برای تامین سوخت نباید امتیاز بدهیم

۱۰ آبان ۱۳۸۸ | ۲۱:۰۸ کد : ۶۱۴۸ سرخط اخبار
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای دریافت سوخت رآکتور تهران که رآکتور تحقیقاتی است نباید هیچ امتیازی را به کشورهای ابرقدرت تامین کننده سوخت این رآکتور بدهد.
برای تامین سوخت نباید امتیاز بدهیم

 نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای دریافت سوخت رآکتور تهران که رآکتور تحقیقاتی است نباید هیچ امتیازی را به کشورهای ابرقدرت تامین کننده سوخت این رآکتور بدهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه امروز یکشنبه مجلس ضمن حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر مذاکره ایران با کشورهای تامین کننده سوخت برای تبادل اورانیوم غنی سازی شده صورت بگیرد به طور طبیعی باید پس از دریافت سوخت مورد نیاز اورانیوم غنی سازی شده ایران با غلظت پایین به آنها تحویل گردد. البته تبادل اورانیوم غنی سازی شده شرایط معینی باید داشته باشد.

نایب رئیس اول مجلس ادامه داد: رآکتور تهران دارای منافع انسان دوستانه و عمدتا پزشکی است و ممکن است در 2 یا 3 سال آینده نیازمند سوخت که اورانیوم غنی سازی شده 20 درصد است، باشد.

وی تصریح کرد: کشورهای دارای سوخت مورد نیاز رآکتور تهران مکلفند بر اساس قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی سوخت راکتور تهران را فراهم آورند. به نظر مجلس هر گونه پیش شرطی برای تامین سوخت این راکتور مورد قبول نیست و خارج از اصول آژانس است.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید آیا اختلاف نظری در بین مسئولان کشور در موضوع هسته ای وجود دارد یا خیر، گفت: اختلاف دیدگاه معنا داری در این زمینه وجود ندارد کشورهای دارای سوخت همانطور که پیش از این هم اشاره شد بر اساس قوانین آژانس باید نیاز جمهوری اسلامی ایران را در زمینه سوخت برای راکتورهای تحقیقاتی فراهم کنند.

خبرنگاری با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در مشهد آن را مغایر با آنچه امروز به عنوان پیشنهاد ایران به آژانس مطرح شده است دانست و خواستار توضیح ابوترابی در این زمینه شد که وی پاسخ داد: بنده سخنان آقای رئیس جمهور در مشهد را گوش نکردم اما اگر اختلاف دیدگاه باشد این موضوع نظریه قابل دفاعی است که کشورهای دارای سوخت باید نیاز ما را تامین کنند و ما هم به عنوان عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب مقررات آژانس و برای اهداف انساندوستانه فعالیت کنیم.

وی اضافه کرد: ما در چارچوب منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب مقررات آژانس حرکت خواهیم کرد.


شکایت نمایندگان از احمدی‌نژاد دردست بررسی



یک عضو فراکسیون اقلیت مجلس با اشاره به بحث شکایت 100 نماینده حامی دولت از میر حسین موسوی با بیان اینکه همه کسانی که در ایجاد شرایط فعلی نقش داشتند باید پاسخگو باشند گفت: «شکایت از احمدی نژاد در فراکسیون اقلیت در دست بررسی است چرا که ایشان هم در این جریانات مقصر بوده اند».

پس از این که حمید رسایی نماینده حامی دولت در مجلس از شکایت 100 نماینده از میرحسین موسوی خبر داد و محسنی اژه ای دادستان کل کشور نیز این خبر را تائید نمود، یکی از سایت های وابسته به دولت ادعا کرد که نمایندگان اصلاح طلب مجلس نیز قصد دارند از احمدی نژاد شکایت کنند.

امیر طاهر خانی نماینده تاکستان و عضو فراکسیون اقلیت مجلس در اینباره به "خبرنگار فرارو" گفت: «بحث هایی در این باره وجود داشت، قاعدتا اگر قرار است کسی محاکمه شود باید همه مسائل در نظر گرفته شود».

وی با اشاره به رفتار احمدی نژاد در مناظره های تلوزیونی افزود:«آنهایی که مسبب به وجود آمدن حوادث پس از انتخابات شدند باید مورد توجه قرار گیرند اولین جرقه ی اختلافات در مناظره تلویزیونی احمدی نژاد و موسوی زده شدم».

