توقیف‌کشتی‌ایرانی به اتهام‌حمل‌سلاح ‌‌برای‌شیعیان ‌یمن

۰۶ آبان ۱۳۸۸ | ۱۵:۱۰ کد : ۶۱۱۴ سرخط اخبار
یک مسئول در استان حجة یمن اعلام کرد که مقامات این کشور یک کشتی ایرانی که در حال حمل اسلحه برای حوثی‌ها بوده را به همراه 5 پرسنل ایرانی آن توقیف کرده است.
توقیف‌کشتی‌ایرانی به اتهام‌حمل‌سلاح ‌‌برای‌شیعیان ‌یمن

 

آینده- روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط چاپ لندن نوشت:«یک مسئول در استان حجة یمن اعلام کرد که مقامات این کشور یک کشتی ایرانی که در حال حمل اسلحه برای حوثی‌ها بوده را به همراه 5 پرسنل ایرانی آن توقیف کرده است».

به گزارش پرس.تی.وی – بیروت، همین مسئول که استان او در مجاورت استان صعده که مقر حوثی‌ها بوده و بیشتریت درگیری‌ها در آن انجام می‌گیرد گفت: «بازجویی پرسنل این کشتی که همه ایرانی هستند در حال انجام است».

الشرق الاوسط از قول منابع آگاه اظهار داشت: «این کشتی در حال حمل سلاح‌ ضد زره‌ای بوده و نیروی دریایی یمن آن را در آب‌های این کشور در نزدیکی یک بندر یمنی در نزدیکی شهر میدی در دریای سرخ متوقف کرده است».

همین مصدر تایید کرد که مقامات یمنی 5 ایرانی که در این کشتی بودند را بازداشت کرده و این عملیات دو روز گذشته و در بامداد رخ داده است.

بعلاوه منابع یمنی به الشرق الاوسط گفتند که سی حوثی در حمله جنگنده‌های یمنی در استان صعده کشته شده و این در حالیست که حوثی‌ها گفتند بر یکی از ارگان‌های دولتی سیطره پیدا کرده اند.

ایران تا 48 ساعت آینده به توافق‌نامه آژانس پاسخ مى‌دهد

ايلنا-يک منبع آگاه اعلام کرد که ایران در 48 ساعت آینده پاسخ خود که شامل تعدیلات مهمی درپاسخ به پیشنهادهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پیش‌نویس توافق‌نامه سوخت راکتور اتمی تحقیقاتی تهران است را به آژانس ارائه خواهد کرد.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاری ریانووستى، این منبع آگاه سه‌شنبه گفت که تهران در پاسخ خود با چارچوب کلی توافق‌نامه سوخت راکتور اتمی تهران موافقت مى‌کند اما درخواست براى تغييرات مهمی نیز لحاظ خواهد شد.
بنا بر اين گزارش، روسیه، فرانسه و آمریکا جمعه رسماً بسته پیشنهادی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره عرضه سوخت هسته‌ای به رآکتور تحقیقاتی تهران را تائید کردند.
این بسته پیشنهادی چهارشنبه در پایان مذاکرات فنی سه روزه در وین تنظیم شده بود.
یک منبع آگاه در آژانس به در گفت‌وگو با خبرگزارى ریانووستی اعلام کرد که در پیش‌نویس توافق‌نامه چنین در نظر گرفته شده است که ماده اولیه برای عرضه سوخت به ایران 1.2 تن اورانیوم با غنای پایین باشد که در مرکز غنی‌سازی نطنز به‌دست آمده است، این اورانیوم در روسیه به‌طور تکمیلی غنی می‌شود و سپس در فرانسه کپسول‌های سوختی آماده می‌شوند.
این به‌این دلیل است که راکتور در تهران توسط متخصصان آرژانتینی بر اساس فناوری‌های فرانسوی ساخته شده که سوخت آن را در حال حاضر تنها در فرانسه می‌توان تولید کرد.
به گفته وی، این توافق‌نامه در صورتی که تائید شود درهای مذاکرات درباره گام‌های آتی حل برنامه هسته‌ای ایران را می‌گشاید.

پرچم وارونه ایران پشت سر وزیر کشور!

تابناک- تصویر این خبر که توسط خبرگزاری آسوشیتد پرس(Ap) منتشر شده، مربوط به مذاکره وزیر کشورمان با همتای پاکستانی درباره گروهک های تروریستی مستقر در پاکستان است.

تصویر حاکی نکته بسیار مهمی است که از دید مسئولین کشورمان به دور مانده، با دقت در تصویر زیر متوجه می شوید که پرچم پشت سر آقای نجار، وزیر کشور ایران که می بایست مربوط به ایران باشد، مروبط به ایران نبوده و حتی پرچمی که روی میز قرار دارد پرچم ایران بوده اما وارونه!

این اقدام از لحاظ سیاست خارجی و دیپلماتیک توهین به ملت ایران بوده و این در حالیست که مسئولان کشورمان هیچ گونه واکنش رسمی و علنی به این اتفاق از خود نشان نداده اند.

گفتنی است، هیچ یک از خبرگزاری‌های رسمی کشور تصویری از سفر مصطفی محمد نجار به پاکستان منتشر نکرده اند.

