مهلت تمام شد،راهی جز غنی سازی نداریم

۱۱ بهمن ۱۳۸۸ | ۱۹:۳۲ کد : ۶۸۶۰ سرخط اخبار
مهلت تمام شد،راهی جز غنی سازی نداریم

معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در پایان مهلت دوماهه ایران به طرف مقابل برای فروش اورانیوم 20 درصدی با بیان اینکه غرب برای تامین سوخت اورانیوم از امتیاز تهران استفاده نکرد، اعلام کرد: تهران برای تامین سوخت راکتور تحقیقاتی راهی جز غنی سازی اورانیوم ندارد.
حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه مهلت اولتیماتوم جمهوری اسلامی ایران به غرب مبنی بر تامین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران هم اکنون در پایان ژانویه به اتمام رسیده است، اظهار داشت: مهلتی که تهران به غرب برای تامین سوخت اورانیوم خود داده بود امتیازی بود که غربیها می توانستند از آن برای مشارکت در فعالیتهای صلح آمیزهسته ای ایران در قالب قوانین آژانس استفاده کنند وحسن نیت خود را در این رابطه نشان دهند.
وی تصریح کرد: در حقیقت عدم پاسخ مثبت غربیها به تهران درخصوص تامین سوخت هسته ای، موید این مطلب است که غربیها در رابطه با فعالیتهای هسته ای صلح آمیز تهران از حسن نیت لازم برخوردار نیست و بدنبال فشار وفریب جمهوری اسلامی ایران هستند.
این عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به تحلیل رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همانطور که آقای لاریجانی گفتند، استنباط ایران از عدم معاوضه سوخت اورانیوم در خاک کشور نشان دهنده این است که غربیها نمی خواهند در تعهد خود صادق باشند.
وی با تاکید براینکه بنابراین حجت برای جمهوری اسلامی ایران  تمام شده است که باطرفی غیر صادق روبروست وهیچ ضرورتی برای انجام معامله در خارج از چارچوب آژانس وجود نخواهد داشت، گفت: راهی جز اینکه تهران مبادرت به تولید اورانیوم 20 درصد کند وجود ندارد، زیرا جمهوری اسلامی ایران هم بر اساس قانون آژانس بین المللی انرژی اتمی  وهم بر اساس اتمام مهلت قانونی غرب در تامین سوخت هسته ای تهران باید اقدام به تولید سوخت اورانیوم 20 درصد در داخل کشورنماید.
ترقی در ادامه با بیان اینکه طبیعتا غرب هم از هیچ اقدامی درجهت جلوگیری از تلاش وپیشرفت ایران برای دستیابی به اورانیوم با غنای 20 درصد فروگذار نخواهد کرد، گفت: افکارعمومی جهان نیزهمانطور که در نشست بین المجالس کشورهای اسلامی رخ داد استفاده از فن آوری صلح آمیز هسته ای را جزء نیازهای اساسی همه کشورهای اسلامی از جمله ایران به شمارآوردند.
وی اضافه کرد: هر اقدام غرب علیه خودکفایی جمهوری اسلامی ایران درغنی سازی اورانیوم بی نتیجه خواهد بود وآنان ناچارند که توانمندی جمهوری اسلامی ایران را در غنی سازی اورانیوم با غنای 20 درصد بپذیرند.
به گفته معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی سیاستهای تحریمی تقریبا خنثی شده است، ضمن اینکه فشارهای سیاسی وتهدیدات نظامی غرب هم تاثیری در تصمیم تهران برای تهیه سوخت وغنی سازی اورانیوم با غنای 20 درصد نخواهد داشت.



افزايش نرخ بيکارى در ايران

واحد اطلاعات اکونوميست اعلام کرد: نرخ بيکارى ايران در سال جارى به 9/12 درصد افزايش خواهد يافت.
به گزارش ايسنا، واحد اطلاعات اقتصادى اکونوميست در گزارش ماه ژانويه 2010 خود نيروى کار ايران را در سال گذشته 24 ميليون و 300 هزار نفر و نرخ بيکارى را 5/12 درصد اعلام و پيش بينى کرد اين شاخص‌ها در سال جارى به ترتيب 25 ميليون نفر و 9/12 درصد خواهد بود.
انتظار مى‌رود طى دو سال آينده نيروى کار ايران به ترتيب معادل 25 ميليون و700 هزار نفر و 26 ميليون و 400 هزار نفر باشد که اين شاخص براى نرخ بيکارى معادل 2/13 و 1/14 درصد خواهد بود.
در سال 1391 شمار افراد داراى شغل ايران به 27 ميليون نفر خواهد رسيد که اين ميزان براى سال 1392 معادل 27 ميليون و 700 هزار نفر پيش‌بينى شده است.

