واکنش جوانفکر به اظهارات توکلی

۰۵ بهمن ۱۳۸۸ | ۲۰:۳۳ کد : ۶۸۰۹ سرخط اخبار
واکنش جوانفکر به اظهارات توکلی

مشاور مطبوعاتى رئيس جمهور تاکيد کرد:احزاب مى‌توانند رسانه داشته باشند ولى آن رسانه ارگان حزب تلقى مى شود نه يک رسانه فراگير و ارتباط جمعي.

على اکبر جوانفکر در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا انتشار اخبارى از قول وى مبنى بر اينکه که احزاب نبايد رسانه داشته باشند را قويا رد کرد و گفت:هيچگاه نگفته‌ام احزاب نبايد رسانه داشته باشند.
وى افزود:اگر حزبى رسانه اى در اختيار داشته باشد آن رسانه ارگان حزب تلقى مى‌شود نه يک رسانه فراگير و ارتباط جمعي.

اين سخنان در حالى مطرح مى شود که صبح امروز احمد توکلى در حاشيه کنگره حزب مردمسالارى در پاسخ به سوال خبرنگارى که از او درباره اين سخنان جوانفکر پرسيد گفت:با اين موضوع موافق نيستم و آن را يک فکر انحرافى مى‌دانم.

جوانفکر از توکلى خواست که با تامل بيشترى نسبت به سوالات مطرح شده از سوى خبرنگاران پاسخ بدهد و بى‌دليل افراد را متهم به انحراف فکرى نکند.

محتشمی‌پور: نفر بعدی این راه را ادامه دهد
حجت الاسلام محتشمی پور در مورد احتمال کناره گیری خود از دبیر کلی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، گفت: مسئله فلسطین را یک موضوع ارزشی و به عنوان وظیفه انسانی و اسلامی می دانم لذا فرق نمی کند که این خدمت را در کجا انجام دهم.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید علی اکبر محتشمی پور دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در نشستی با محوریت موضوع " نسبت مساله فلسطین با انقلاب اسلامی" که صبح امروز در محل این دفتر برگزار شد با ارائه گزارشی از فعالیت های این دفتر و در پاسخ به اینکه آیا از این سمت کناره گیری خواهد کرد، اظهار داشت: برای من فرق نمی کند که این خدمت را در کجا انجام دهم زیرا موضوع فلسطین برای بنده یک موضوع ارزشی و به عنوان یک وظیفه انسانی و اسلامی مطرح است.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان کسی که از ابتدای کنفرانس های مختلفی که برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در دفتر این مرکز انجام می شده، فعال بوده ام گفت: امیدوارم کسی که در آینده به عنوان رئیس این دفتر انتخاب می شود بتواند این راه را ادامه دهد.

دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارزیابی وی در مورد تداوم ساخت دیوار فولادی بین مصر و فلسطین و همچنین سفر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مصر گفت: امروز دیوار تبعیض نژادی به صورت فیزیکی بین رژیم اشغالگر قدس و ملت فلسطین در کناره غربی رود اردن به طول 700 کیلومتر در حال تکمیل شدن است و در قسمت مرز اسرائیل و صحرای سینا با مصر نیز این دیوار در حال احداث است.

محتشمی پور با بیان اینکه همه اقداماتی که از سوی رژیم صهیونیستی و حسنی مبارک رئیس جمهور مصر صورت می گیرد حاکی از این واقعیت است که مردم فلسطین ملتی مظلوم و شجاع و زنده و پویا هستند و در برابر کشورهایی که علیه آنان مرتکب چنین جنایتی می شوند، ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سه سال است که مردم غزه در محاصره کامل زمینی، دریایی و هوایی قرار دارند، گفت: اکنون رژیم صهیونیستی با استفاده از پیشرفته ترین صنایع و تجهیزات آمریکایی تونل های زیرزمینی که به عمق 20 متری در زیرغزه وجود دارد را شناسایی و آنان را تخریب می کند.

