ايران «پاسخى پيش‌برنده» به پيشنهاد آژانس بدهد

۱۱ آبان ۱۳۸۸ | ۱۹:۵۱ کد : ۶۱۵۷ سرخط اخبار
ميليبند در کنفرانس خبرى مشترک با همتاى روس خود گفت که لندن و مسکو معتقدند که تهران بايد «پاسخى پيش‌‌برنده» به پيشنهاد آژانس بين‌المللى انرژى اتمى بدهد.
ايران «پاسخى پيش‌برنده» به پيشنهاد آژانس بدهد

 

ايلنا: وزير خارجه انگليس بعد از کنفرانس خبرى مشترک با همتاى روس خود گفت که لندن و مسکو معتقدند که تهران بايد «پاسخى پيش‌‌برنده» به پيشنهاد آژانس بين‌المللى انرژى اتمى بدهد. به گزارش ايلنا به نقل از آسوشيتدپرس، «ديويد ميليبند» در جريان سفر خود به مسکو که نخستين ديدار وزير خارجه انگليس از روسيه طى پنج سال گذشته است، با «سرگئى لاوروف»، وزير خارجه اين کشور درباره ايران گفت‌وگو کرد.
وى پيش از سفر به مسکو در گفت‌وگو با روزنامه «فايننشال‌تايمز» نسبت به چشم‌انداز مذاکرات خود با مقام‌هاى روس ابراز خوش‌بينى کرد و گفت:«معتقدم که گفت‌وگوهايى اساسى و مهم از جمله درباره ايران، افغانستان و خاورميانه انجام خواهيم داد».

لقمه چربی که اردوغان در سفر اخیر از تهران برد!

روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله دوشنبه اش نوشت:
 اردوغان پس از  سفر به ایران که در روزهای اخیر صورت گرفت  اظهار داشت: آنکارا حق بازاریابی بیش از 50 درصد از گاز استخراجی از ایران را خواهد داشت.مفهوم سخن نخست‌وزیر باهوش ترکیه آن اســت کـه هم پـروژه‌ای جـذاب -بـدون بـرگـزاری مـنـاقصـه- بـه آن کشـور پیشنهـاد داده‌ایـم و هـم پـیشاپیش در عرصه فروش گاز برای خود رقیب تراشی کرده‌ایم.

اعلام کرزی به عنوان پیروز انتخابات افغانستان

يک مقام مسئول در کميسيون مستقل انتخابات افغانستان که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزارى فارس در کابل، از پيروز شدن حامد کرزى در انتخابات افغانستان خبر داد.
اين مقام مسئول گفت: قرار است تا ساعاتى ديگر از پيروزى کرزى در انتخابات رياست جمهورى افغانستان توسط کميسيون مستقل انتخابات افغانستان  اعلام شود.
اين منبع آگاه اعلام کرد که کميسيون انتخابات افغانستان در آخرين جلسه خود به اين نتيجه رسيده است که حامد کرزى در دور دوم انتخابات رقيب ندارد و به همين دليل پيروز انتخابات رياست جمهورى شناخته شده است.
اين منبع همچنان تأکيد کرد: قرار است اين خبر امروز توسط کميسيون مستقل انتخابات افغانستان اعلام شود.
روز گذشته "عبدالله عبدالله " تنها رقيب حامد کرزى در دور دوم انتخابات، در انتقاد به عملکرد دولت افغانستان و کميسيون مستقل انتخابات به طور رسمى اعلام کرد که در دور دوم انتخابات شرکت نمى کند.

متکی‌ خواستار بازبینی ‌پیشنهاد سوخت‌هسته‌ای شد

فارس- به گزارش خبرگزاری فرانسه، "منوچهر متکی " در سفر خود به "کوالالامپور " پایتخت مالزی در جمع خبرنگاران خواستار بازبینی پیشنهاد سوخت هسته‌ای که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پشتیبانی شده بود تا طی آن ایران اورانیوم با درصد غنای پایین خود را به خارج از کشور ارسال کند، شد.

"منوچهر متکی " در حین دیدار از "کوالالامپور "به خبرنگاران اعلام کرد: ما چنین پیشنهادی را بررسی کرده‌ایم و ملاحظات فنی و اقتصادی بر روی آن انجام دادیم. دو روز پیش نظرات و مشاهدات خود را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دادیم. امکان دارد که کمیسیونی فنی برای بازبینی و تجدیدنظر تمامی این موضوعات تشکیل شود.

متکی که برای شرکت در کنفرانس کشورهای مسلمان در حال توسعه (دی8) به مالزی سفر کرده است جزئیات چنین کمیسیون فنی را بیان نکرد.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد که ایران به غنی‌سازی خود برای تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های هسته‌ای ادامه می‌دهد.

"الکساندر سادونیکوف " فرستاده روسیه در تهران روز گذشته از ایران درخواست کرد تا معاهده ارسال سوخت را امضا کند تا مناقشات به وجود آمده بر سر برنامه هسته‌ای ایران حل شود.

کره شمالی خواستار مذاکره مستقیم با آمریکا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که پیونگ یانگ تنها در صورتی که واشنگتن مذاکرات دوجانبه ای را با این کشور انجام دهد، می تواند در مذاکرات چند جانبه از جمله مذاکرات شش جانبه شرکت کند.

