روسها هم ایران را تهدید می کنند!

۱۶ آبان ۱۳۸۸ | ۲۰:۰۵ کد : ۶۱۹۱ سرخط اخبار
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: اگر ایرانی‌ها نسبت به مذاکرات هسته‌ای که در جریان است و همچنین درباره برنامه هسته‌ای خود، کار مناسبی انجام ندهند، روسیه صدور قطعنامه تحریمی علیه ایران را حمایت خواهد کرد.
روسها هم ایران را تهدید می کنند!

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: اگر ایرانی‌ها نسبت به مذاکرات هسته‌ای که در جریان است و همچنین درباره برنامه هسته‌ای خود، کار مناسبی انجام ندهند، روسیه صدور قطعنامه تحریمی علیه ایران را حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، «دیمیتری مدودف» در مصاحبه با روزنامه آلمانی «دیراشپیگل» با اعلام این موضع گفت: ایران باید از قوانین بین‌المللی پیروی کرده و نباید تلاش کند که تجهیزات هسته‌ای خود را پنهان کند.

وی افزود: بهتر است موضوع صدور قطعنامه تحریمی در میان نباشد، اما اگر در مذاکرات هسته‌ای، پیشرفتی در گفت‌وگوها صورت نگیرد، صدور قطعنامه تحریمی رخ خواهد داد.

بنا بر این گزارش، این نقطه نظرات پس از این مطرح می‌شود که مدودف در ماه سپتامبر 2009 گفته بود، صدور قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران، یک راه اجتناب ناپذیر است.

گفتنی است، سخنان رئیس‌جمهور روسیه در تضاد آشکار با سخنان ولادیمیر پوتین، نخست وزیر این کشور است که چندی پیش اعلام کرده بود، تهدید ایران به صدور قطعنامه جدید علیه این کشور، گفت‌وگوهای جدید را بی اثر خواهد کرد.

پاسخ محسنی اژه ای به پیام تبریک همتای روسی اش

به گزارش خبرگزارى فارس به نقل از روابط عمومى دادستانى کل کشور، حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسنى اژه اى دادستان کل کشور در پاسخ به پيام تبريک لويى چايکا دادستان کل فدراتيو روسيه که به مناسبت انتصاب وى سمت دادستانى کل کشور ارسال شده بود، طى نامه اى خطاب به همتاى خود تصريح کرد: ضمن تشکر از ارسال پيام تبريک صميمانه جنابعالى، براى ملت دوست و همسايه روسيه آرزوى بهروزى و موفقيت کرده و اميدوارم در سايه تشريک مساعى و تعامل متقابل، امنيت و ثبات مرزهاى مشترک و منطقه بر پايه حسن همجوارى ارتقاء يافته و ارتباط مطلوب دادستان هاى کل دو کشور فصل نوينى را براى ايجاد فرصت هاى ارزنده جهت رشد و توسعه ايران و روسيه فراهم بياورد.

فتوای رهبری برای نگهداری ماهواره

سایت شیعه‌نیوز استفتای ذیل و نظر آیت‌الله خامنه‌ای را در مورد استفاده از ماهواره منتشر کرد:

آیا خرید و نگهدارى و استفاده از دستگاه گیرنده برنامه‏هاى تلویزیونى از ماهواره جایز است؟ و اگر دستگاه گیرنده مجانى به دست انسان برسد چه حکمى دارد؟

دستگاه آنتن ماهواره‏اى از این جهت که صرفا وسیله‏اى براى دریافت برنامه‏هاى تلویزیونى است که هم برنامه‏هاى حلال دارد و هم برنامه‏هاى حرام، حکم آلات مشترک را دارد. لذا خرید و فروش و نگهدارى آن براى استفاده در امور حرام، حرام است و براى استفاده‏هاى حلال جایز است. ولى چون این وسیله براى کسى که آن را در اختیار دارد زمینه دریافت برنامه‏هاى حرام را کاملا فراهم مى‏کند و گاهى نگهدارى آن مفاسد دیگرى را نیز در بر دارد، خرید و نگهدارى آن جایز نیست مگر براى کسى که به خودش مطمئن است که استفاده حرام از آن نمى‏کند و بر تهیه و نگهدارى آن در خانه‏اش مفسده‏اى هم مترتّب نمى‏شود. لکن اگر قانونى در این مورد وجود داشته باشد باید مراعات گردد.