وی کشیدن دیوار فولادی در عمق 30 متری را آخرین جنایت رژیم صهیونیستی به شمار آورد و گفت: این جنایات در طول تاریخ بی نظیر است.

محتشمی پور در پایان از مردم مصر خواست به رژیم حسنی مبارک اجازه ندهند چنین جنایتی را تکمیل کند و در جهت منافع استکبار جهانی گام بردارد.

همچنین گفتنی است یک منبع آگاه در این باره به "تابناک" گفت: شب گذشته حجة الاسلام و المسلمین ابوترابی نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی نزد محتشمی پور رفته و از وی خواسته است که به دلیل بروز برخی مسائل، از دبیر کلی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین استعفا دهد. 

 اوباما 2010 می میرد؟!
منجم تونسی که مرگ خانم دیانا و مایکل جکسون را پیش بینی کرده بود، مرگ غیر عادی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را در سال 2010 پیش بینی کرد.
به گزارش شبکه خبر به نقل از روزنامه وطن چاپ آمریکا، حسن الشارنی، همچنین در پیش بینی های خود درباره ایران با اشاره به اینکه هیچ حمله نظامی در سال 2010 ضد ایران انجام نمی شود، گفت: این کشور در پیشرفت برنامه های صلح آمیز هسته ای خود موفق می شود.
منجم تونسی درباره وقایع سال 2010 در کشورهای عربی پیش بینی کرد: حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر به مشکلات جسمی زیادی دچار شود و یکی از شخصیت های سیاسی بزرگ شمال آفریقا نیز فوت کند.
الشارنی پیش بینی کرد، جونی هالیدای خواننده و بازیگر مشهور فرانسوی در سال 2010 بمیردو در جام جهانی فوتبال که در آفریقا برگزاری می شود، یک تیم اروپایی پیروز شود.
منجم تونسی همچنین درباره حوادث طبیعی سال 2010 پیش بینی کرد: زلزله های قوی ، باران های سیل آسیا و طوفان های غیر عادی در مناطق مختلف جهان اتفاق بیافتد.
در خصوص ایتالیا وی پیش بینی کرد، در سال 2010 با پایان عمر سیاسی برلوسکونی، حزب چپگرای این کشور به قدرت برسد و انتخابات پارلمانی بی سابقه ای در این کشور برگزار شود.
شارنی با پیش بینی مرگ مشکوک یاسر عرفات شهرت جهانی کسب کرده بود.



کمک 70 ميليون دلاری ژاپن به هائيتى

فارس- يک خبرگزارى رسمى ژاپنى، امروز از قصد دولت اين کشور براى اختصاص کمک 70 ميليون دلارى به زلزله زدگان هائيتى خبر داد.
به گزارش خبرگزارى فرانسه، خبرگزارى "کيودو " ژاپن امروز اعلام کرد: «دولت ژاپن که تا پيش از اين از تصميم خود براى اختصاص کمک پنج ميليون دلارى به زلزله زدگان هائيتى خبر داده بود، طى کنفرانس بين‌المللى بازسازى هائيتى که امروز در مونترآل کانادا برگزار خواهد شد، از تصميم جديد خود براى اختصاص کمک 70 ميليون دلارى به مردم اين کشور زلزله زده خبر مى‌دهد
بنا بر اعلام مقامات هائيتى شمار تلفات زلزله ويرانگر اخير هائيتى به 150 هزار کشته خواهد رسيد.
طبق اعلام دولت هائيتى در جريان زلزله اخير حدود 11 هزار منزل مسکونى تخريب شده و نزديک به 610 هزار نفر از نجات يافتگان زلزله هم‌اکنون در 500 کمپ مستقر در اين کشور اسکان يافته‌اند.
زمين لرزه‌اى به بزرگى 3/7 ريشتر در روز 12 ژانويه در فاصله‌اى نه چندان دور از "پورتوپرنس " پايتخت پرجمعيت هائيتى به وقوع پيوست و بسيارى از ساختمان‌هاى دولتى اين کشور فروريخت که اين زمين لرزه ظرف 200 سال گذشته بى سابقه بوده است.

