کلینتون پیشنهاد احمدی نژاد را نپذیرفت

۱۵ بهمن ۱۳۸۸ | ۱۴:۵۵ کد : ۶۸۹۱ سرخط اخبار
 کلینتون پیشنهاد احمدی نژاد را نپذیرفت

عصر ایران- هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده ، روز گذشته در کنفرانس خبری خود در واشنگتن ، پیشنهاد تلویحی محمود احمدی نژاد مبنی بر معاوضه زندانیان ایرانی با 3 آمریکایی زندانی در ایران را رد کرد.

نقل از بی بی سی ، کلینتون که پس از دیدار با همتای بحرینی خود در واشنگتن و در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اشاره به این موضوع گفت که حکومت ایران باید هر چه زود تر و بنا به دلایل انسان دوستانه سه کوهنورد آمریکایی را آزاد کند.

سه آمریکایی ، 6 ماه پیش به اتهام ورود غیر قانونی به مرزهای کشورمان از کردستان عراق ، بازداشت شدند و اخیرا دادگاه اتهام این 3 شهروند آمریکایی را ورود غیر قانونی به مرزهای کشورمان برای جاسوسی عنوان کرده است .

ایالات متحده آمریکا با رد اتهام جاسوسی شهروندانش از ایران ، می گوید که این سه تن کوهنورد بوده و به طور اتفاقی و اشتباهی وارد مرزهای ایران شده اند .

وزیر خارجه آمریکا با رد پپیشنهاد معاوضه زندانیان آمریکایی با 11 ایرانی که در بازداشت آمریکا قرار دارند ، افزود : " ما هیچ مذاکره ای با ایران درباره معاوضه زندانیان نداشته ایم و معتقدیم که آنها باید به صورت یکجانبه شهروندان زندانی ما را آزاد کنند ".

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه اخیرخود با صداوسیما ،در باب این سه تن گفته بود که آمریکایی ها چند تن از شهروندان ایرانی را بنا به اتهامات واهی از گوشه و کنار جهان ربوده و به آمریکا برده و احکام زندان برای آنها صادر کرده اند.

پیش از این خانواده سه شهروند دستگیر شده آمریکا با ارسال نامه ای به مسئولان نظام از آنها خواسته بودند که این سه آمریکایی را آزاد کنند .



خاتمی: نامه ام به رهبری محرمانه بود

خبرآنلاین- بعد از انتشار اخباری درباره نامه رئیس‌جمهور سابق به رهبر معظم انقلاب توسط برخی سایتهای خبری که همه از سوی دفتر خاتمی تکذیب شد، اینبار سایت فراکسیون اقلیت مجلس اقدام به انتشار خبری در این زمینه کرد.

پارلمان‌نیوز با اشاره به اینکه نامه مورد اشاره از سوی خاتمی نوشته شده است اما در آذر ماه و نه با محتوایی که در برخی رسانه‌ها آمده است، آورده است: خاتمی اوایل ماه مبارک رمضان این نامه را در 9 صفحه به صورت محرمانه خطاب به رهبر معظم انقلاب نگاشته است.

این نامه توسط یکی از نزدیکان به دست معظم له رسیده و ایشان نیز این نامه که تحلیل جامعی از حوادث روز و بعد از انتخابات و ریشه‌های آن بوده است را مطالعه نموده‌اند. محمد خاتمی در پایان این نامه در مفادی راه‌حل‌های پیشنهادی خود برای برون رفت از وضعیت آن زمان کشور را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرده بود.

خاتمی تاکید کرده است که این نامه به صورت محرمانه و نه عمومی برای ایشان ارسال شده است و صحیح و اخلاقی نیست که جزئیات و مفاد این نامه از جانب او منتشر شود.



دادگاه لاهه امروز اتهامات البشير را بررسى مى‌کند

ديوان کيفرى لاهه امروز اتهام "عمر البشير "، رئيس جمهور سودان درباره پاکسازى نژادى را بررسى مى‌کند.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبرى "المحيط "، دادگاه لاهه امروز اتهام "عمر البشير "، رئيس جمهور سودان را درباره پاکسازى نژادى مورد بررسى قرار مى‌هد، اين در حالى است که پيش از اين ديوان کيفرى لاهه در چهارم مارس گذشته حکم بازداشت "البشير " را به اتهام آنچه که کشتار جمعى مردم دارفور خوانده مى شد، صادر کرد.

اين دادگاه در آن زمان اتهام پاکسازى نژادى توسط البشير را رد کرد، اما اينک به درخواست دادستان بار ديگر اين اتهام را بررسى مى‌کند.

ديوان کيفرى لاهه قبلا اعلام کرده بود: دلايل دادستان براى اثبات اتهام قتل، پاکسازى نژادى، شکنجه، تجاوز و حمله به غير نظاميان در دارفور کافى نيست.

بر همين اساس حکم صادر شده عليه البشير شامل اتهام پاکسازى نژادى قبايل "فور، مساليت و زغاوا " نشده بود.

اما اگر اين اتهامات هم به اتهام قبلى البشير اضافه شود، وى آزاد است، زيرا دادگاه پليس ويژه اى ندارد و فقط مى تواند به همکارى کشورها براى دستگيرى متهمان اکتفا کند.

اين در حالى است که دولت سودان حکم ديوان کيفرى لاهه را نپذيرفته است و البشير به کشورهاى عربى و آفريقايى مانند مصر، عربستان، قطر و اريتره سفر کرده است.

سازمان ملل معتقد است در درگيريهاى دارفور که از سال 2003 آغاز شد، بيش از 300 هزار نفر کشته شدند، اما دولت سودان اين تعداد را 10 هزار نفر مى داند.

