128 نماینده، شاکی از میرحسین

۱۲ آبان ۱۳۸۸ | ۱۸:۰۴ کد : ۶۱۶۸ سرخط اخبار
حمید رسایی بار دیگر با اصرار به شکایتش آن را حقوقی و تعداد امضاها را 128 نفر خواند.
128 نماینده، شاکی از میرحسین

ايلنا-با وجود آنکه دادستان تهران از شکایت 100 نماینده مجلس از میرحسین موسوی ابراز بی اطلاعی کرده بود و بسیاری از نمایندگان آن را بدون موضوعیت خوانده بودند حمید رسایی بار دیگر با اصرار به شکایتش آن را حقوقی  و تعداد امضاها را 128 نفر خواند.
حمید رسایی پیش از پایان جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس در تذکر آیین نامه‌ای با اشاره به شکایت 100 تن از نمایندگان از میرحسین موسوی گفت: یکی از نمایندگان در مصاحبه‌ای این موضوع را کذب خواند و بنده را تلویحا متهم به دروغگویی کرد.
وی با بیان اینکه این یک شکایت حقوقی است و سیاسی نیست ادامه داد: این شکایت در راستای دفاع از حقوق ملت است.
نماینده مردم تهران افزود‌: نمایندگان مجلس در این شکایت از قوه قضاییه خواسته‌اند این اتهامات را بررسی و قانون را اجرا کند و چنانچه مشکلی ندارند تبرئه می‌شوند و اگر دارند نیز با آنها برخورد قانونی می‌شود.
رسایی تصریح کرد: اسامی نمایندگان شکایت‌کننده از میرحسین موسوی تحویل دادستان کل کشور شده است هم‌اکنون امضاها به 128 نفر رسیده است.
وی ادامه داد: برخی‌ها بنده را متهم کرده‌اند که فقط رسایی در این زمینه حرف زده است اما 52 نفر از امضا‌کنندگان تاکنون مصاحبه کرده‌اند.
رسایی با بیان اینکه نمی‌دانم چرا دوستان اینگونه صحبت می‌کنند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب این اتهامات به نظام و ادعای تقلب در انتخابات را یک جرم بزرگ دانستند، شکایت نمایندگان مجلس نیز در راستای این جرم بزرگ است.

سیا می‌خواست دانشجو را ترور کند

آینده- اعضای یک گروه تروریستی که با هدایت مستقیم سیستم جاسوسی سیا از مدتها پیش برای ترور شخصیتهای سیاسی کشور و همچنین مسئولین ارشد نظام برنامه ریزی می کردند، توسط نیروی امنیتی کشور دستگیر شدند.

پس از انتشار اطلاعیه وزارت اطلاعات جهان نیوز، سایت حامی دولت نوشت: فرد مورد نظر این گروهک تروریستی کامران دانشجو ، وزیر علوم دولت دهم و رییس سابق ستاد انتخابات کشور بوده است.

بر اساس اسناد و مدارک کشف شده، تروریست‌ها قصد داشتند با طراحی و هدایت سازمان جاسوسی آمریکا با این اقدام موج جدیدی از اغتشاشات و ناارامی در کشور ایجاد کنند .

همچنین این گروه با هدف قرار دادن متولی اصلی برگزاری انتخابات دهم قصد داشت فضای ناامنی و ایجاد درگیری‌ میان جناح‌های مختلف سیاسی را در کشور القا نماید.

گفتنی است این گروه همچنین قصد داشت یکی از چهره های شاخص شورای نگهبان را هم ترور کند.
 
بنابر اطلاعات به دست آمده، تروریست‌ها درصدد بودند اولین بار در روز رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران پیشنهادی دولت دهم  را مورد سوءقصد قرار دهند.

کرزی به دنبال ایجاد حکومت ’مشارکت ملی’

تابناک-حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان یک روز پس از آنکه برنده دومین انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام شد، بر ایجاد حکومتی "مشارکت ملی" تاکید کرد.

به گزارش بی بی سی فارسی آقای کرزی که همراه با دو معاون خود - قسیم فهیم و محمد کریم خلیلی - در یک کنفرانس خبری در کابل صحبت می کرد، گفت که همه تلاشها بر این خواهد بود تا حکومت او، "آئینه ای برای تمام مردم افغانستان باشد."

آقای کرزی بدنبال انصراف عبدالله عبدالله، رقیب انتخاباتی او از شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، برنده این انتخابات اعلام شد.