تکذیب حمله به خودرو همسر نوه امام


درپی انتشار برخی اخبار مبنی بر هجوم لباس شخصی‌ها به خودرو حامل بعضی از اعضای بیت حضرت امام (س)و همسر حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی درحاشیه مراسم روز 13 آبان روابط عمومی دفتر امام خمینی(س) این خبر را تکذیب کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ،روابط عمومی دفتر امام خمینی(س) در اطلاعیه ای اعلام کرد : به آگاهی می رساند خبری که روز گذشته در بعضی از سایت‌ها مبنی بر هجوم افراد موسوم به لباس شخصی‌ها به وسیله نقلیه حامل برخی از اعضای بیت حضرت امام (س)و همسر حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در روز 13 آبان در میدان هفت تیر انتشار یافت و به لحاظ حساسیت افکار عمومی، موجب بازتاب گسترده و نگرانی دوستداران امام و تماسهای مکرر گردیده است؛ از اساس صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

 
تبریک مجدد احمدی نژاد به کرزای

رییس دولت دهم در پیامی با تبریک انتخاب مجدد حامد کرزای به عنوان رییس جمهوری اسلامی افغانستان اظهار امیدواری کرد روابط حسنه موجود میان دو کشور بیش از گذشته در همه زمینه‌های مورد علاقه دو طرف گسترش یابد. متن پیام تبریک دکتر احمدی نژاد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای حامد کرزای
رییس جمهوری اسلامی افغانستان

انتخاب مجدد جناب عالی را به عنوان رییس جمهوری اسلامی افغانستان که نشانگر اعتماد و حمایت ملت بزرگ افغانستان به حضرت‌عالی و برنامه‌های دولت است به آن جناب و ملت دوست آن کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. امیدوارم در دوره جدید، روابط حسنه موجود میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان بیش از گذشته در همه زمینه‌های مورد علاقه دوطرف و در جهت منافع دو ملت هم زبان و همسایه ایران و افغانستان گسترش یابد.

از خداوند متعال ، استمرار سلامتی و موفقیت جناب عالی، سربلندی و بهروزی ملت شریف افغانستان و تحکیم روز افزون پیوندهای دوستی میان دو کشور را مسالت دارم.

محمود احمدی نژاد
رییس جمهوری اسلامی ایران

غربی ها نمی توانند زمان تعیین کنند

علاءالدين بروجردى در گفت‌وگو با ایسنا، ‌درباره طرح برخى بحث‌ها مبنى بر اين که ايران حاضر شده است سوخت 5/3 درصد را براى دريافت سوخت 20 درصد مورد نياز رآکتور تهران به صورت تدريجى به آژانس تحويل دهد، اظهار کرد: بنا نيست از سوخت 1200 کيلويى توليد شده چيزى به طرف مقابل براى دريافت سوخت 20 درصد داده شود و اين کار چه به صورت مقطعى و چه به صورت دفعى انجام نمى‌گيرد و منتفى است.

نماينده بروجرد در خانه‌ ملت اظهار کرد: هم‌اکنون در حال کار کارشناسى هستيم تا ببينيم چه تدبيرى با توجه به اصل تامين سوخت براى حل مساله بايد به کار گرفته شود.

بروجردى با تاکيد بر اين که هنوز هيچ تصميم جديدى درباره اين امر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون آقاى سلطانيه درحال مذاکره است تا راهکارى براى اين مساله پيدا شود.

رييس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس همچنين در پاسخ به پرسشى درباره اظهارات برخى مقامات غربى مبنى بر اين که ايران بايد تا دو روز آينده به آژانس و پيشنهاد داده شده پاسخ دهد، گفت: غربى‌ها نمى‌توانند زمانى تعيين کنند و ما پايبندى به حرف‌هاى آن‌ها نداريم.

انصارى: دولت احمدی‌نژاد پيگير رابطه با آمريکا بود

ایلنا-عضو فراکسيون خط امام (ره) مجلس با بيان اينکه در مقامى نيست که بداند خطاب سخنان رهبر انقلاب مبنى بر اينکه افرادى که به دنبال رابطه با آمريکا مى‌باشند ساده لوح هستند؛ کيست، گفت: البته در سال‌هاى اخير دولت احمدى‌نژاد قويا پيگير برقرارى رابطه با آمريکا بوده است

جمشيد انصارى نماينده مردم زنجان  افزود: کسانى‌که مورد خطاب بوده‌اند، اگر صادق باشند در رفتارشان تجديد نظر مى‌کنند

وى تصريح کرد: رفتارهاى دولت احمدى‌نژاد در چند سال اخير نشان مى‌دهد که به جد دنبال اين قضيه است و اينکه چه چارچوبى را دنبال مى‌کند، يک بحث فرعى است

انصارى با بيان اينکه، دولت در چند سال اخير نشان داده است که عزم جدى براى مذاکره با آمريکا دارد، افزود: مذاکرات دبير شوراى عالى امنيت ملى در وين با مقامات آمريکايى نيز ناشى از همين رويکرد است

نماينده مردم زنجان در مجلس شوراى اسلامى تاکيد کرد: علاقمندى دولت در بحث رابطه با آمريکا کفايت نمى‌کند بلکه دولت بايد براى افکار عمومى جامعه نيز پاسخ قانع‌کننده‌اى داشته باشد ضمن آنکه رابطه با آمريکا يکى از سياست‌هاى کلى نظام است به همين دليل نظر رهبرى نيز بايد دراين رابطه تامين شود.  


