اظهار نظر روسها غیر عادی است

۲۵ آبان ۱۳۸۸ | ۲۱:۰۶ کد : ۶۲۷۲ سرخط اخبار
بروجردی در واکنش به اظهار نظر وزیر انرژی روسیه مبنی بر عدم راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر تا پایان سال جاری، گفت: این اظهارنظر شتابزده روسها عادی به نظر نمی رسد.
اظهار نظر روسها غیر عادی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهار نظر وزیر انرژی روسیه مبنی بر عدم راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر تا پایان سال جاری، گفت: این اظهارنظر شتابزده روسها عادی به نظر نمی رسد.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی ویاست خارجی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار مهر، با اظهار بی اطلاعی از اظهار نظر وزیر انرژی روسیه نسبت به تاخیر درراه اندازی نهایی نیروگاه بوشهر، گفت: با اینکه هم اکنون روسها بصورت آزمایشی نیروگاه بوشهر را راه اندازی کرده اند اما این اظهار نظر شتابزده وزیر انرژی روسیه عادی به نظر نمی رسد.

وی خواستار آن شد که مسئولان سازمان انرژی اتمی درباره این موضوع اطلاع رسانی و اظهار نظر کنند .

به گزارش مهر، "سرگی اشماتکو" وزیرانرژی روسیه امروز دوشنبه به خبرنگاران گفته است که راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر به دلایل فنی تا پایان سال 2009 اتفاق نخواهد افتاد.

 

روسها و تاخیر دوباره در راه اندازی نیروگاه بوشهر

نیروگاه اتمی بوشهر در سال جاری ميلادى هم راه‌اندازی نمی‌شود.
به گزارش ايلنا به نقل از بى‌بى‌سى، «سرگئی اشماتکو»، وزیر انرژی روسیه دوشنبه ‌ـامروزـ درباره نیروگاه اتمی بوشهر گفت که برنامه اعلام شده راه‌اندازی این نیروگاه تا آخر سال 2009 ميلادى عملی نخواهد شد و دلیل آن را «بروز برخی مشکلات و مسائل فنی» عنوان کرد.
این مقام روس گفت که به‌رغم تکمیل نشدن برنامه راه‌اندازی نيروگاه بوشهر، انتظار دارد تا پایان سال جارى ميلادى «نتایج مهمی» در این زمینه به‌دست آید و افزود که روسیه به تعهدات خود در قبال تکمیل و راه‌اندازی نیروگاه بوشهر پایبند است.
ماه فوریه سال جاری ميلادى، رئیس شرکت روسی مسئول اجرای نیروگاه بوشهر اعلام کرده بود که این نیروگاه تا آخر سال به‌کار خواهد افتاد و برق تولیدی آن وارد شبکه برق ایران خواهد شد.
طرف روسی قرارداد بارها تاریخی را برای تکمیل طرح نیروگاه بوشهر تعیین کرده و به تعویق انداخته است.
براساس قرارداد اولیه ساخت نیروگاه اتمی بوشهر که بین ایران و روسیه امضا شده است، قرار بود این نیروگاه ماه جولاى سال 1999ميلادى یعنی بیش از 10 سال پیش به کار افتد.
طى 10 سال گذشته، روسیه دلایل مختلف فنی و مالی را عامل تعویق در تکمیل این طرح عنوان کرده است.
ماه مارس سال جاری ميلادى، مقام‌هاى دولتی ایران اعلام کردند که نیروگاه بوشهر «پیش راه‌اندازی» شده و به‌زودی، تولید برق در این تاسیسات آغاز خواهد شد.
هدف از پیش راه‌اندازی، آزمایش تجهیزات نصب شده در این نیروگاه و حصول اطمینان از بی‌خطر بودن این تاسیسات بود و یکى از مقام‌هاى شرکت روسی مجری طرح گفت که لازم است نیروگاه در شرایط کاملا امن فعالیت خود را آغاز کند.
اواخر سال 2007ميلادى، روسیه تحویل سوخت اتمی به نیروگاه بوشهر را آغاز کرد و مقام‌هاى روس اعلام کردند که به این ترتیب ایران نیازی به غنی‌سازی اورانیوم در داخل کشور ندارد.
در آن زمان، به نقل از مقام‌هاى روس گزارش شد که تحویل سوخت شش ماه قبل از راه‌اندازی نیروگاه انجام مى‌شود، هر چند تاریخ قطعی آغاز به کار نيروگاه بوشهر اعلام نشد.

 

چاوز و نامزدی مجدد در انتخابات

رئيس‌جمهور ونزوئلا در نشست حزب واحد سوسياليست اين کشور به خبرنگاران گفت که در انتخابات رياست جمهورى سال 2012 وى به عنوان نامزد اين حزب در انتخابات شرکت خواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبرى- تحليلى "اوراسيا "، "هوگو چاوز " در نشست حزب واحد سوسياليست اين کشور به خبرنگاران اعلام کرد، قصد دارد براى انتخابات رياست جمهورى دسامبر سال 2012 از سوى حزب خود نامزد انتخابات شود.
چاوز در ماه فوريه اصلاحات قانون اساسى و از جمله حذف محدوديت براى شرکت در انتخابات رياست جمهورى را به رفراندوم گذاشت. مردم ونزوئلا با راى قاطع به اين اصلاحات امکان شرکت چاوز در دور بعدى انتخابات رياست جمهورى را فراهم کردند.
هوگو چاوز که نخستين بار در سال 1999 براى پست رياست جمهورى ونزوئلا انتخاب شده بود، در سال 2006 مجددا براى يک دوره شش ساله رئيس‌جمهور اين کشور شد.
چاوز طى سال‌هاى رياست جمهورى خود تغييرات مهم و فراوانى را در ونزوئلا اعمال کرده و بسيارى از منابع اين کشور را ملى کرده است. وى از محبوبيت فراوانى نزد مردم کشورش و خصوصا طبقه متوسط و فقير ونزوئلا برخوردار است.

اخبار قبلی

امریکا و روسیه، ناراضی از عدم پاسخگویی ایران
اوباما رفتار کره شمالى را خصمانه خواند
زاویه دستگاه دیپلماسی از آرمانهای انقلاب
مهمانپرست، سخنگوی جدید وزارت خارجه
سومين نشست مجمع کشورهاى صادرکننده گاز
شاکری: معترضين به انتخابات عددى نيستند
روسها هم ایران را تهدید می کنند!
امیر قطر، فردا در تهران
128نماینده، شاکی از میرحسین
ايران «پاسخى پيش‌برنده» به پيشنهاد آژانس بدهد
برای تامین سوخت نباید امتیاز بدهیم
دولتی ها روایتگر مستند هسته ای بودند
انتقاد شديد از هتک حيثيت موسوى و کروبى
توقیف‌کشتی‌ایرانی به اتهامحملسلاح ‌‌برایشیعیانیمن

 
11 ايرانى در پاکستان دستگير شدند
برای 30 کیلو سوخت نباید همه اورانیوم غنی شده را بدهیم
باهنر: رهبرى مخالف مذاکره با آمريکاست
فرصت 2 روزه ایران برای واکنش به پیش نویس
آزادی مطبوعات در ایران:رتبه سوم از آخر
کسری بودجه 14 میلیارد دلاری دولت
انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد


نظر شما :