیر سوال می برد.

سید عماد حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی «فردا » اظهار داشت : به نظر می رسد غربى‌ها اصرار دارند به سمت نوعى فريبکارى بروند و مواردى را به ما تحميل کنند. به همین خاطر بود که پیشنهاد کردند سوخت با غنای 20 درصد را زمانی به ايران مى‌دهيم که تهران مواد غنى‌شده خود را به ما بدهد.

وی افزود: با توجه به فشارهایی که از ناحیه کشورهای پیشنهاد کننده در مورد پرونده هسته ای وجود داشت نباید پیشنهاد ارسال اورنیوم ایران به روسیه را خیرخواهانه دانست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس پاسخ به اين سوال که چه تضمينى وجود دارد غربى‌ها مثل گذشته زير قول‌هايشان نزنند و به وعده‌هايى که در اين مذاکرات مى‌دهند عمل کنند؟ گفت: تضمين آن‌چنانى وجود ندارد، روسیه علی رغم اینکه ادعا می کند دوست ایران است بارها به ایران پشت کرده و سابقه خصومت سایر کشورهای پیشنهاد کننده هم مشخص است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مسولان مذاکره کننده هسته ای باید بیشتر هوشیار باشند، چرا که این کشورها با نوعى فضاسازى به دنبال اين هستند که ما را از مواضع عزتمدانه هسته ای عقب برانند.

حسینی با تاکید براینکه عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای در وین و ژنو بسیار ضعیف بوده است، خاطر نشان کرد: اگر تصمیمی برخلاف عزت مردم ایران در مذاکرات گرفته شود به هیچ عنوان مورد پذیرش ملت ایران نخواهد بود.

 
تقلب نشده است!

 شفاف- تبريک زودهنگام محمود احمدى ن‍ژاد به حامد کرزى پس از دور اول انتخابات رياست جمهورى اين کشور سبب ناخرسندى برخى مطبوعات اين کشور شده است .

در همين زمينه "محمد کرمى راد" عضو کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى در گفتگو با خبرنگار شفاف با بيان اينکه آمريکا و هم پيمانانش به دنبال راى نياوردن کرزى در اين انتخابات بوده و تمامى تلاش خود را نيز در اين زمينه صورت دادند، گفت: دخالت بيگانگان در امور کشورهاى منطقه همواره روشن است.

وى با اشاره به دخالتهاى امريکا در ايران، افغانستان، عراق و لبنان، افزود: اينکه گفته مى شود در انتخابات افغانستان تقلب صورت گرفته نشان دهنده فشارها و سهم خواهى هاى سياسى است. بايد بدانيم که پشت اين مسائل هدفهايى نهفته است.

نماينده کرمانشاه اقدام احمدى ن‍ژاد در تبريک به حامد کرزى را با تدبير و تعقل دانست و عنوان داشت: مطمئنيم که قطعا اخبار و اطلاعاتى مبنى بر صحت کامل اين انتخابات به ايشان رسيده بوده و وى نيز با هوشيارى اين تبريک را گفته است.

وى با بيان اينکه بنده علاقه مند بودم که اين تبريک زودتر از جانب رييس جمهور ايران صورت مى گرفت، گفت: معتقدم که کرزى به خوبى توانسته در برابر زياده خواهى هاى امريکا بايستد و به همين دليل است که دشمنان زيادى پيدا کرده.

کرمى راد با اشاره به اينکه اعلام نتيجه يعنى تاييد صحت آن، پس اقدام احمدى ن‍ژاد امرى پسنديده بوده است، افزود: آنچه که مشخص است اين است که کرزى در مقابل زياده خواهى امريکا ايستاده بنابراين مخالفين وى حتى در خود افغانستان نيز با به راه انداختن عمليات روانى از طريق رسانه هاى مخالف سعى در تخريب وجهه وى به هر طريقى دارند.

وى احتمال هرگونه تقلب را در انتخابات افغانستان رد و بار ديگر تاکيد کرد که احمدى نژاد با داشتن اطلاعات کامل اقدام به تبريک کرده است.