کاهش رابطه با انگلیس جدی تر شد

فارس- محمد کرمى‌راد نماينده مردم کرمانشاه و عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس شوراى اسلامى اظهار داشت: در اين جلسه آهنى به عنوان نماينده وزارت امور خارجه، خاموشى به عنوان نماينده اتاق بازرگانى، صفرى که قرار است به عنوان سفير جديد ايران در انگليس معرفى شود و نماينده‌اى از وزارت اطلاعات حاضر شدند.
به گفته وى بررسى طرح کاهش سطح روابط ايران با انگليس دستور کار جلسه عصر امروز کميسيون امنيت ملى بود که اين مسئله به دليل شرارت‌ها، خباثت‌ها و سوابق برخوردهاى کشور انگليس که تاکنون با ملت ايران داشته و مخصوصا با موضع گيرى رسمى ايران که چند روز پيش طى مصاحبه‌اى از سوى منوچهر متکى وزير امور خارجه اعلام شد صورت گرفت.
کرمى راد در عين حال عنوان کرد: در مجموع وقتى اعضاى کميسيون نظرات خود را مطرح کردند قدرى روى قطع روابط با انگليس اختلاف بود و برخى از اعضاى کميسيون با اين نظر مخالف بودند.
اين عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملى ادامه داد: کاهش روابط در پاره‌اى از مسائل مورد نظر و تفاهم اعضاى کميسيون بود که روى اين مسئله تاکيد داشتند اما در خصوص قطع ارتباط ديپلماتيک با انگليس بايد در اين مسئله در شوراى عالى امنيت ملى و با نظر رهبرى انجام شود.
وى در خاتمه تصريح کرد: رأى‌گيرى در خصوص کاهش و يا قطع سطح روابط ايران با انگلستان به منظور بررسى و دقت نظر بيشتر روى اين مسئله به جلسات بعدى کميسيون موکول شد اما اعضاى کميسيون نظر مثبت و تأکيد روى کاهش سطح روابط ايران با انگلستان داشتند.

سفر منوچهر متکی به ارمنستان

منوچهر متکى وزير امور خارجه، در راس هياتى براى شرکت در نهمين ميسيون مشترک همکارى‌هاى اقتصادى ايران و ارمنستان عصر فردا (سه شنبه) به ارمنستان سفر مى کند.
به گزارش ايسنا منوچهر متکى وزير امور خارجه در اين نشست يک روزه، رياست طرف ايرانى و آرمن موسيسيان وزير انرژى و منابع طبيعى ارمنستان رياست طرف ارمنى کميسيون مشترک همکارى‌هاى اقتصادى دو کشور را بر عهده دارند.
قرار است متکى در حاشيه اين نشست با مقامات عالى‌رتبه اين کشور ديدار و درمورد گسترش روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌اى و بين‌المللى تبادل نظر کنند.

شرکا:عروس امام کتک نخورد،خودش استعفا داد

خانم دکتر شرکا، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) تهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، خبر منتشر شده از سوی برخی از رسانه ها مبنی بر توهین و ضرب و شتم فاطمه طباطبایی، عروس امام خمینی(ره) در مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) را تکذیب کرد و گفت: چنین خبری به هیچ وجه صحت ندارد.
با توجه به تدریس دو هفته یک بار عروس امام راحل در این مدرسه علمیه وی بیان داشت: خانم طباطبایی خودشان اعلام کرده بودند که به دلیل مشغله کاری امکان ادامه تدریس را در این مدرسه ندارند.
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) تهران، با انتقاد شدید از مطرح شدن چنین شایعات کذبی در برخی رسانه های مساله دار تصریح کرد: من برای این سایت ها متاسفم که در صدد مشوش کردن اذهان مردم و جامعه هستند و برای جوسازی دست به هر اقدامی می زنند.
استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به توقف تدریس خانم طباطبایی در حوزه علمیه حضرت خدیجه خاطرنشان کرد: خانم طباطبایی به هیچ وجه مورد توهین و ضرب و شتم قرار نگرفته است و بلکه تنها خودشان مایل به ادامه تدریس در این مدرسه علمیه نبودند و متاسفانه برخی رسانه ها دست به جو سازی زده و مدعی شده اند که وی در این مدرسه کتک خورده است.
وی اضافه کرد: خانم طباطبایی حتی از دو سال قبل به بنده اعلام کرد که به دلیل مشغله کاری نمی خواهد تدریس خود را در مدرسه حضرت خدیجه(س) ادامه دهد و ما نیز کمال احترام را برای ایشان داشته و داریم.
خانم شرکا در پایان گفت: ما طرح چنین اخباری را با هدف دشمنی می دانیم و اینها با انتشار اخبار کذب دست به جنجال سازی زده اند
گفتنی است منابع غیررسمی از ضرب وشتم عروس امام توسط طلاب افراطی خبر داده بودند.