این سخنگوی ناشناس که خواست تا نام وی فاش نشود، اعلام کرد که "ری گان" معاون مذاکره کننده هسته ای کره شمالی در مذاکرات شش جانبه اخیرا با مقامات وزارت خارجه آمریکا در ارتباط بوده است.

وی افزود: این ارتباط ها به منزله انجام مذاکرات مستقیم میان مقامات کره شمالی و آمریکا نیست و تاکنون هیچ مذاکرات رسمی و مستقیمی در زمینه یافتن راه حلی برای عاری کردن شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای انجام نشده است.

بر اساس این گزارش، اگر روابط میان آمریکا و کره شمالی بهتر شود، پیشرفت های زیادی در زمینه خلع سلاحهای هسته ای در شبه جزیره کره حاصل خواهد شد.

این گزارش می افزاید: ری گان در روز 23 اکتبر (اول آبان ماه) برای انجام مذاکرات با مقامات آمریکایی دیدار کرد. وی در طول این سفر همچنین با "سونگ کیم" فرستاده ویژه ایالات متحده در امور خلع سلاح هسته ای کره شمالی دیدار کرد.

یک منبع ارشد کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود که مذاکرات دوجانبه آمریکا و کره شمالی اواخر ماه اکتبر و اوایل ماه نوامبر انجام می شود.

گفتنی است کره شمالی اوایل ماه آوریل گذشته اعلام کرد دیگر در نشستهای شش جانبه درباره پرونده هسته ای خود شرکت نخواهد کرد، با این حال پیونگ یانگ از آمادگی خود برای مذاکره مستقیم با آمریکا در این مورد خبر داده است

ايران پيشنهاد آژانس انرژى اتمى را بپذيرد

ايلنا- دبیرکل سازمان ملل متحد بار ديگر از ایران خواست تا پیشنهاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد غنی‌سازی اورانیوم در خارج از این کشور را بپذیرد.
به گزارش ايلنا به نقل از دويچه‌وله، «بان کى مون» در گفت‌و‌گو با روزنامه یونانی «کاتی‌مرینی» گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تهیه این پیشنهاد تلاش فراوانی کرده و خواستار آن است که ایران نیز برای رسیدن به تفاهم قدم‌هاى مثبتى بردارد.
بان پيش از اين نيز با اعلام اين‌که موافقت ايران با طرح پيشنهادى آژانس گام مهمی در راستاى اعتمادسازی بر سر برنامه هسته‌اى این کشور است، بازدید بازرسان بین‌المللی از تاسیسات غنی‌سازی «فردو» در نزدیکی قم را نيز تحول مهمی دانسته بود.
وى در اين‌باره گفت: «بازرسی از تاسیسات جدید غنی‌سازی در نزدیکی قم قدم مثبتی بود. در دیدار با رئيس دولت ايران در ماه سپتامبر، از تهران خواستم این قدم را بردارد و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره موضوع‌های باقی مانده همکاری کند. همچنین از تهیه پیش‌نویس توافق‌نامه‌ای توسط آژانس برای تهیه سوخت مورد نیاز برای راکتور تحقیقاتی تهران استقبال می‌کنم
بان افزود که این توافق گام مهمی برای اعتمادسازی بر سر برنامه هسته‌اى ایران است و به پیشبرد گفت‌و‌گوهای هسته‌ای میان این کشور و گروه 1+5 کمک خواهد کرد.
بر اساس این پیشنهاد، ایران 75درصد از اورانیوم غنی‌شده خود را به روسیه می‌فرستد تا پس از غنی‌سازی بیشتر، برای تبدیل به سوخت هسته‌اى مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران به فرانسه فرستاده شود.

اخبار قبلی

برای تامین سوخت نباید امتیاز بدهیم
دولتی ها روایتگر مستند هسته ای بودند
انتقاد شديد از هتک حيثيت موسوى و کروبى
توقیف‌کشتی‌ایرانی به اتهامحملسلاح ‌‌برایشیعیانیمن

 
11 ايرانى در پاکستان دستگير شدند
برای 30 کیلو سوخت نباید همه اورانیوم غنی شده را بدهیم
باهنر: رهبرى مخالف مذاکره با آمريکاست
فرصت 2 روزه ایران برای واکنش به پیش نویس
آزادی مطبوعات در ایران:رتبه سوم از آخر
کسری بودجه 14 میلیارد دلاری دولت
انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد
هاشمی رفسنجانی سردار فداکار جمهوری اسلامی است
انبارلويى: وابستگى موسوى،خاتمى و کروبى به بيگانگان و منافقين محرز است
نبوی: حاميان موسوی پايبند جمهوری اسلامی اند
کلينتون براى گفت‌وگو درباره ايران به روسيه مىرود
کلینتون: تا ابد منتظر ایران نمی مانیم
تقلب گسترده‌اى در انتخابات افغانستان روى داد
 طرح ده ماده اى اوباما يک فاجعه بزرگ است
اقدام توهین­ آمیز ماموران ترکیه در قبال زنان ایرانی
برلوسکونى: هرگز استعفا نمى‌دهم
دیدار پوتین و معاون اول احمدی نژاد


نظر شما :