پیام تسلیت خاتمی به مناسبت درگذشت آیت الله منتنظری

۲۹ آذر ۱۳۸۸ | ۱۹:۴۴ کد : ۶۵۰۰ سرخط اخبار
رييس جمهور سابق کشورمان با صدورپيامى در گذشت آيت الله العظمى منتظرى را تسليت گفت.
پیام تسلیت خاتمی به مناسبت درگذشت آیت الله منتنظری

رييس جمهور سابق کشورمان با صدورپيامى در گذشت آيت الله العظمى منتظرى را تسليت گفت.
به گزارش ايلنا،در بخشى از اين بيانيه آمده است:
رحلت عالم زاهد ومجتهد والاقدر؛مجاهد نستوه؛فقيه، کلامى ، جامع معقول و منقول حضرت آيت الله العظمى منتظرى رضوان اله عليه را به ساحت مبارک حضرت ولى الله الاعظم ؛به حوزه هاى علميه؛به همه ارادتمندان؛دوستداران آن فقيد سعيد و بيت شريف و بستگان و فرزندان محترمشان از صميم قلب تسليت عرض مى کنم.
عالم و متفکر و فقيه بزرگوارى رخ در نقاب خاک کشيد که در عرصه علم و عمل همه عمر پر برکت خود را در مسيرى که رضايت خداوند را در آن مى دانست مصروف کرد.
آن بزرگ از ارادتمندان حضرت امام و از سردمداران و پايه‌هاى انقلاب بزرگى بود که به رهبرى ممتاز حضرت امام بالمال به پيروزى رسيد.
بدون ترديد فقدان اين عالم ربانى براى اسلام و تشيع و بخصوص حوزه‌هاى علميه خسارتى بزرگ است و از خدا مى خواهم که آنرا به لطف بيکران خود جبران نمايد و روان پاک اين عزيز را در بحبوحه رضوان و بهشت خود متنعم گرداند.

متکى امشب عازم لبنان مى‌شود

کاردار ايران در لبنان گفت: منوچهر متکى، وزير امور خارجه کشورمان براى ديدارى رسمى به لبنان سفر مى‌کند.

مير مسعود حسينيان در گفت‌وگو با ايسنا گفت: متکى در سفر به لبنان قرار است با ميشل سليمان، رييس جمهور، نبيه برى، رييس مجلس و سعد الدين حريرى، نخست وزير لبنان ديدار و در خصوص روابط فى مابين، مسائل منطقه‌اى و گسترش روابط تبادل نظر کند.

همچنين ديدار با على شامى، وزير امور خارجه لبنان نيز در برنامه‌هاى متکى قرار دارد.

سفر 4 روزه سعيد جليلى به ژاپن

دبير شوراى عالى امنيت ملى روز گذشته راهى توکيو پايتخت ژاپن شد

. به گزارش ايلنا،سفر 4 روزه سعيد جليلى به ژاپن به دعوت رسمى دولت اين کشور انجام مى‌شود و نماينده مقام معظم رهبرى و دبير شوراى عالى امنيت ملى طى آن با مقامات بلندپايه ژاپن از جمله نخست‌وزير، وزير امور خارجه و رئيس مجلس ديدار خواهد کرد.

سفر قریب الوقوع نصرالله به تهران

روزنامه کویتی السیاسه اعلام کرد دبیرکل حزب الله لبنان در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد داشت. این سفر به دعوت فوری رهبران ایران انجام می شود و هدف آن رایزنی درخصوص شرایط آتی منطقه و ایران است.
به گزارش سرویس بین الملل پارسینه، این روزنامه کویتی می افزاید منبع این خبر دیپلمات های عربی هستند.
معاون رئیس جمهور سوریه فاروق الشرع یا وزیر امور خارجه ولید المعلم سومین ضلع این مثلث سوریه - لبنانی- فلسطینی است که در پایتخت ایران به زودی دیدار خواهند داشت.به همراه سید حسن نصرالله و رئیس دفتر سیاسی حماس، خالد المشعل.
دیپلمات های عربی مدعی شده اند دیدار مذکور نشانه ای برای تقسیم مسئولیت ها و نقش ها برای جنگ احتمالی غربی- اسرائیلی علیه ایران است،این مقام دیپلماتیک همچنین ادعا کرده است که زمان درگیری از ماه فوریه آتی فراتر نخواهد رفت.



هوگو چاوز: آلبا توافق کپنهاگ را نمى‌پذيرد

رئيس جمهور ونزوئلا بر رد توافق به دست آمده در اجلاس جهانى آب و هوا در دانمارک از سوى کشورهاى عضو اتحاديه آلبا تاکيد کرد.