جلیلی فردا به روسیه می رود

نماينده مقام معظم رهبرى و دبير شوراى عالى امنيت ملى فردا(شه شنبه) راهى روسيه مى‌شود.
به گزارش ايلنا، سعيد جليلى در سفر 3 روزه به روسيه علاوه بر گفتگو با دبير شوراى عالى امنيت ملى روسيه با دميترى مدودوف رييس جمهور و ساير مقامات بلند پايه اين کشور ديدار و گفتگو خواهد کرد.
سفر دبير شوراى عالى امنيت ملى کشورمان به دعوت رسمى مسکو انجام مى شود.
در اين سفر موضوعات دو جانبه ، منطقه اى و بين المللى گفتگو و تبادل نظر خواهد شد.
گفتنى است جليلى را در اين سفر على باقرى معاون سياست خارجى و امنيت بين املل وى همراهى مى‌کند.

احتمال لغو مجوز مشارکت و مجاهدین

عصرایران - عضو کمیسیون ماده 10 احزاب با اشاره به اخطار این کمیسیون به دو حزب مشارکت و مجاهدین یادآور شد: قوه قضاییه برای این دو حزب پرونده قضایی تشکیل  داده است.
حمیدرضا فولادگر درگفتگو با عصرایران تاکید کرد: بعد از اخطاری که کمیسیون ماده 10 احزاب به دو حزب مشارکت و مجاهدین داد اقدامات این دو حزب در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.
وی خبر داد که احتمالا قوه قضاییه با استناد به ماده 16 قانون احزاب مجوز فعالیت این دو حزب را لغو خواهد کرد.
وی علت ورود قوه قضاییه به موضوع دو حزب مشارکت و مجاهدین را اقدامات این دو حزب بعد از انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.
ماده 16 این قانون آمده است: گروههاى موضوع اين قانون بايد در نشريات، اجتماعات و فعاليت‌هاى ديگر خود از ارتکاب موارد زير خوددارى کنند:
الف ) ارتکاب افعالى که به‌نقض استقلال کشور منجر شود.
ب) هر نوع ارتباط، مبادله اطلاعات، تبانى و مواضعه با سفارتخانه‌ها، نمايندگى‌ها، ارگانهاى دولتى و احزاب کشورهاى خارجى در هر سطح و به هر صورت که به آزادى، استقلال، وحدت ملى و مصالح جمهورى اسلامى براى مضر باشد.
ج ) دريافت هرگونه کمک مالى و تدارکاتى از بيگانگان
د) نقض آزاديهاى مشروع ديگران
ه) ايراد تهمت، افتراء و شايعه پراکنى
و) نقض وحدت ملى و ارتکاب اعمالى چون طرح‌ريزى براى تجزيه کشور
ز ) تلاش براى ايجاد و تشديد اختلاف ميان صفوف ملت با استفاده از زمينه‌هاى متنوع فرهنگى و مذهبى و نژادى موجود در جامعه ايران
ح) نقض موازين اسلامى و اساس جمهورى اسلامى
ط ) تبليغات ضد اسلامى و پخش کتب و نشريات مضله
ى) اختفاء و نگهدارى و حمل اسلحه و مهمات غيرمجاز