وی ادامه داد: «در آن جلسه بحث های غیر اخلاقی مطرح شد که حساسیت جامعه را بر انگیخت ودر ادامه نیز تبلیغات غیر اخلاقی بر مبنای آن مناظره صورت گرفت».

این نماینده اصلاح طلب با اشاره به شکایت 100 نماینده اصولگرا از موسوی گفت: «اگر قرار است موضوعی بررسی شود باید همه حوادث مورد توجه قرار گیرد و همه کسانی که در ایجاد وضعیت موجود تاثیر گذاشتند باید جوابگو باشنداگر قرار است کسی محاکمه شود اشکالی ندارد ولی باید همه عوامل ایجاد این وضعیت محاکمه شوند. چون همه در برابر قانون مساوی هستند. اگر لازم باشد فراکسیون اقلیت از احمدی نژاد شکایت خواهد کرد».

وی با اشاره به این که در بین نمایندگان اقلیت این بحث مطرح شده است اظهار داشت: «تا به حال بحثی راجع به این قضیه به صورت مبسوط در جلسه فراکسیون صورت نگرفته است و فقط این قضیه در بین نمایندگان اصلاح طلب مطرح است».

طاهر خانی در پایان تاکید کرد: «شکایت از احمدی نژاد در فراکسیون اقلیت در دست بررسی است چرا که ایشان هم در این جریانات مقصر بوده اند».

 

نادران:دروغگویی معاون اول محرز شده است


نماينده‌ى مردم تهران در خانه‌ى ملت، تصريح کرد: اسنادى که از آقاى رحيمى بدست آمده براى تاييد عدم صلاحيت وى کافى است.

 به گزارش ایسنا الياس نادران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشى در مورد پيگيرى‌هاى خود در شکايت از رحيمى معاون اول رييس جمهور، اظهار کرد: ما از مراجع ذيربط پيگير شکايت خود هستيم و از قوه‌ى قضاييه و مجلس اين موضوع را در دست پيگيرى داريم و اسنادى که تا امروز به دست ما رسيده و در دست مراجع ذيربط قرار گرفته براى تاييد عدم صلاحيت وى کفايت مى‌کند.

نادران عدم صلاحيت رحيمى را در زمينه‌هاى مالى و مديريتى عنوان کرد و گفت: دروغگويى وى نيز محرز است.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد شکايت رحيمى از وى و دو نماينده‌ى ديگر با تاکيد بر اينکه من هيچ شکايتى از آقاى رحيمى نديده‌ام، اضافه کرد: من از هر گونه شکايتى استقبال مى‌کنم و خوشحال مى‌شوم که ببينيم چه مواردى را مطرح کرده‌اند و اگر ايراداتى وارد است اصلاح شود.

وى همچنين يادآور شد: ما در تلاشيم احمدى‌نژاد و دولت را از اين مخمصه نجات دهيم قبل از اينکه مراجع قضايى به حکم برسند که در آن شرايط ديگر کارى از دست کسى برنمى‌آيد.

نادران در پاسخ به اين پرسش که آيا در ديدارهاى عمومى و خصوصى به رييس جمهور اين مطلب را گفته‌ايد يا خير؟ اظهار کرد: من در ديدارهاى عمومى چنين مطلبى را نمى‌گويم و ديدار خصوصى نيز با رييس جمهور نداشته‌ام.

خبرنگار ديگرى از نادران در مورد بحث حکميت پرسيد که وى با اشاره به اينکه افرادى که واسطه شده بودند از نمايندگان مجلس بودند، اضافه کرد: دوستانى از دولت که از نمايندگان بودند آمدند تا کار را بپذيرند و من به آنها گفتم که حکميت را به شرطى مى‌پذيرم که همه به نتيجه‌ى حکميت پايبند باشند و حکميت بى طرف باشد.

وى اضافه کرد: آنچه مدنظر ما قرار گرفته مسائل مالى و ضايعاتى است که وجود دارد و بيشتر از اين منظر است که احمدى‌نژاد و دولت آسيب نبينند.  اگر دولت بيش از اين تعلل کند همه بايد مورد پيگيرى قرار گيرند.

نادران در پايان تصريح کرد: کسى که همانند جزايرى داراى فساد مالى است نمى‌تواند پرچمدار مبارزه با فساد باشد.