به گزارش فارس به نقل از کانال تله سور، "هوگو چاوز " روز گذشته در کاخ رياست جمهورى ونزوئلا در کاراکاس اعلام کرد که کشورهاى تشکيل دهنده آلبا سند تصويب شده در پايان اجلاس جهانى آب و هوا در کپنهاگ دانمارک را قبول ندارند.
رئيس جمهور ونزوئلا افزود: توافق نشست دانمارک از سوى امپراطورى آمريکا پيشنهاد شد و با حمايت چند کشور و بدون آن که به اجماع برسد به تصويب رسيد.
در همين حال اتحاديه آلبا با انتشار بيانيه اى نتايج اجلاس کپنهاگ را به دليل آن که هيچيک از اهداف از پيش تعيين شده در اين رويداد به دست نيامدند تهديد آميز توصيف کرد.
در بيانيه آلبا آمده است: اصول اساسى نظام چند جانبه گرايى در دانمارک نقض شده و در پروسه اى غير دموکراتيک اصل برابرى همگان ناديده گرفته شد.
اتحاديه آلبا همچنين خاطرنشان کرد که گروهى گزينش شده از کشورها خطوط توافق نشست کپنهاگ را ارائه نمود و اکثريت جهان در چارچوب معيار کشورهاى جهان اولى و دومى کنار گذشته شدند.
بيانيه آلبا به علاوه بر اين نکته تاکيد کرده است که نمى‌توان تغييرات آب و هوايى را بدون تغييرات نظام حاکم بر جهان در نظر گرفت.
آلبا تصريح کرد که مدل توليد و مصرف سرمايه دارى در حال رساندن زندگى در سياره زمين به نقطه اى غير قابل بازگشت است، در نتيجه بحث پيرامون اين مسئله نمى تواند به منافع اقتصادى گروهى کوچک محدود شود.

مريکا حمايت ايران از گروه‌هاى شيعه در يمن را رد کرد

معاون وزير امور خارجه آمريکا در امور خاور نزديک گفت: هنوز واشنگتن مدرکى مبنى بر مداخله ايران در امور يمن به دست نياورده است.
به گزارش ايسنا به نقل از سايت ورلد تريبون، نمايندگان کشورهاى حوزه خليج فارس در کنفرانس سالانه راهبردى مذاکرات منامه در بحرين، هشدار دادند که هر گونه برخورد احتمالى ميان ايران و کشورهاى غربى درباره مساله هسته‌يى تهران مى‌تواند تمام حوزه خليج فارس را در گير کند.
به گزارش ورلد تريبيون، وزير امور خارجه کويت يکى از افرادى است که ادعا مى‌کند ايران تهديدى براى خليج فارس محسوب مى‌شود و برخى کشورهاى ديگر نيز ايران را به حمايت از گروه‌هاى شيعه در يمن متهم مى‌کنند و اين موضوع درحالى است که نماينده آمريکا در نشست منامه ادعاى حمايت ايران از گروه‌هاى شيعه در يمن را رد کرد.
جفرى فلتمن ـ معاون وزير امور خارجه آمريکا در امور خاور نزديک ـ گفت: واشنگتن مدرکى مبنى بر دخالت ايران در امور يمن به دست نياورده است.

