صادرات مشکوک زيمنس به ايران!

۲۲ آذر ۱۳۸۸ | ۱۹:۴۴ کد : ۶۴۳۶ سرخط اخبار
خبرگزارى آلمان به نقل از هفته نامه اشپيگل گزارش کرد که دولت آلمان در حال بررسى نقض مقررات تجارت خارجى براى دو محموله صادراتى شرکت زيمنس به ايران است.
صادرات مشکوک زيمنس به ايران!

خبرگزارى آلمان به نقل از هفته نامه اشپيگل گزارش کرد که دولت آلمان در حال بررسى نقض مقررات تجارت خارجى براى دو محموله صادراتى شرکت زيمنس به ايران است.
به گزارش ايسنا، سخنگوى وزارت اقتصاد آلمان از تائيد اين خبر خوددارى کرد، اما بر اساس اين گزارش ماموران گمرک آلمان در بندر هامبورگ محموله کمپرسور به مبلغ 16 ميليون يورو به مقصد ايران را توقيف کرده‌اند.
در اين گزارش همچنين آمده است که نيروى دريايى انگليس محموله ديگرى از کامپيوتر‌هاى پيشرفته شرکت زيمنس که قرار بود از طريق چين به ايران ارسال شود را در آب‌هاى دوبى توقيف کرده‌اند.
سخنگوى شرکت زيمنس ضمن رد اتهامات به مجله اشپيگل گفت که تمام فعاليت‌هاى تجارى اين شرکت با ايران داراى ماهيت غير نظامى بوده و با قوانين بين‌المللى مطابقت دارند.



انتقاد البرادعى از موضع منفعل اعراب

البرادعى از مواضع کشورهاى عربى انتقاد کرد و گفت: در حالى که ايران نقش منطقه‌يى فعالى ايفا مى‌کند کشورهاى عربى موضع بى‌طرفى اتخاذ کردند و رهبرى يا مسوولى از کشورهاى عربى را نمى‌بينيم که از عراق، دارفور و يا لبنان بازديد کند.
به گزارش ايسنا، مديرکل پيشين آژانس بين‌المللى انرژى اتمى در گفت‌وگو با برنامه "برداشت اول" شبکه ماهواره‌يى"دريم" افزود: ما بايد ديدگاه فراگيرى داشته باشيم؛ ما در بخش کوچکى از جهان، جهان شمول زندگى مى‌کنيم که نمى‌توانيم بدون همکارى با تمام جهان بخشى از مشکلات‌مان راحل کنيم؛ پس اگر يک‌بار ديگر به وحدت ميان کشورهاى عربى باز نگرديم سرنوشت‌مان بد خواهد بود.
البرادعى ادامه داد: ما نمى‌دانيم که اطراف ما چه مى‌گذرد؛ در رابطه با ايران همان‌طور که مى‌دانيم اين کشور با مشکل اعتمادسازى با جهان غرب مواجه است و ما هم‌چنان از موضوعات و مسائل قرون وسطايى سخن مى‌گوييم و نمى‌توانيم از آن بگذريم در حالى که جهان پيرامون ما از جهانى واحد و خانواده‌اى واحد سخن مى‌گويد.
او بيان کرد: با وجود آن که ايران هم‌چنان با غرب که دشمن آن است در حال گفت‌وگو است يا کره شمالى که با کره جنوبى در حال گفت‌وگو است ما شاهد گفتمان کشورهاى عربى با ايران نيستيم.