محاکمه البشير در حالى است که دو ماه به برگزارى انتخابات رياست جمهورى سودان مانده است و "البشير " نيز کانديداى حزب کنگره ملى حاکم است، وى اولين رئيس جمهورى است که در طول دوران رياست جمهوريش از سوى ديوان کيفرى لاهه محاکمه شده است.

استقبال امریکا از سخنان احمدی نژاد

 وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد اگر ایران مایل به حل مساله کوهنوردان آمریکایى  ِ دربند است، ایالات متحده از این تصمیم استقبال مى کند.

به گزارش "تابناک" و به نقل از خبرگزاری های بین المللی، سخنگوى وزارت امور خارجه آمریکا«فیلیپ کراولى Philip Crowley» این سخنان را در واکنش به اظهارات سه شنبه شب ِ رییس جمهورى اسلامى ایران محمود احمدى نژاد بیان کرد ولى هیچ اشاره مستقیمى به موضوع تبادل زندانیان نکرد.

آقاى احمدى نژاد در مصاحبه اى که از تلویزیون دولتى ایران پخش شد پیشنهاد کرده بود سه کوهنورد آمریکایى با چند ایرانى که توسط آمریکا زندانى شده اند مبادله شوند.
 
در اظهار نظرى جداگانه، سخنگوى شوراى امنیت ملى کاخ سفید مایک هَمر«Mike Hammer » گفت اگر ایران سوالاتى در مورد ایرانیان بازداشت شده دارد ، مقام هاى آمریکایى آماده پاسخگویى هستند.

در ماه دسامبر(نزدیک به دو ماه پیش) جمهورى اسلامى ایران فهرستى از یازده ایرانى را منتشر کرد که ادعا مى کند توسط آمریکا دستگیر شده اند. در میان این اسامى، نام یک دانشمند هسته اى نیز به چشم مى خورد که در عربستان سعودى ناپدید شده است.

مرزبانان ایرانى سه کوهنورد آمریکايى را شش ماه پیش، در حالى که در شمال عراق و در مرز ایران در حال تردد بودند، بازداشت کردند.   ایران گفته است که این سه تن محاکمه مى شوند ولى هنوز تاریخ محاکمه را اعلام نکرده است.



مسمومیت، علت مرگ پزشک کهریزک

سازمان پزشکی قانونی کشور علت فوت پزشک کهریزک را مسمومیت دارویی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا حسن عابدی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص علت فوت پزشک کهریزک گفت: همانطور که در گذشته نیز از طریق مقامات قضایی اعلام شد ،پزشکی قانونی علت مرگ پزشک کهریزک را مسمومیت دارویی تشخیص داده و نتیجه آن را به مرجع قضایی اعلام کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که سازمان پزشکی قانونی کشور مرگ پزشک کهریزک را خودکشی یا قتل تشخیص داده است،اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: از خودکشی یا به قتل رسیدن پزشک کهریزک خبری ندارم و این موضوع را باید از مرجع قضایی یا قاضی رسیدگی کننده به پرونده جویا شد.

هاآرتص: وزیر اسرائیلی با بقایی دست داد

عصر ایران- پس از گذشت مدت ها از ادعای منابع اسرائیلی درباره دست دادن وزیر اسرائیلی با ‌همتای ایرانی خود در نمایشگاه گردشگری مادرید و تکذیب آن از سوی طرف ایرانی، روزنامه« هاآرتص»‌چاپ تل آویو نوشت که وزیر گردشگری اسرائیل با«فریبکاری» توانسته بود با همتای ایرانی خود دست ‌بدهد.

‌روزنامه صهیونیستی هاآرتص اضافه می‌کند:«استاتس مسیزینکوف» وزیر ‌گردشگری اسرائیل بلافاصله پس از ورود به نمایشگاه چندین مرتبه درخواست کرد تا به غرفه ایران ‌برود و پس از حضور در غرفه ایران بدون این که خود را معرفی کند، شروع به دست دادن با نمایندگان ‌ایران و از جمله رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران کرد. مقامات ایرانی نیز پس از دست‌دادن با وزیر اسرائیلی متوجه این موضوع شدند. ‌گفتنی است رژیم صهیونیستی از ورود حتی یک گردشگر به ایران وحشت دارد و سعی دارد با این ادعاها وجهه‌ای برای خود بیابد.

اخبار قبلی

درگیری در مراسم دهه فجر در نوفل لوشاتو + عکس
کاهش 15 میلیارد دلاری ذخایر ایران
مهلت تمام شد،راهی جز غنی سازی نداریم
کراولی: يشنهاد مبادله اورانيوم ايران همچنان روى ميز است
شش سال حبس تعزيرى برای جهانبخش خانجانى
چين: حل مسئله هسته‌اى ايران از راه دیپلماسی
واکنش جوانفکر به اظهارات توکلی
اصلاح‌طلبان حذف شدنى نيستند
تاکید روسها بر حل سیاسی مسئله ایران
حماس: از ایران کمک مالی می‌گیریم ولی تعهدی نداد‌ه‌ایم
تلاش صداوسیما برای متقاعدکردن اصلاح‌طلبان
اهانت به مرجعیت شیعه این بار در مجلس کویت
هیات نظارت بر مطبوعات، مسئول نظارت بر خبرگزاری‌های داخلی شد
شایعه سازی العربیه درباره دیپلماتهای ایرانی
پترائوس: هنوز زمان براى اتخاذ ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد
هاشمی: حذف هاشمی یک سناریوی قدیمی است
صادرات مشکوک زيمنس به ايران
سکوت مسوولين دستگاه ديپلماسى جاى تعجب دارد
مطهری:حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد
مناطق موردنظر ایران برای معاوضه سوخت هسته‌اى
پيشنهاد هسته‌اى غرب به ايران همچنان معتبر است


نظر شما :