رئيس جمهور موريتانى وارد ايران شد

محمد ولد عبدالعزيز رئيس جمهور موريتانى دقايقى پيش وارد فرودگاه مهرآباد شد.
به گزارش خبرگزارى فارس، محمد ولد عبدالعزيز رئيس جمهور موريتانى دقايقى پيش براى انجام سفرى دو روزه وارد فرودگاه مهرآباد شد و مورد استقبال غضنفرى وزير بازرگانى قرار گرفت.
همچنين قرار است رئيس جمهور موريتانى تا دقايقى ديگر در نهاد رياست جمهورى مورد استقبال رئيس جمهور کشورمان قرار گيرد.

ایرنا: زلزله هائیتی کار امریکاست!

ایرنا- برخى منابع خبرى مى گويند : زلزله هفت و سه دهم ريشترى هائيتى طبيعى نيست و آمريکا با اغراض سياسى خاص با استفاده از سلاح آب و هوايى موسوم به "هارپ " اين زلزله را به صورت مصنوعى ايجاد کرده است.
سيستم "هارپ"- برنامه تحقيقاتى آرورال فعال درفرکانس بالا- سلاحى آب و هوايى است که از طريق ارسال يک انرژى فوق العاده به لايه يونوسفر (لايه فوقانى اتمسفر)، مولکول هاى آن را به تپش انداخته و به بازتاب قدرتمند اين انرژى وادار مى سازد. اين انرژى پس از"کاناليزه"شدن مى تواند اختلالاتى مانند خشکسالى، بارش برف و باران، سرماى شديد، سونامى، توفان، زلزله و... در نقطه تعيين شده، به وجود آورد
به گزارش روز يکشنبه ايرنا ، پايگاه اطلاع رسانى " voltairen هفته پيش به نقل از "هوگو چاوز"، رئيس جمهور ونزوئلا از نقش ايالات متحده در ايجاد اين زمين لرزه مصنوعى در هائيتى خبر داده بود.  
همچنين بر اساس گزارشى از پايگاه اطلاع رسانى "روسيه تودى" بررسى ناوگان شمالى نيروى دريايى روسيه ، دليل روشنى بر آزمايش سلاح هاى لرزه نگارى توسط نيروى دريايى آمريکا پيش از وقوع زلزله درآبهاى کاراييب درهمسايگى هائيتى است
اين گزارش مى افزايد: اين ناوگان تحرکات و فعاليت هاى نيروى دريايى آمريکا در کارائيب از سال 2008 را پيگيرى مى کرده است.
براساس اظهارات منابع روسى آمريکا از اواخر سال 1970 ميلادى، پيشرفت چشمگيرى درتحقيقات در زمينه سلاحهاى زمين لرزه اى خود داشته است و در حال حاضر سرگرم تحقيق درمورد نحوه کارکرد دستگاه هاى مبتنى بر پالس ، پلاسما ، الکترومغناطيسى و تکنولوژى صوتى درترکيب با " بمب موج شوک "هستند
در اين گزارش همچنين دو آزمايش مشابه که توسط نيروى دريايى آمريکا در هفته گذشته انجام شد مقايسه شده است : زلزله اى با قدرت شش و نيم ريشتر که در اطراف شهر اورکا ، کاليفرنيا ايجاد شد و بدون ايجاد هر گونه تلفات آمارى بودو ديگرى زلزله اى منطقه کارائيب -هائيتى- که باعث مرگ حداقل 140 هزار نفر ازمردم بى گناه شد
اين احتمال بيشتر وجود دارد که نيروى دريايى آمريکا اطلاعات کافى از خسارت فاجعه آميزکه به صورت بالقوه را در هائيتى تحميل شده است دارد
بنا بر اين گزارش ، اين سيستم که توسط ايالات متحده آمريکا آزمايش مى شود قادر به ايجاد ناهنجاريهاى آب و هوا که باعث سيل ، خشکسالى و توفان هاى دريايى مى شود، است. براساس اين گزارش اطلاعات جمع آورى شده درزمينه زمين لرزه سيچوان چين که در تاريخ12 مه 2008 با قدرت 8/7 ريشتر بوقوع پيوست حاکى است :اين زلزله نيز با امواج الکترومغناطيسى ساطع شده از"هارپ" ايجاد شده بود
براساس اين گزارش همچنين ارتباطات خاصى بين فعاليت هاى لرزه نگارى ولايه آيونسفر کره زمين که در سيستم "هارپ" است مشاهده مى شود:
پس از زمين لرزه ، پنتاگون اعلام کرد کشتى بيمارستانى " يو. اس. ان. کامفورت"، که در "بالتيمور" لنگر انداخته بود، رااحضار کرده و به هاييتى فرستاده است .اين کشتى تنها چند روز بود که دراين آبها مستقر شده بود
ارتشبد "داگلاس فريزر"، فرمانده اين کشتى گفت: کشتى گارد ساحلى و نيروى دريايى آمريکا، به رغم محموله محدود هليکوپترها و مواد کمکى به هائيتى اعزام شده بودند