گسترش روابط با زیمباوه، اولویت سیاست خارجی ایران است


ایلنا-سفیر ایران در زیمباوه گفت: احمدى نژاد تاکيد زيادى بر گسترش روابط با زيمبابوه به عنوان يکى از اولويت هاى سياست خارجی ايران در حوزه آفريقا دارد.
به گزارش ایلنا، مومنی که در حاشیه دیدار اشعری؛ مشاور فرهنگی رئیس جمهور از گالری زیمباوه سخن می گفت، افزود: ما آماده ايم از هرگونه گسترش روابط به خصوص در حوزه روابط فرهنگى حمايت کنيم.
گفتنی است در این دیدار پیشنهاداتی چون برگزاری نمايشگاه تصاوير نسخ خطى ايرانى در گالرى ملى زيمبابوه و نمايشگاه مجسمه هاى سنگى زيمبابوه در کتابخانه ملى ايران مطرح شد.

طرح جدید البرادعی: انتقال اورانیوم به ترکیه

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پیشنهادی جدید اعلام کرد که در پی مخالفت تهران با انتقال اورانیوم به روسیه می توان اورانیوم ایران را به ترکیه منتقل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، "محمد البرادعی" دیروز جمعه در مصاحبه با برنامه تلویزیونی "چارلی رز" با بیان این مطلب گفت: در پی مخالفت ایران با ارسال اورانیوم خود به روسیه و با هدف کاهش نگرانی های غرب درباره برنامه هسته ای ایران می توان اورانیوم غنی شده در این کشور را به ترکیه منتقل کرد.

به گفته البرادعی ترکیه می تواند یک طرف سوم در طرح تبدیل اورانیوم ایران به سوخت هسته ای باشد.

بر اساس این پیشنهاد جدید، ایران پس از تحویل اورانیوم به ترکیه، سوخت هسته ای خود را از روسیه تحویل می گیرد.

البرادعی گفت : این پیشنهاد می تواند به کار گرفته شود. ایران منافع زیادی در ترکیه دارد و دولت اوباما از آنجا که آمریکا خیلی با ترکیه راحت است با این پیشنهاد موافقت می کند.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که آخرین روزهای خود در این پست را سپری می کند در ادامه افزود : هر چند هنوز این پیشنهاد را به آنکارا ارائه نکرده ام اما با این وجود مطمئنم که ترکیه با این پیشنهاد موافقت می کند.

البرادعی افزود : من هر روز با ایرانی ها در ارتباط هستم. آنها به من گفته اند که علاقه مند هستند تا غنی سازی را در خاک خود ادامه بدهند اما من به آنها گفته ام که این خواسته شما موجب به شکست انجامیدن تمام تلاش ها برای حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای می شود.

پیشتر البرادعی پیشنهاد داده بود که اورانیوم غنی شده در ایران با مقیاس پائین ابتدا به روسیه منتقل شده و در آنجا تا مقیاس 20 درصد غنی شده و سپس به فرانسه منتقل شده و در آنجا تبدیل به میله سوخت شده و در انتها به ایران تحویل داده شود.

اخبار قبلی

امیر قطر، فردا در تهران
128نماینده، شاکی از میرحسین
ايران «پاسخى پيش‌برنده» به پيشنهاد آژانس بدهد
برای تامین سوخت نباید امتیاز بدهیم
دولتی ها روایتگر مستند هسته ای بودند
انتقاد شديد از هتک حيثيت موسوى و کروبى
توقیف‌کشتی‌ایرانی به اتهامحملسلاح ‌‌برایشیعیانیمن

 
11 ايرانى در پاکستان دستگير شدند
برای 30 کیلو سوخت نباید همه اورانیوم غنی شده را بدهیم
باهنر: رهبرى مخالف مذاکره با آمريکاست
فرصت 2 روزه ایران برای واکنش به پیش نویس
آزادی مطبوعات در ایران:رتبه سوم از آخر
کسری بودجه 14 میلیارد دلاری دولت
انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد
هاشمی رفسنجانی سردار فداکار جمهوری اسلامی است
انبارلويى: وابستگى موسوى،خاتمى و کروبى به بيگانگان و منافقين محرز است
نبوی: حاميان موسوی پايبند جمهوری اسلامی اند
کلينتون براى گفت‌وگو درباره ايران به روسيه مىرود
کلینتون: تا ابد منتظر ایران نمی مانیم
تقلب گسترده‌اى در انتخابات افغانستان روى داد
 طرح ده ماده اى اوباما يک فاجعه بزرگ است


نظر شما :