بنزین در مقابل پروژه

فارس- دبير اول انرژى سفارت ونزوئلا گفت که طبق توافق ايران و ونزوئلا بنزين صادراتى به ايران 20 هزار بشکه توافقى در روز خواهد بود.

«لوئيس مايتا» دبير اول انرژى سفارت ونزوئلا درخصوص روش پرداخت قيمت بنزين صادراتى ونزوئلا به ايران گفت: روش پرداخت به صورت مبادله‌اى است، يعنى شرکت‌هاى ايرانى در قبال آن پروژه‌هايى را در ونزوئلا انجام مى‌دهند.

»مايتا» در پاسخ به اين سوال که بنزين صادراتى متناسب با ماشين‌هاى ايرانى خواهد بود يا خير، گفت: ايران بايد شرايط تکنولوژى، آب و هوايى و جغرافيايى خود را براى وزارت انرژى ونزوئلا ارسال کند تا بنزين صادراتى مناسب ماشين‌هاى ايرانى توليد شود اما از لحاظ مکانيکى، از آنجايى که اين بنزين شرايط استاندارد لازم را دارد، مشکلى نخواهد داشت.

دبير اول انرژى سفارت ونزوئلا در پايان با بيان اينکه بنزين صادراتى به ايران همان بيست هزار بشکه توافقى در روز خواهد بود، خاطرنشان کرد: همکارى‌هاى ايران و ونزوئلا در زمينه انرژى به سود هر دو ملت خواهد بود و اين روابط به کشورهاى ما و ديگر کشورهايى که مانند ما هستند کمک مى‌کند که روى پاى خود بايستند.

رسایی و حمله مجدد به سران اصلاحات

به گزارش خبرگزارى فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حميد رسايى دوشنبه شب در نشست دانشجويان و فعالان ستاد احمدى‌نژاد پيرامون ريزش و رويش در دولت نهم اظهار داشت: مرکز ثقل، نقطه اشتراک وحدت بايد قانون اساسى، ولايت فقيه و تبعيت از رهبرى باشد.وحدت با کسانى که دشمن براى آنها کف مى‌زند، وحدت با دشمن است.
وى خاطرنشان کرد: آدم عاقل سياسى نمى‌بينم که طرح شعار وحدت ملى براى اتحاد با اين افراد دهد وگرنه چنين فردى مرض وحدت دارد. هيچ اصولگرايى اعتقاد به چنين وحدتى ندارد.
رسایى با بيان اينکه طرح وحدت وجود خارجى ندارد، افزود: هدف از ارائه چنين طرحى اين است که نظام، کارى با اغتشاشگران نداشته باشد.
وى با اشاره به ايستادگى براى محاکمه سران اين جريان گفت: آقايان موسوى، کروبى، خاتمى و هاشمى بايد ادعاهاى مطرح شده‌اشان را اثبات کنند.
رسایی ادامه داد: اگر وحدت بر اساس قانون اساسى، رهبرى و ولايت فقيه باشد، خوب است. قانون مى‌گويد کسى که سبب به‌ هم ريختن و اغتشاشات در جامعه مى‌شود، بايد جوابگو باشد.
وى با بيان اينکه حسن و قبح اصولگرايى و اصلاح‌طلبى عقلى نيست، بيان داشت: بايد ديد که منظور از اصلاح‌طلبى و اصولگرايى چه باشد.
نماينده قم در مجلس اضافه کرد: چنانچه در جريان اصولگرايى افرادى بخواهند معامله کنند، اگر در مبانى باشد، بايد به آنها اعتراض کنيم، مى‌خواهد چنين کسى احمدى‌نژاد، رفيق يا رقيب وى باشد.

اخبار قبلی

 11 ايرانى در پاکستان دستگير شدند

برای 30 کیلو سوخت نباید همه اورانیوم غنی شده را بدهیم
باهنر: رهبرى مخالف مذاکره با آمريکاست
فرصت 2 روزه ایران برای واکنش به پیش نویس
آزادی مطبوعات در ایران:رتبه سوم از آخر
کسری بودجه 14 میلیارد دلاری دولت
انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد
هاشمی رفسنجانی سردار فداکار جمهوری اسلامی است
انبارلويى: وابستگى موسوى،خاتمى و کروبى به بيگانگان و منافقين محرز است
نبوی: حاميان موسوی پايبند جمهوری اسلامی اند
کلينتون براى گفت‌وگو درباره ايران به روسيه مىرود
کلینتون: تا ابد منتظر ایران نمی مانیم
تقلب گسترده‌اى در انتخابات افغانستان روى داد
 طرح ده ماده اى اوباما يک فاجعه بزرگ است
اقدام توهین­ آمیز ماموران ترکیه در قبال زنان ایرانی
برلوسکونى: هرگز استعفا نمى‌دهم
دیدار پوتین و معاون اول احمدی نژاد
اگر حق وتو را بردارد شایسته جایزه است
تور اروپایی کلینتون با محوریت موضوع ایران
 حمايت لندن از حق هسته اى ايران
اولین حضور سیاسی چاوز،فرماندهی کودتا


نظر شما :