تشکيل‌ گروه مقابله ‌با انگلستان در مجلس

جام جم آنلاين- بحث داغ قطع روابط يا کاهش روابط ايران با انگليس همچنان در کميسيون امنيت ملى و سيات خارجى مجلس ادامه دارد. در همين زمينه يکى از اعضاى اين کميسيون از پيشنهاد تشکيل گروه پارلمانى مقابله با اقدامات خصمانه انگليس در مجلس خبر داد و گفت:اين پيشنهاد در کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس مطرح و در دست بررسى است.
فاطمه آليا نماينده تهران در مجلس با اشاره به طرح قطع رابطه با دولت انگلستان که چندى پيش در مجلس مطرح و سپس به کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس ارجاع شد گفت:طرح مذکور در کميسيون در دست بررسى است و در هنگام بررسى اين طرح پيشنهادات مختلفى مطرح شده است.
وى با بيان اين که اينجانب در اين کميسيون دو پيشنهاد مطرح کردم افزود:مطرح شدن جنايات انگليس در ايرلند شمالى و نقض حقوق بشر توسط اين کشور در نقاط مختلف دنيا در رسانه‌هاى جمهورى اسلامى ايران يکى از پيشنهادات اينجانب بود. همچنين پيشنهاد کردم تا گروه پارلمانى مقابله با اقدامات خصمانه انگلستان در مجلس شوراى اسلامى تشکيل شود و اين گروه جايگزين گروه دوستى پارلمانى ايران و انگليس در مجلس شوراى اسلامى شود.
عضو کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس افزود:پيشنهادات اينجانب مورد استقبال نمايندگان مجلس واقع شد و حتى برخى از نمايندگان که عضو گوه دوستى پارلمانى ايران و انگليس هستند تاکيد داشتند که از عضويت در اين گروه انصراف داده و به عضويت گروه پارلمانى مقابله با اقدامات خصمانه دولت انگليس درخواهند آمد.
آآليا افزود:اين پيشنهادات هم‌اکنون در کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس مطرح و در دست بررسى است.
وى با بيان اين که طراحان طرح قطع رابطه با دولت انگلستان به طور جد اصرار دارند تا اين طرح در صحن علنى مجلس مطرح شود خاطرنشان کرد:در کاهش رابطه با دولت انگلستان همه نمايندگان متفق‌القول هستند اما در شيوه و نوع اين کاهش رابطه پيشنهادات مختلفى مطرح است.
نماينده تهران افزود:علاوه بر پيشنهادات فوق برخى نمايندگان تاکيد دارند که بايد سطح روابط فرهنگى با دولت انگلستان کاهش يابد و رسانه‌هاى داخلى ايران به خصوص صداوسيما موظف شوند تا از هرگونه اطلاع‌رسانى مثبت در خصوص دولت انگلستان بپرهيزند.
به گفته آليا برخى از نمايندگان پيشنهاد کردند تا حتى تلويزيون جمهورى اسلامى ايران از حق پخش فوتبال باشگاه‌هاى دولت انگلستان منع شود.
آليا اضافه کرد: همچنين برخى از نمايندگان تاکيد دارند که سطح روابط سياسى ايران با انگلستان از حد سفارت به کاردار کاهش يابد تا دولت انگلستان متوجه عواقب دخالت‌هاى خود در ايران شود.
به گفته آليا درخصوص اين پيشنهادات در جلسات آينده کميسيون تصميم‌گيرى خواهد شد.



لوگوی روزنامه، ابزار جدید جنگ نرم

محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس حاضر شده و لگوی روزنامه «تهران امروز» مصداق جنگ نرم دانسته است.
به گزارش«فردا» و به نقل از منابع مطلع حاضر در جلسه، رامین روز چهار شنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس حاضر شده و در آنجا مدعی شده که لگوی روزنامه تهران نشان دهنده «رقص باله» و از مصادیق جنگ نرم است.
رامین که پرینتA3 از لگوی این روزنامه را به همراه داشته با استناد بر همان، تاکید کرده که لگوی تهران امروز شبیه نوعی رقص(باله) است و بارها به مسئولان این روزنامه تذکر داده ولی آنها به آن عمل نکرده اند.
گفتنی است پیش ازاین و برای اولین بار هفته نامه« پرتو سخن» مدعی شد که لگوی تهران امروز زن در حال رقص را نشان می دهد.



منابع رسمی پاکستان: حکیم الله محسود کشته شد

منابع رسمی پاکستان از کشته شدن فرمانده طالبان در پاکستان در حمله هوایی آمریکا خبر دادند.
به گزارش مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، منابع رسمی پاکستان اعلام کردند که حکیم الله محسود دو هفته پیش کشته شد.
به گفته این منابع، محسود در حمله هوایی آمریکا به پاکستان کشته شده است.
حکیم الله محسود فرمانده طالبان پاکستان است که تاکنون بیش از 3 بار خبر کشته شدن وی مخابره اما بعد تکذیب شده است.