بیش از 50 نیروی حوثی تسلیم ارتش شده‌اند

54 نيروى جنبش حوثی شمال غرب یمن در چند روز گذشته خود را به نیروهای امنیتی محلی این کشور تسلیم کرده‌اند.
به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، این درحالی است که وزارت دفاع یمن نیز بدون اشاره به جزئیات اعلام کرده است که گروهی از شبه‌نظامیان یمن در استان «صعده» در شمال غرب این کشور هنگام تلاش برای ورود به محدوده نظامی در منطقه کشته و زخمی شده‌اند.
روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» نیز روز جمعه گزارش داد که نیروهای عربستان سعودی در 10 روز گذشته يک هزار و 805 آواره یمنی را به اتهام تلاش برای نفوذ به خاک عربستان دستگیر کرده‌اند.
این روزنامه همچنین به نقل از یک منبع نظامی عربستان سعودی که نامش ذکر نشده است، گزارش داد که حملات هوایی و زمینی نیروهای سعودی به مواضع الحوثی در منطقه مرزی کوهستانی یمن ادامه دارد.
حملات عربستان سعودی و عملیات نظامی ارتش یمن برای سرکوب جنبش شیعه حوثی در شمال غرب این کشور درحالی ادامه دارد که نیروهای حوثی بارها با اشاره به تلفات فزاینده غیرنظامیان، درباره اوضاع فجیع بشردوستانه در استان صعده در شمال یمن ابراز نگرانی کرده‌اند.
ناآرامی و درگیری در استان صعده با آغاز عملیات نظامی «زمین سوخته» ارتش یمن در 11 آگوست 2009 میلادی و پشتیبانی نظامی عربستان سعودی از نیروهای یمنی، افزایش یافته است.
مبارزان جنبش مقاومت حوثی دولت یمن را به تبعیض سیاسی، اقتصادی و مذهبی علیه اقلیت شیعه این کشور متهم کرده‌اند.
حوثی ها همچنین اعلام کرده‌اند که ریاض و صنعا در قتل عام غیرنظامیان ساکن در روستاهای منطقه شمال یمن مشارکت دارند.
این درحالی است که دیده‌بان حقوق بشر از طرف های درگیر با جنگجویان حوثی یمن خواسته است برای اجتناب از افزایش تلفات غیرنظامیان در این منطقه، تدابیر لازم اتخاذ کنند.
کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان اعلام کرده است، ناآرامی‌های شمال یمن از سال 2004 تاکنون دست کم 175 هزار آواره برجا گذاشته است.



وزیر خارجه آذربایجان فردا وارد تهران می شود

وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان فردا در راس هیئتی برای مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران می شود.
به گزارش خبرنگار مهر،المار محمدیاراف وزیر خارجه آذربایجان قرار است در مدت حضور در تهران در مورد مسائل روابط بین آذربایجان و ایران و مسائل همکاری های منطقه ای تبادل نظر کند.
همچنین وزیر خارجه آذربایجان به عنوان رئیس مشترک کمیسیون همکاری های اقتصادی در تهران در مورد مسائل مربوط به فعالیت های کمیسیون نیز مذاکراتی انجام خواهد داد.
جمهوری اسلامی ایران چندی قبل با اجرایی کردن قانون لغو روادید اتباع آذربایجان در ایران ابراز امیدواری کرده بود که جمهوری آذربایجان نیز نسبت به  لغو روادید اتباع ایرانی اقدام متقابل انجام دهد.

مشاور کرزی: ايران از طالبان حمايت نمی کند

مشاور رييس‌جمهور افغانستان در امور داخلى گفت: ايران در حمايت از طالبان نقشى ندارد.

 

به گزارش ايسنا، معصوم استانکزاى در چهارمين جلسه عمومى نشست منامه تحت عنوان "افغانستان، جنوب غرب آسيا و خليج (فارس)" بيان کرد: نمى‌توان گفت که ايران از شورشيان حمايت مى‌کند اما حمايت و همکارى بين قاچاقچيان و شورشيان در مرزهاى دو کشور وجود دارد.
به گزارش پايگاه اينترنتى ايلاف، وى ادامه داد: ايران نقش فعال و موثرى دارد. علاوه بر آن اين کشور در سازندگى افغانستان که از پديده‌هاى تروريستى و بى‌ثباتى رنج مى‌برد، نقش اساسى دارد. هم‌چنين هرگونه پيشرفت يا پيشرفت نکردن در عرصه امنيتى پيامدهاى سريعى بر ايران دارد.
معصوم گفت: از روابطى که ما و تهران را گرد هم مى‌آورد بسيار خرسنديم و خواهان افزايش همکارى‌ها با آن در عرصه‌هاى مختلف هستيم.

براون وارد افغانستان شد

نخست وزير انگليس بدون اطلاع قبلى و بصورت غيرمنتظره وارد افغانستان شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى فرانسه، "گوردون براون " نخست وزير انگليس امروز يکشنبه در سفرى غيرمنتظره به افغانستان با اشاره به اين که براى مبارزه با شبه‌نظاميان طالبان، تلاشهاى جديدى بايد صورت گيرد تاکيد کرد که در چند ماه آتى، شرايط بسيار حياتى خواهد بود.
نخست وزير انگليس دو هفته بعد از دستور اعزام 500 نيروى انگليسى و همچنين 30 هزار نظامى آمريکايى به افغانستان وارد اين کشور شد.
بر اساس اين گزارش، گوردون براون در ادامه سفرش به افغانستان، در يک پايگاه نظامى در ولايت ناآرام قندهار که تحت نفوذ نيروهاى شبه‌نظامى طالبان قرار دارد با حامد کرزى رئيس جمهورى افغانستان ديدار و گفتگو کرد.

