امیر قطر، فردا در تهران

۱۳ آبان ۱۳۸۸ | ۲۰:۳۰ کد : ۶۱۷۸ سرخط اخبار
شيخ حمد بن خليفه آل ثانى امير قطر فردا صبح در راس هيئتى بلند پايه وارد تهران مى‌شود.
امیر قطر، فردا در تهران

فارس- شيخ حمد بن خليفه آل ثانى امير قطر فردا پنج شنبه در راس هيئتى بلند پايه با استقبال منوچهر متکى وزير امور خارجه کشورمان وارد تهران مى‌شود تا با مسئولان و رجال سياسى کشورمان ديدار و در خصوص مسائل منطقه‌اى گفتگو کند.
وى همچنين قرار است در نهاد رياست جمهورى مورد استقبال رسمى محمود احمدى نژاد رئيس جمهور کشورمان قرار گيرد.
امير قطر قرار است با منوچهر متکى وزير امور خارجه کشورمان ديدار و گفتگويى داشته باشد.
بنا بر اين گزارش قرار است پس از مراسم استقبال رسمى، گفتگوى خصوصى امير قطر و رئيس جمهور برگزار شود و پس از آن مذاکرات هيات‌هاى عالى رتبه 2 کشور برگزار خواهد شد.
توسعه و گسترس مناسبات بين 2 کشور و بحث و تبادل نظر پيرامون مسائل فى مابين 2 کشور در زمينه مسائل منطقه‌اى و جهان اسلام از محورهاى مذاکرات امير قطر و محمود احمدى‌نژاد است.

دستگیری بمب‌گذاران مقابل سفارت انگلیس و روسیه

جوان آنلاین: سه تن از اعضای گروهک انجمن پادشاهی که قصد عملیات تروریستی در تهران داشتند دستگیر شدند.

شنیده شده 3 تن از اعضای گروهک تروریستی انجمن پادشاهی که قصد عملیات بمب گذاری در تهران را داشتند توسط نهادهای مربوطه پیش از هرگونه اقدام خرابکارانه ای دستگیر شدند.

خبرهای تکمیلی حاکی از ان است که این سه تن قصد داشتند در روز 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی آمریکا و 2 سفارتخانه روسیه و انگلیس با هدف ایجاد نا امنی و ایجاد جو رعب و وحشت و تحریک جریان اغتشاشگر بمب گذاری نمایند.

 

مرکل: ایران خط قرمزهای ما را می داند

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، که به آمریکا سفر کرده است روز سه شنبه در کنگره آمریکا تاکید کرد، جامعه جهانی هیچ گاه وجود یک ایران مسلح به جنگ‌ افزارهای هسته‌ای را تحمل نخواهد کرد.

 به گزارش بی بی سی مرکل در سخنرانی خود در برابر اعضای مجلس نمایندگان و سنای کنگره ایالات متحده آمریکا تاکید کرد، باید مانع از دستیابی ایران به جنگ‌افزارهای هسته‌ای شد و به این کشور نشان داد که غرب وجود یک ایران هسته‌ای را تحمل نمی‌کند.  

صدر اعظم آلمان با بیان این که «امنیت اسرائیل قابل معامله نیست»، افزود: «نباید اجازه داد رییس جمهور ایران که هولوکاست را نفی می‌کند و موجودیت اسراییل را زیر سوال می‌برد، به بمب اتمی دست یابد».

 مرکل همچنین دستیابی ایران به سلاح‌های کشتار جمعی را به منزله تهدیدی برای غرب توصیف کرده و اظهار داشت: «ایران می‌داند، پیشنهاد ما چیست و از خط قرمز‌های ما هم آگاه است».

 
عبدالله: دولت کرزی قانونی نیست

"عبدالله عبدالله " در اولين واکنش خود پس از برنده اعلام شدن "حامد کرزى " در انتخابات رياست جمهورى افغانستان، تصميم کميسيون انتخابات و به تبع آن دولت آينده افغانستان را غير قانونى اعلام کرد. به گزارش خبرنگار خبرگزارى فارس در کابل، عبدالله عبدالله دقايقى پيش در يک کنفرانس خبرى تصميم کميسيون مستقل انتخابات افغانستان را قانونى ندانست.
عبدالله همچنين اعلام کرد که دولتى که بر اساس اين تصميم بوجود مى‌آيد قانونى نيست.
وى تاکيد کرد که به مبارزات خود ادامه خواهد
داد.

پیام اوباما به مناسبت سی امین سال تسخیر سفارت

آینده- باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در آخرین ساعات روز سه‌شنبه، به مناسبت سی‌امین سالگرد تسخیر سفارت این کشور در تهران، بیانیه‌ای صادر کرد.

اوباما در این بیانیه آورده است که می‌خواهد ایران و آمریکا «مسیر سوء‌ظن، عدم‌اعتماد و مقابله‌ی مستمری»، که در پی بحران گروگان‌گیری به وجود آمد، را پشت سر بگذارند.

در بیانیه‌ رئیس جمهوری آمریکا، همچنین آمده است: « این موضوع را روشن ساخته‌ایم که اگر ایران به تعهداتی که بر عهده همه‌ کشورهاست عمل کند، مسیری به سمت روابط موفق‌‌تر و مفیدتر با جامعه‌ی بین‌المللی خواهد داشت».

اوباما در بیانیه‌ خود این نکته را نیز قید می‌کند که «مردم آمریکا احترام بسیاری برای مردم ایران و تاریخ غنی آنها قائل است».

گفتنی است در سال 1358 دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در اعتراض به سیاستهای آمریکا و عدم تحویل شاه، سفارت این کشور در تهران را تسخیر کردند.

اخبار قبلی

128نماینده، شاکی از میرحسین
ايران «پاسخى پيش‌برنده» به پيشنهاد آژانس بدهد
برای تامین سوخت نباید امتیاز بدهیم
دولتی ها روایتگر مستند هسته ای بودند
انتقاد شديد از هتک حيثيت موسوى و کروبى
توقیف‌کشتی‌ایرانی به اتهامحملسلاح ‌‌برایشیعیانیمن

 
11 ايرانى در پاکستان دستگير شدند
برای 30 کیلو سوخت نباید همه اورانیوم غنی شده را بدهیم
باهنر: رهبرى مخالف مذاکره با آمريکاست
فرصت 2 روزه ایران برای واکنش به پیش نویس
آزادی مطبوعات در ایران:رتبه سوم از آخر
کسری بودجه 14 میلیارد دلاری دولت
انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد
هاشمی رفسنجانی سردار فداکار جمهوری اسلامی است
انبارلويى: وابستگى موسوى،خاتمى و کروبى به بيگانگان و منافقين محرز است
نبوی: حاميان موسوی پايبند جمهوری اسلامی اند
کلينتون براى گفت‌وگو درباره ايران به روسيه مىرود
کلینتون: تا ابد منتظر ایران نمی مانیم
تقلب گسترده‌اى در انتخابات افغانستان روى داد
 طرح ده ماده اى اوباما يک فاجعه بزرگ است
اقدام توهین­ آمیز ماموران ترکیه در قبال زنان ایرانی


نظر شما :