اگرچه تنها بعداز زلزله هائيتى درزمينه هارپ گزارشهايى محدود منتشر شد اما براساس اين گزارش ها:هارپ يک پروژه تحقيقاتى است که در ظاهر براى بررسى و تحقيق درباره لايه ى آيونوسفير (لايه فوقانى جو) و مطالعات معادن زير زمينى (با استفاده از امواج راديويى ) پايه گذارى شده و توسط آن مى توان اطلاعات معدن هاى زيرزمينى را در اعماق کم شناسايى کند
اين سيستم مى تواند سونامى، خشکسالى، آتش فشان، سيل ها، طوفان را توليد کرده و نيروى برق را از محل تاسيسات هارپ به نقاط ديگر از زمين و همچنين انتقال برق از زمين به ماهواره ها انتقال دهد
اين سيستم موجب اختلال و کنترل فرکانس هاى نورى مغز در سطوحى به وسعت شهرها شده وانسانها از راه دور و ايجاد “غش” و توليد ”وهم” در مغز کنترل مى کند
هارپ موجب قطع برق شهرى شده و ايجاد انفجار هاى عظيم زير زمينى با قدرت بمب هاى اتمى و بدون توليد اشعه هاى راديو اکتيو مى کند و ديوارهاى راديويى ضد هواپيما و ضد موشک را ايجاد مى کند
درواقع همه اسلحه هاى جنگى معمول و متداول امروزه در مقابل با اين تکنولوژى جديد کاملا متروکه به شمار ميايند به گونه اى که “هارپ” ميتواند با يک عملکرد کليه کامپيوتر هاى يک هواپيما را از فواصل دور از کار انداخته و موجب سقوط آن شود .



سقوط هواپیمای اتیوپی در سواحل لبنان

فارس- يکى از مقامات امنيتى لبنان از کشف اجساد 2 تن از مسافران هواپيماى مسافربرى اتيوپى که صبح امروز در سواحل لبنان سقوط کرد، خبر داد.
به گزارش خبرگزارى رويترز، يکى از مقامات امنيتى لبنان اعلام کرد: گروه تفحص لبنان موفق شده است 2 جسد را در منطقه‌اى از سواحل لبنان که امروز صبح يک فروند هواپيماى مسافربرى اتيوپى در آنجا سقوط کرده است، کشف کنند.
خبرگزارى فرانسه نيز اعلام کرد: مقامات فرانسه بر اين باورند که همسر سفير فرانسه در لبنان نيز در ميان مسافران هواپيماى مسافربرى اتيوپى بوده است.
يکى از منابع آگاه اعلام کرد: در ليست مسافران اين پرواز نام "مارلا سانشه پيه‌تون " همسر سفير فرانسه در لبنان نيز مشاهده مى‌شود.
منابعى در فرودگاه "بيروت " پايتخت لبنان صبح امروز از سقوط يک فروند هواپيماى مسافربرى اتيوپى که حدود 90 مسافر داشت اندکى پس از بلند شدن از باند فرودگاه در سواحل لبنان خبر دادند.
بر اساس اين گزارش، اين هواپيما که از نوع "بوئينگ 737 " است 5 دقيقه پس از بلندشدن از باند فرودگاه از رادار خارج شده بود و در خبرهاى اوليه اعلام شده بود که اين هواپيما ناپديد شده است.
منابعى اعلام کردند که تماس با اين هواپيما که به مقصد "آديس آبابا " پايتخت اتيوپى در حال حرکت بود 45 دقيقه پس از شروع پرواز از بيروت قطع شده است.
خبرنگار الجزيره پيش از اين اعلام کرده بود که گروه امداد لبنان يک قطعه از لاشه اين‌ هواپيما را در سواحل لبنان پيدا کرده است.
بر اساس اين گزارش، از حدود 90 سرنشين اين هواپيما 50 نفر لبنانى بودند و بقيه داراى مليت اتيوپيايى بودند و بدليل شرايط نامناسب جوى جستجو براى يافتن بقاياى اين هواپيما و اطلاع از سرنوشت سرنشينان آن بسيار دشوار است.