لاریجانی عازم مصر شد

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح یکشنبه برای حضور در نشست کمیته اصلاح اساسنامه اتحادیه بین المجالس اسلامی در مصر، عازم این کشور شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی صبح یکشنبه پیش از ترک تهران به مقصد قاهره، در فرودگاه مهرآباد اتحادیه بین المجالس اسلامی را از جمله سازمانهای فعال خواند که در سا‌لهای اخیر در صحنه‌های بین المللی پرتحرک ظاهر شده است.
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در تشکیل دو اتحادیه بین المجالس کشورهای آسیایی و اسلامی نقش موثر و تعیین کننده ‌ای داشته است، تصریح کرد: این دو اتحادیه با توجه به شرایط بسیار حساس منطقه و بین‌المللی، تاکنون تاثیرگذار عمل کرده‌اند.
رئیس مجلس نشست کمیته اصلاح اساسنامه اتحادیه بین المجالس اسلامی در مصر را در ادامه بحث‌های کارشناسی در خصوص نحوه اعمال تغییرات در اساسنامه این اتحادیه عنوان کرد.
وی گفت: تاکنون پیشنهادهایی از سوی کشورهای مختلف در این رابطه مطرح شده است که این پیشنهادها در سطح کارشناسی بررسی شده و هم اکنون در سطح روسای مجالس عضو کمیته تغییر اساسنامه، ادامه خواهد یافت.
لاریجانی یادآور شد: در حاشیه این اجلاس نیز دیدارهایی با روسای مجالس شرکت کننده و همچنین مسئولان کشور مصر انجام و درباره مسائل دوجانبه با هریک از کشورهای شرکت کننده و همچنین مسائل منطقه بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.
به گزارش مهر، در اجلاس گذشته روسای مجالس کشورهای عضو اتحادیه‌ بین‌المجالس اسلامی که در بهمن‌ماه 1386 در قاهره برگزار شد، اعضای شرکت کننده طی قطعنامه‌ای بر ضرورت اصلاح اساسنامه‌ این اتحادیه تاکید کردند.
اعضای کمیته اصلاح اساسنامه اتحادیه بین المجالس اسلامی متشکل از مصر به عنوان رئیس و کشورهای ترکیه، ایران، کویت، نیجر، آذربایجان و اوگانادا است.
لاریجانی را در سفر به مصر، حسن شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین المللی مجلس و بهبهانی رئیس اتاق بازرگانی تهران همراهی کردند.
کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز برای شرکت در این اجلاس از هفته پیش به مصر سفر کرده است.
محمد رضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، سید محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس، علاء الدین برجرودی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، حسن زمان مشاور رئیس مجلس، علی افراشته معاون اجرایی مجلس و علاءالدین یوسف رئیس دفتر حافظ منافع مصر در ایران، لاریجانی را در فرودگاه بدرقه کردند.

آيت‌الله منتظرى درگذشت

آيت‌الله حسين‌على منتظرى، يکى از مراجع تقليد شيعيان شب گذشته درگذشت.
حجت الاسلام احمد منتظرى در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با تاييد خبر فوت آيت‌الله منتظرى گفت:‌شب گذشته آيت‌الله منتظرى بر اثر بيمارى درگذشت.
آيات امينى، موسوى اردبيلى ،صانعى، بيات زنجانى، شبيرى زنجانى و گرامى هم اکنون در بيت آيت‌الله منتظرى حضور دارند.
آيت‌الله حسینعلی منتظری در سال ۱۳۰۱ خورشیدی در نجف‌آباد ديده به جهان گشود.
او پس از انقلاب به عنوان قائم مقام حضرت امام انتخاب شد و ریاست مجلس خبرگان قانون اساسی را نیز بر عهده داشت.
در پى درگذشت آيت الله منظرى فرزند وى،حجت الاسلام احمد منتظرى پيام تسليتى صادر کرد،در بخشى از اين پيام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله اناالیه راجعون
من المومنین رجال صدقوا ما آهدو الله علیه فمنهم من قضا نهو و منهو من ینتظر وما بدلو تبدیلا
بزرگ پاسبان تشیع علوی ، رادمرد قهرمانو شجاع اسلام وایران اسطوره مقاومت ، مجاهدت، فقاهت و دینداری سرمایه کمیاب مسلمانی و آزادگی ، فقید عالیقدر و مجاهد نستوه آیت الله اعظمی حاج شیخ حسینعلی منتظری ، قدس الله نفس الزکیه ، شربت وصال نوشید و روی در حریم یار نهاد.
آن پیکر رنجور و درد کشیده اینک آرام یافته و آن روح خدایی اینک در جوار رحمت رب قرار گرفته است.
آن دل دردمند که عمری در غم اسلام و مردم و حقوق آنان تپید و پروای حق داشت دیگراز تپش افتاده است.
فقید بزرگ شیعه و اسلام شناس بی بدیل و روح ربانی امت اسلام امروز در جوار پیامبر رحمت (ص) و اهل بیت مطهر (ع) اوست.
این مصیبت جانکاه را بقیه الله اعظم خدا و امید جهان نور و عدالت و همه حق طلبان و آزادگان به همه مبارزان راه خدا در سرتاسر جهان ، همه عالمان و فقیهان و به حوزه‌های علمیه و خصوصا شاگردان و ارادتمندان آن فقید سعید تسلیت می‌گویم.

تشيع جنازه پيکر آيت‌الله منتظرى فردا ساعت 9 صبح از بيت ايشان به سمت حرم حضرت معصومه صورت مى‌گيرد.