جواد لاریجانی:اصلاح طلبان کودتا کردند


محمدجواد لاريجانى نظريه پرداز سياسى و دبيرکميسيون حقوق بشر قوه قضائيه در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر لزوم شکل گیری وحدت ملی در چارچوب قانون اساسى، حول نظام اسلامى و مقام معظم رهبرى، گفت:«در اين چارچوب‌ها بحث وحدت بحث خوبى است ولى در کل وحدت چيزى نيست که ملت ما معطل آن باشد».
لاريجانى همچنین در مورد حوادث پس از انتخابات گفت:« برخى فکر مى‌کنند مسائل پس از انتخابات دعوايى بين احمدى‌نژاد و موسوى بوده و چون پس از انتخابات نيز هواداران موسوى و احمدى‌نژاد با يکديگر درگير بوده‌اند و پس از انتخابات هم پيروان آنها در خيابان‌ها با يکديگر درگير شدند بنابراين با سلام و احوالپرسى اين دو نفر کار تمام خواهد شد؛ البته اين سلام و احوالپرسى کار خوبى است ولى بنده معتقد نيستم که جريانات پس از انتخابات دعواى طرفداران موسوى و احمدى‌نژاد بوده است».
وى خاطرنشان کرد: جريانات پس از انتخابات کودتاى کامل کليد خورده توسط جناح اصلاح‌طلب بود که ابعاد وسيعى هم داشت البته موفق هم نشد؛ اين افراد با نظام به نحوى درگير شده و مقابل نظام ايستادند.
لاریچانی ادامه داد: اگر موضوع وحدت اين باشد که دوستان وقتى ناکامى اقدامات خود را ديدند قصد دارند که به آغوش نظام و ساختار قانونى باز گردند ما بايد به آنها خوش‌آمد بگوييم چرا که اين افراد نيروهايى از بين ما بودند که در جريانى ناسالم از گردونه نظام خارج شدند.
لاريجانى در ادامه تاکيد کرد: هر ايده‌‌اى از وحدت که باعث بازگشت اين افراد به چارچوب نظام ‌شود مورد استقبال است و ما نبايد پرچمدار تخاصم باشيم بلکه ما پرچم‌دار منفعت نظام هستيم البته روى اصول هم محکم خواهيم ايستاد و از هرگونه توسعه پايگاه‌هاى اجتماعى نظام و حکومت اسلامى هم استقبال مى‌کنيم.

  عبدالله از انتخابات افغانستان کنار کشید


عبدالله عبدالله نامزد انتخابات افغانستان رسما از شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره گیری کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،به نقل از فرانس 24 گزارش داد: پیشتر عضو ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله ، شایعات انصراف وی از شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را تکذیب کرده بود.

عبدالله با تعیین شروطی برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ، نهم آبان ماه را آخرین مهلت برای پاسخ به شرطهای خود قرار داده بود.

قرار بود دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با حضور حامد کرزی و عبدالله عبدالله شانزدهم آبان برگزار شود.

اخبار قبلی

دولتی ها روایتگر مستند هسته ای بودند
انتقاد شديد از هتک حيثيت موسوى و کروبى
توقیف‌کشتی‌ایرانی به اتهامحملسلاح ‌‌برایشیعیانیمن
 
11 ايرانى در پاکستان دستگير شدند
برای 30 کیلو سوخت نباید همه اورانیوم غنی شده را بدهیم
باهنر: رهبرى مخالف مذاکره با آمريکاست
فرصت 2 روزه ایران برای واکنش به پیش نویس
آزادی مطبوعات در ایران:رتبه سوم از آخر
کسری بودجه 14 میلیارد دلاری دولت
انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد
هاشمی رفسنجانی سردار فداکار جمهوری اسلامی است
انبارلويى: وابستگى موسوى،خاتمى و کروبى به بيگانگان و منافقين محرز است
نبوی: حاميان موسوی پايبند جمهوری اسلامی اند
کلينتون براى گفت‌وگو درباره ايران به روسيه مىرود
کلینتون: تا ابد منتظر ایران نمی مانیم
تقلب گسترده‌اى در انتخابات افغانستان روى داد
 طرح ده ماده اى اوباما يک فاجعه بزرگ است
اقدام توهین­ آمیز ماموران ترکیه در قبال زنان ایرانی
برلوسکونى: هرگز استعفا نمى‌دهم
دیدار پوتین و معاون اول احمدی نژاد
اگر حق وتو را بردارد شایسته جایزه است

 


نظر شما :