اظهارات این نماینده مجلس در حالی است که کمیسیون انتخابات افغانستان نیز تقلب در انتخابات را پذیرفته و حتی کرزی نیز در برابر این تصمیم کمیسیون انتخابات اعتراضی ندارد و آنرا پذیرفته است .

سخنان متکی نشانه مصالحه بر سر تحويل سوخت است

به گزارش ایلنا احمد قریب عضو هیات علمی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: سخنان‌ متکی‌ مبنی براینکه شاید سوختی را که نیاز نداریم به آنها تحویل دهیم، ناشی از مقاومتی است که در روزهای اخیر در کشورمان در برابر تحویل سوخت به غرب شکل گرفته‌است.
احمد قریب با بیان این که مسئله تحویل سوخت ایران بیش از حد بزرگ شده و این به دلیل عدم مدیریت صحیح در این زمینه است،اظهار داشت: اين سخنان نشان دهنده آن است که آقای متکی می‌خواهد نظر هر دو طرف را تامین کند.
وی تصریح کرد:ایران به جز این راکتور تحقیقاتی و نیروگاه بوشهر، راکتور دیگری ندارد که این همه برسر سوخت آن جنجال می‌شود، ضمن آن که بوشهر هنوز تکمیل نشده و اگر هم بشود سوخت آن را روسیه تامین خواهد کرد، در واقع ما به کل 1600 کیلو اورانیوم خود در حال حاضر نیاز نداریم، پس کدام بخش آن قرار است ارسال شود؟
قریب تاکید کرد: سخنان منوچهر متکی بیشتر به مصالحه شباهت دارد در حالی که ایران 1600 کیلو اورانیوم خود را نیاز ندارد چرا که‌راکتورهای زیادی نداریم.
رئیس سابق مرکز پژوهشی سازمان انرژی اتمی ایران یادآوری کرد: در زمان مير حسين موسوی 680تن اورانيوم خريدارى شد که با 12تن آن سوخت راکتور تحقیقاتی تهران را تامین کردیم و تا امروز هم از آن استفاده مى کنيم و بيش از 660تن ديگر هنوز موجود است و غنى سازى ما نيز هنوز ادامه دارد‏ ‌درحالی که مشخص نیست چرا در روزهای اخیر این مسئله کوچک تا این حد بغرنج شده‌است و همین نیروگاه تحقیقاتی تهران از عمر مفیداش 10 سال دیگر بیشتر باقی نمانده است و نیازمند این همه سوخت نیست.

امریکا شریک ما نیست

 به گزارش ايسنا عبدالله عبدالله‌، رقيب اصلى حامد کرزاى، رييس‌جمهور افغانستان، ‌پيشتر در مصاحبه با شبکه خبرى سي.ان.ان هشدار داده بود استراتژى جديد آمريکا بدون حضور يک شريک معتبر درکابل‌ به موفقيت نخواهد رسيد و دولت کرزاى در وخيم شدن شرايط مقصر است.

حامد کرزاى نيز در مصاحبه اخير خود با شبکه خبرى سي.ان.ان با چرخاندن انگشت خود به سمت آمريکا اظهار داشت: آيا آمريکا يک شريک قابل اعتماد براى افغانستان است؟ آيا غرب شريک قابل اعتمادى براى افغانستان است؟ آيا ما شاهد انجام تعهداتى که به ما ارايه شده بود، هستيم؟ آيا با ما مثل يک شريک رفتار شده است؟

کرزاى تصريح کرد: شراکت براى من درجايى است که جان مردم افغان مورد احترام باشد، اموال متعلق به مردم افغان مورد احترام قرار گيرد، به سنت‌هاى افغان احترام گذاشته شود و جايى است که ما جهتى را که در آن حرکت مى کنيم، بشناسيم.

براساس گزارش خبرگزارى فرانسه، اظهارات کرزاى اشاره‌اى تلويحى به انتقادهاى طولانى مدت وى از آمار بالاى تلفات غير نظاميان افغان درحملات هوايى آمريکا وهم‌چنين اشاره به بازنگرى پايان نيافته استراتژى جديد باراک اوباما، رييس‌جمهور آمريکا در افغانستان بود.