از جمله آثار آيت الله منتظرى مى توان به "نهاية الاصول " (تقرير درس اصول مرحوم آيت الله العظمى‏ ‏بروجردى )،"البدرالزاهر فى صلاة الجمعة و المسافر" (تقرير درس فقه‏ ‏مرحوم آيت الله العظمى بروجردى )،"دراسات فى ولاية الفقيه و فقه الدولة الاسلامية " در چهار جلد،‏ ‏"کتاب الزکوة " در چهار جلد،"کتاب الخمس و الانفال "،"کتاب الحدود"،"دراسات فى المکاسب المحرمة " در سه جلد،"التعليقة على العروة الوثقى "،مباحث فقهى "الصلوة "، "الغصب "، "الاجارة " و "الوصية " (تقرير‏ ‏درسهاى مرحوم آيت الله العظمى بروجردى )،مباحث "استصحاب "، "تعادل " و "تراجيح " (تقرير درسهاى‏ ‏مرحوم آيت الله العظمى خمينى )،"درسهايى از نهج البلاغه " در ده جلد که سه جلد آن تاکنون چاپ‏ ‏شده است،"درسهايى از اصول کافى "،"مناظره مسلمان و بهايى "،"شرح خطبه حضرت فاطمه زهرا(س )" به زبان فارسى و‏ ‏اردو،"از آغاز تا انجام " (در گفتگوى دو دانشجو) به زبان فارسى و‏ ‏عربى،‏16 - "رساله توضيح المسائل " به زبانهاى فارسى و عربى و اردو،"رساله استفتائات " در دو جلد،"استفتائات مسائل ضمان "،"رساله حقوق "،"احکام پزشکى "،"معارف و احکام نوجوان "،"معارف و احکام بانوان "،"احکام و مناسک حج "،"موعود اديان "،"اسلام دين فطرت "،کتاب "خاطرات " در دو جلدو اشاره کرد.

احتمال سفر جان کرى به تهران

يک مجله آمريکايى در گزارشى از شايعه سفر رئيس کميته روابط خارجى سناى آمريکا به تهران خبر داد.
به گزارش فارس، مجله آمريکايى "فارين پالسى " در گزارشى تحت عنوان "گسترش شايعه: آيا کرى به تهران مى‌رود؟ " نوشت: امروز در شهر شايعه‌اى منتشر شده مبنى بر اينکه "جان کرى "، رئيس کميته روابط خارجى سناى آمريکا پيشنهاد داده است تا به تهران سفر کند.
اين مجله دليل سفر احتمالى کرى را براى ميانجيگرى براى دستيابى به توافق در زمينه هسته‌اى با ايران عنوان کرد.
فارين پالسى نوشت: به نظر مى‌رسد او نماينده دولت [آمريکا] براى مذاکرات درباره تحريم‌هاى جديد ايران باشد.
يک فرد مطلع گفت که جان کرى پيشنهاد سفر به تهران را به کاخ سفيد ارائه کرده است و کاخ سفيد الان در حال بررسى اين موضوع است.
"
مايک همر "، سخنگوى شوراى امنيت ملى آمريکا اين خبر را نه تاييد و نه تکذيب کرد. اعضاى روابط خارجى سنا نيز در اين باره اظهار نظرى نکردند.
بر اساس اين گزارش، جان کرى هم اکنون در کپنهاگ به سر مى‌برد.

 

اخبار قبلی

شناور جاسوسى رژيم اسرائيل در خليج فارس!
نامه خصوصی اوباما به رهبر کره شمالی
ضارب برلوسکونی برایش نامه عذرخواهی فرستاد
استقبال آمریکا از میانجیگری ترکیه میان غرب و ایران
صادرات مشکوک زيمنس به ايران!
روسیه مقصر شروع جنگ در عراق
انتقاد سارکوزی از تصمیم سوئیس
خاتمی: برای ستمی که به جمهوری اسلامی می‌شود غصه می‌‌خورم
فرانسه خواستار تحريم‌هاى شديدتر عليه ايران شد
پیگیری پرونده چهار دیپلمات در دستگاه دیپلماسی
اعلام راهبرد جدید آمریکا در افغانستان توسط اوباما
سفر پنهانی برای پرونده هسته‌ای ایران
احمدی نژاد: توانایی تولید سوخت را داریم ولی آن را می خریم
واکنش سخنگوى وزارت امور خارجه به اظهارات امير امارات
ارمنستان توسط آذربایجان تهديد شد
جلالی: نمی‌توانيم به غرب اعتماد کنيم
تاسيسات هسته‌اى فردو پيام سياسى روشنى است
چین هم ایران را به اوباما فروخت!
اظهار نظر روسها غیر عادی است
امریکا و روسیه، ناراضی از عدم پاسخگویی ایران


نظر شما :