کمیسیون انتخابات افغانستان روز گذشته گفت که به دلیل انصراف آقای عبدالله از انتخابات، حامد کرزی را براساس آرای که در دور اول انتخابات بدست آورده بود، برنده اعلام می کند.

رهبران جهان به شمول آمریکا، بریتانیا و دبیرکل سازمان ملل متحد، پیروزی آقای کرزی را در انتخابات به او تبریک گفته اند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از همتای افغان خود خواست که در راستای از بین بردن فساد کار کند و گفت که منتظر است دور تازه ای از روابط میان آمریکا و اداره جدید حامد کرزی آغاز شود.

جدال لفظی احمدی نژاد و لاریجانی در مجلس


ورود غيرمنتظره محمود احمدى نژاد به جلسه علنى صبح امروز مجلس شوراى اسلامى، با حاشيه هايى همراه بود.
به گزارش ايلنا پس از آنکه محمود احمدى نژاد به صورت غير منتظره وارد صحن علنى مجلس شد و تعدادى از نمايندگان براى لحظاتى طولانى به دور وى جمع شدند‏، گفت وگوى طولانى غلامرضا مصباحى مقدم و کاظم دلخوش با محمود احمدى نژاد که ظاهرا چندان دوستانه هم نبود از چشم خبرنگاران دور نماند.
گفتنى است پس از آن محمدرضا رحيمى معاون اول رييس جمهور و رفتن به جايگاه هيات رييسه به رايزنى با لاريجانى پرداخت و ظاهرا خواستار اجازه وقت براى محمود احمدى نژاد شد.
در حين بررسى ماده 15 هنگامى مجلس نيازمند نظر دولت بود لاريجانى خطاب به احمدى نژاد گفت: آقاى احمدى نژاد اگر مى خواهيد صحبت کنيد تنها مى توانيد از 5 دقيقه وقت نماينده دولت در مورد همين ماده صحبت کنيد. در اين هنگام محمود احمدى نژاد گفت: طبق قانون اساسى من مى توانم صحبت کنم. رييس مجلس نيز در پاسخ به وى گفت: طبق آيين نامه مجلس شما بايد براى صحبت کردن از قبل به هيات رييسه مجلس اطلاع مى داديد که اين کار را نکرديد .
پس از رايزنى هاى افرادى همچون رحيمى، ‌نديمى، باهنر، و ميرتاج الدينى که به دور لاريجانى حلقه زده بودند و تصويب ماده 15 لاريجانى که انگار راضى به صحبت کردن بدون اطلاع احمدى نژاد شده بود، خطاب به وى گفت: شما اگر مى خواهيد مى توانيد صحبت کنيد.
محمود احمدى نژاد که مشخص نبود امروز چرا به شکل غيرمنتظره و با نگرانى از چه موضوعى به صحن علنى مجلس آمده بود پشت تريبون مجلس قرار گرفت و پس از مکث دو دقيقه اى خود شروع به صحبت کردن کرد.
 

اخبار قبلی

ايران «پاسخى پيش‌برنده» به پيشنهاد آژانس بدهد
برای تامین سوخت نباید امتیاز بدهیم
دولتی ها روایتگر مستند هسته ای بودند
انتقاد شديد از هتک حيثيت موسوى و کروبى
توقیف‌کشتی‌ایرانی به اتهامحملسلاح ‌‌برایشیعیانیمن

 
11 ايرانى در پاکستان دستگير شدند
برای 30 کیلو سوخت نباید همه اورانیوم غنی شده را بدهیم
باهنر: رهبرى مخالف مذاکره با آمريکاست
فرصت 2 روزه ایران برای واکنش به پیش نویس
آزادی مطبوعات در ایران:رتبه سوم از آخر
کسری بودجه 14 میلیارد دلاری دولت
انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد
هاشمی رفسنجانی سردار فداکار جمهوری اسلامی است
انبارلويى: وابستگى موسوى،خاتمى و کروبى به بيگانگان و منافقين محرز است
نبوی: حاميان موسوی پايبند جمهوری اسلامی اند
کلينتون براى گفت‌وگو درباره ايران به روسيه مىرود
کلینتون: تا ابد منتظر ایران نمی مانیم
تقلب گسترده‌اى در انتخابات افغانستان روى داد
 طرح ده ماده اى اوباما يک فاجعه بزرگ است
اقدام توهین­ آمیز ماموران ترکیه در قبال زنان ایرانی
برلوسکونى: هرگز استعفا نمى‌دهم

 


نظر شما :