آلمان:دیپلمات ما جاسوس نبود، عاشق بود!

شایعه دستگیری دیپلماتهای آلمانی در ایران در رسانه‌های جهان جنجال به پا کرد. بر اساس اطلاعات هفته‌نامه اشپیگل، اصل ماجرا داستان یک پلیس آلمانی است که عاشق یک دختر ایرانی شده بود.
به گزارش دویچه وله هفته‌نامه‌ی آلمانی اشپیگل نوشت، چهارشنبه‌ گذشته، ۲۷ ژانویه، دولت آلمان خواستار بازگشت دوتن از ماموران پلیس این کشور ‌شد که در سفارت آلمان در ایران کار می‌کردند. این در حالی است که دستگاه اطلاعاتی ایران ادعا می‌کرد که این دو بازداشت شده‌اند.
خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) اعلام کرده بود که آن دو مامور پلیس آلمان که گویا روز ۲۷ دسامبر دستگیرشده بودند، با جنبش سبز در ایران ارتباط داشتند و حتی از اعتراض‌ها در ایران حمایت می‌کردند. وزارت خارجه‌ آلمان این خبر را سریعا تکذیب کرد. زیرا این دو مامور پلیس هیچ وقت دستگیر نشدند، بلکه پلیس ایران اوائل ماه نوامبر تنها یک بار مشخصات آنان را کنترل کرده بود.
 
اما داستان واقعی چیست؟ پشت این خبر جنجالی به اصطلاح "بازداشت دو پلیس آلمانی"، دراصل رابطه‌‌ای خصوصی میان یکی از پلیس‌های آلمان و یک دختر ایرانی قرار داشت، رابطه‌ای که توجه وزارت اطلاعات را به خود جلب کرده بود. مقامات ایران، این خانم را به هواداری از میرحسین موسوی متهم می‌کنند. خبرگزاری ایرنا ادعا می‌کند، این خانم جاسوس بوده و به این دو مامور آلمانی اطلاعات می‌داده است.
 
مقام‌های آلمان بر این اعتقادند که وزارت اطلاعات ایران ایمیل‌‌های این مامور پلیس را به خانم ایرانی کنترل ‌می‌کرده‌اند، زیرا که یورگ ب. برای فرستادن این ایمیل‌ها از آدرس ایمیل کاریش استفاده می‌کرد.
 
هفته‌‌نامه اشپیگل این پیشامد را برای وزارت خارجه‌ی آلمان شرم‌آور توصیف کرده، زیرا چنین اتفاقی در سال ۲۰۰۸ نیز برای یک مامور پلیس دیگر آلمانی رخ داده بود.
 
قرار است این دو مامور پلیس پس از بازگشت، مورد بازجویی قرار گیرند. علاوه بر این وزارت خارجه‌ی آلمان قصد دارد که تمام کارکنان سفارت را درباره‌ی چنین مسائلی آگاه کند که روابط خصوصی می‌توانند در اوضاعی همانند ایران ابعاد سیاسی پیدا کنند.

 

اخبار قبلی

کراولی: يشنهاد مبادله اورانيوم ايران همچنان روى ميز است
شش سال حبس تعزيرى برای جهانبخش خانجانى
چين: حل مسئله هسته‌اى ايران از راه دیپلماسی
واکنش جوانفکر به اظهارات توکلی
اصلاح‌طلبان حذف شدنى نيستند
تاکید روسها بر حل سیاسی مسئله ایران
حماس: از ایران کمک مالی می‌گیریم ولی تعهدی نداد‌ه‌ایم
تلاش صداوسیما برای متقاعدکردن اصلاح‌طلبان
اهانت به مرجعیت شیعه این بار در مجلس کویت
هیات نظارت بر مطبوعات، مسئول نظارت بر خبرگزاری‌های داخلی شد
شایعه سازی العربیه درباره دیپلماتهای ایرانی
پترائوس: هنوز زمان براى اتخاذ ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد
هاشمی: حذف هاشمی یک سناریوی قدیمی است
صادرات مشکوک زيمنس به ايران
سکوت مسوولين دستگاه ديپلماسى جاى تعجب دارد
مطهری:حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد
مناطق موردنظر ایران برای معاوضه سوخت هسته‌اى
پيشنهاد هسته‌اى غرب به ايران همچنان معتبر است
تحریم ایران 12 میلیارد دلار به جیب اماراتی ها ریخت
نوروزی:موسوى و کروبى تحت تعقيب هستند


نظر شما :