کرزاى در خصوص اتهامات موجود در خصوص بروز تقلب در انتخابات رياست جمهورى افغانستان گفت: برخى تخلفات صورت گرفته و حتى در برخى موارد تقلب نيز وجود داشته است اما انتخابات به طور کلى سالم بوده و نتايج آن مشخص است.

کرزاى افزود: هم اکنون که قرار است دور دوم انتخابات درتاريخ هفتم سپتامبر برگزار شود، هر اتفاقى که رخ دهد اين انتخابات بايد نتايجى روشن و مشخص ارايه دهد و اين نتايج بايد مورداحترام قرار گيرد.

درآمد نفت روسيه نصف شد

وزير دارايى روسيه از کاهش درآمدهاى حاصل از صدور نفت اين کشور در 9 ماه نخست سال جارى ميلادى خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از ريانووستى ، الکسى کودرين تصريح کرد: درآمدهاى حاصل از صادرات نفت و مواد پتروشيمى روسيه در 9 ماه نخست سال جارى ميلادى 45 درصد کاهش يافت و به 129 ميليارد دلار رسيد. درآمدهاى حاصل از صدور نفت خام روسيه در مدت مشابه سال گذشته 249 ميليارد دلار بوده است.ميانگين قيمت نفت اورال روسيه از آغاز سال جارى ميلادى تا 15 اکتبر جارى ، حدود 40/57 براى هر بشکه بوده است، اما اين رقم در مدت مشابه سال گذشته ميلادى 40/106 دلار بود. کودرين افزود : به دليل اين نوسان ها، بيش از 8/54 ميليارد دلار از بودجه روسيه کسر شده است . وزارت توسعه اقتصادى روسيه نيز پيش بينى کرد هر بشکه نفت اورال در سال جارى ميلادى به ميانگين 54 دلار خواهد رسيد.بودجه فدرال اين کشور در سال جارى ميلادى بر اساس قيمت نفت 41 دلارى تنظيم شد؛ اما اين بودجه در سال 2010 بر اساس نفت 58 دلارى بسته خواهد شد.

متکی:حرف باهنر را قبول دارم

شنبه‌شب محمدرضا باهنر در نشست جامعه اسلامى مهندسين اعلام کرده بود که مذاکره مستقيم با آمريکا از جمله مسائل استراتژيک نظام است که مقام معظم رهبرى و شوراى عالى امنيت ملى در حال حاضر با آن مخالف هستند.

اين در حالى است که برخى دولتمردان اخيرا اعلام کرده بودند که زمان مذاکره با آمريکا فرا رسيده است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، منوچهر متکى صبح امروز براى بازديد از نمايشگاه مطبوعات از برخى غرفه‌هاى حاضر در اين نمايشگاه بازديد کرد و در پاسخ به خبرنگار ايلنا که نظر وى را در مورد مذاکره با آمريکا مى‌پرسيد و موضع نايب‌رئيس مجلس را به او يادآور مى‌شد اظهار داشت: ما هم همان نظر آقاى باهنر را قبول داريم.

وى از پاسخ به اينکه دولت دهم در رابطه با مذاکره با آمريکا چه تصميمى گرفته است خوددارى کرد و به دليل شرکت در جلسه‌اى نمايشگاه مطبوعات را با عجله ترک کرد.

ديدار سران موتلفه با ميرحسين

جام جم آنلاين:«محمدنبى حبيبى» دبيرکل حزب موتلفه اسلامى از ديدارهاى خود و شمارى ديگر از چهره هاى برجسته اين حزب باسابقه سياسى کشور با «ميرحسين موسوى» با هدف کاهش تنش و تقويت وحدت ميان نيروهاى وفادار به انقلاب خبر داد.

حبيبى گفت:«ما تاکنون در اين زمينه ديدارهايى داشته ايم و اگر لازم باشد باز هم ديدار خواهيم کرد زيرا معتقديم احتمال خطا براى همه وجود دارد ولى ما بايد براى ايجاد وحدت ميان نيروهاى وفادار به انقلاب تلاش کنيم».