رد پیشنهاد هسته ای ایران توسط امریکا

مقام‌هاى کاخ سفید طرح اخیر ایران در مورد مبادله سوخت را رد کرده و مدعى شدند که اين طرح در تضاد با پیشنهاد آژانس بين‌المللى انرژى اتمى است
به گزارش بى‌بى‌سى، يکى از مقام‌هاى کاخ سفيد نسبت به پيشنهاد «منوچهر متکى»، وزير خارجه ايران مبنى بر اين‌که کشورش حاضر است 400 کیلوگرم اورانیم با غلظت سه و نیم درصد را در جزيره کیش تحویل دهد و در ازای آن از آژانس سوخت با غلظت 20 درصد دریافت کند، ابراز نارضايتى کرد
وى که خواست نامش فاش نشود، ابراز امیدواری کرد که ایران طرح آژانس مبنی بر تحویل يک‌هزار و 200 کیلوگرم از اورانیم غنی شده با غلظت پایین را بپذیرد
خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یکى از اعضاى دولت آمريکا گزارش داد که به نظر نمى‌رسد پیشنهاد جديد ایران با طرح آژانس که با مشورت آمریکا، روسیه و فرانسه تهیه شده بود، همسویی داشته باشد
وی با تاکید بر این‌که پیشنهاد ایران حاوی هیچ نکته جدیدی نیست از تهران خواست فرصت کنونی را از دست ندهد و 75 درصد از اورانیم با غلظت پایین خود را به صورت يک مرحله‌اى تحویل آژانس دهد و در مقابل سوخت حاوی اورانیم 20 درصدی دریافت کند

پیشنهاد عجیب وزیر خارجه به متکی

"شیخ خالد بن احمد " وزیر امور خارجه بحرین از تاکید منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر استفاده از واژه "خلیج فارس " برآشفت و گفت : دلیلی ندارد که هرکسی از واژه خاص خود استفاده کند و این منطقه که صرفا یک آبراه است به نام خلیج فارس یا خلیج عربی یا خلیج عرب نامگذاری شود و روی آن مناقشه هم بشود زیرا منطقه مسائیل بسیار مهم تری دارد که باید حل و فصل شود.

به گزارش تابناک به نقل از الشرق الاوسط ، شیخ خالد به متکی پیشنهاد داد : مدتی کشور های عربی این آبراه را "خلیج فارس" بنامند و مدتی نیز ایران این منطقه را "خلیج ا ل ع رب ی" بخواند تا فضای اختلاف از بین برود !

 

اخبار قبلی

روسیه مقصر شروع جنگ در عراق
انتقاد سارکوزی از تصمیم سوئیس
خاتمی: برای ستمی که به جمهوری اسلامی می‌شود غصه می‌‌خورم
فرانسه خواستار تحريم‌هاى شديدتر عليه ايران شد
پیگیری پرونده چهار دیپلمات در دستگاه دیپلماسی
اعلام راهبرد جدید آمریکا در افغانستان توسط اوباما
سفر پنهانی برای پرونده هسته‌ای ایران
احمدی نژاد: توانایی تولید سوخت را داریم ولی آن را می خریم
واکنش سخنگوى وزارت امور خارجه به اظهارات امير امارات
ارمنستان توسط آذربایجان تهديد شد
جلالی: نمی‌توانيم به غرب اعتماد کنيم
تاسيسات هسته‌اى فردو پيام سياسى روشنى است
چین هم ایران را به اوباما فروخت!
اظهار نظر روسها غیر عادی است
امریکا و روسیه، ناراضی از عدم پاسخگویی ایران
اوباما رفتار کره شمالى را خصمانه خواند
زاویه دستگاه دیپلماسی از آرمانهای انقلاب
مهمانپرست، سخنگوی جدید وزارت خارجه
سومين نشست مجمع کشورهاى صادرکننده گاز
شاکری: معترضين به انتخابات عددى نيستند


نظر شما :