کاهش 6/30 ميليارد دلاری صادرات ایران

واحد اطلاعات اکونوميست در تازه ترين گزارش سال 2010 خود از کاهش 6/30 ميليارد دلارى صادرات ايران در سال جارى خبر داد
به گزارش ايسنا واحد اطلاعات اقتصادى اکونوميست در گزارش ماه ژانويه 2010 خود صادرات ايران در سال گذشته را 100 ميليارد و 600 ميليون دلار برآورد و پيش بينى کرد اين شاخص در سال جارى با 30 ميليارد و 600 ميليون دلار کاهش به 70 ميليارد دلار برسد
به اعتقاد تحليلگران اکونوميست در سال آتى صادرات کشور دوباره روند صعودى به خود خواهد گرفت و براى اين شاخص رقم 79 ميليارد و 400 ميليون دلار ثبت خواهد شد که اين رقم براى صادرات سال 1390 معادل 80 ميليارد و 100 ميليون دلار خواهد بود
با افزايش 9 ميليارد و 200 ميليون دلارى نسبت به سال 1390 ارزش صادرات ايران در سال 1391 معادل 89 ميليارد و 300 ميليون دلار خواهد بود که با پنج ميليارد و 500 ميليون دلار افزايش در سال 1392 به 94 ميليارد و 800 ميليون دلار خواهد رسيد
اعتقاد کارشناسان اکونوميست بر اين است که در سال 1393 صادرات ايران دوباره روند نزولى در پيش گرفته و به 81 ميليارد و 700 ميليون دلار خواهد رسيد.

 

اخبار قبلی

اصلاح‌طلبان حذف شدنى نيستند
تاکید روسها بر حل سیاسی مسئله ایران
حماس: از ایران کمک مالی می‌گیریم ولی تعهدی نداد‌ه‌ایم
تلاش صداوسیما برای متقاعدکردن اصلاح‌طلبان
اهانت به مرجعیت شیعه این بار در مجلس کویت
هیات نظارت بر مطبوعات، مسئول نظارت بر خبرگزاری‌های داخلی شد
شایعه سازی العربیه درباره دیپلماتهای ایرانی
پترائوس: هنوز زمان براى اتخاذ ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد
هاشمی: حذف هاشمی یک سناریوی قدیمی است
صادرات مشکوک زيمنس به ايران
سکوت مسوولين دستگاه ديپلماسى جاى تعجب دارد
مطهری:حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد
مناطق موردنظر ایران برای معاوضه سوخت هسته‌اى
پيشنهاد هسته‌اى غرب به ايران همچنان معتبر است
تحریم ایران 12 میلیارد دلار به جیب اماراتی ها ریخت
نوروزی:موسوى و کروبى تحت تعقيب هستند
متکی:انگلیس اگر ادامه دهد، تودهنی می خورد
فروزنده:کروبی قبل انقلاب یک سیلی هم نخورده!
وجهه بین المللی دولت خوب نیست
آخرین سند حضور امیری درعربستان + عکس


نظر شما :