وى تاکيد کرد که نقطه محورى در اين وحدت، اتحاد و همگرايى نيروهاى انقلاب حول محور رهبرى و ولايت فقيه است.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامى با اشاره به اينکه هم اکنون دو ديدگاه در ميان نيروهاى سياسى جامعه براى برخورد با حوادث پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهورى وجود دارد، گفت: يک ديدگاه،  اين است که بايد تلاش کنيم تا وحدت و همگرايى حول محور رهبرى در جامعه ايجاد شده و از سقوط بيشتر برخى نيروهاى انقلاب جلوگيرى شود و ديدگاه دوم، نيز اين است که کسانى معتقدند اگر کسى چند پله از همراهى با نظام سقوط کرده است، بايد کارى کنيم تا او بطور کامل سقوط کند.

وى تاکيد کرد که موتلفه با ديدگاه دوم موافق نيست و اعتقاد دارد که حتى يک مخالف نيز براى نظام جمهورى اسلامى زياد است. از اين رو، بايد کارى کرد تا بر شمار همراهان و نيروهاى نظام و انقلاب هر چه بيشتر افزوده شود.

حبيبى خاطرنشان کرد: احتمال خطا براى همه وجود دارد و ممکن است نيروهاى وفادار به انقلاب هم خطايى داشته باشند. همه‌ ما در معرض خطا هستيم، اما نبايد اين‌طور باشد که اگر کسى دو خطا کرده آن‌قدر به او فشار بياوريم که تعداد خطاهايش افزايش يابد و اصلا او را از زندگى سياسى و فيزيکى ساقط کنيم.

وى با اشاره به ملاقات‌هاى اعضاى حزب متبوعش با شخصيت‌هاى نظام در راستاى کم کردن تنش در فضاى سياسى گفت: ما معتقد نيستيم که به بحث‌کردن با آقاى موسوى، اشکالى وارد است ؛ همانطور که با سرپرستى آقاى عسگراولادى، هفته دوم پس از انتخابات با آقاى موسوى ديدار کرديم.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامى هم‌چنين ملاقات با مهدى کروبى ، سيد محمد خاتمى ، محسن رضايى ، محمود احمدى‌نژاد ، آيت‌الله امامى کاشانى و مراجع تقليد را از ديگر فعاليت‌هاى اين تشکل براى کاهش تنش‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: معتقد بوديم بايد سراغ آقاى هاشمى هم مى‌رفتيم؛ چرا که نبايد کسى را طرد کرد و بحث ايشان با کسى که تصميم قطعى گرفته ضدانقلاب باشد فرق دارد.

وى با اشاره به نامه هاشمى رفسنجانى به مقام معظم رهبرى پيش از انتخابات که آن را قابل ايراد دانست، گفت: آقاى هاشمى مواضع خود را در جريان برگزارى اجلاس مجلس خبرگان با سخنانى که در دفاع از مقام معظم رهبرى و جايگاه ولايت فقيه در جامعه سخن گفتند، به روشنى بيان کردند.



اخبار قبلی

برای 30 کیلو سوخت نباید همه اورانیوم غنی شده را بدهیم

باهنر: رهبرى مخالف مذاکره با آمريکاست
فرصت 2 روزه ایران برای واکنش به پیش نویس
آزادی مطبوعات در ایران:رتبه سوم از آخر
کسری بودجه 14 میلیارد دلاری دولت
انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد
هاشمی رفسنجانی سردار فداکار جمهوری اسلامی است
انبارلويى: وابستگى موسوى،خاتمى و کروبى به بيگانگان و منافقين محرز است
نبوی: حاميان موسوی پايبند جمهوری اسلامی اند
کلينتون براى گفت‌وگو درباره ايران به روسيه مىرود
کلینتون: تا ابد منتظر ایران نمی مانیم
تقلب گسترده‌اى در انتخابات افغانستان روى داد
 طرح ده ماده اى اوباما يک فاجعه بزرگ است
اقدام توهین­ آمیز ماموران ترکیه در قبال زنان ایرانی
برلوسکونى: هرگز استعفا نمى‌دهم
دیدار پوتین و معاون اول احمدی نژاد
اگر حق وتو را بردارد شایسته جایزه است
تور اروپایی کلینتون با محوریت موضوع ایران
 حمايت لندن از حق هسته اى ايران
اولین حضور سیاسی چاوز،فرماندهی کودتا
هنوز هم کاپشن مى پوشم !

 


نظر شما :