مخالفان سیاسی را دسته جمعی اعدام کنید!

۰۵ اسفند ۱۳۸۸ | ۱۸:۵۱ کد : ۷۰۴۹ سرخط اخبار
 مخالفان سیاسی را دسته جمعی اعدام کنید!

به گزارش کلمه یکی از روحانیون تندرو هوادار دولت و رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی  خواستار اعدام همه زندانیان سیاسی به سبک سال ۶۷ شد.
به نوشته سایت رجا نیوز، سید حمید روحانی، رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی که هم اکنون از اعضای هیات امنای این مرکز است در گفت و گو با “سپیدار” ارگان سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خواستار اعدام دسته جمعی مخالفان سیاسی شده است.
او در این مصاحبه می گوید: “جریان سال ۶۷ اینگونه بود که منافقینی که در زندان بودند تاکتیکی اعلام توبه کردند. پس از پذیرفتن آتش‌بس که منافقین به ایران حمله کردند این ها هم در زندان آشوب کردند و شروع کردند به آتش زدن زندان و اینکه آن‌ها که می‌رسند به تهران، کار را یکسره کنند!. امام هم فرمود آنهایی که بر سرموضع هستند مهدورالدمند و باید محاکمه و مجازات شوند و آن اعدام‌ها توانست چشم فتنه را در بیاورد و ریشه آن جریان را بخشکاند. من فکر می‌کنم در فتنه اخیر هم اگر یک چنین برخورد قاطع جدی و انقلابی انجام نشود، این مشکل ادامه دار می‌شود”.
بنا به نوشته عبدالله شهبازی دروب سایت شخصی اش، حمید روحانی که با نام مستعار “سید صادق زیارتی” نیز شناخته می شود، به دلیل برخی از اختلافات با روح االله حسینیان مجبور به استعفاء از ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی شد و بنیاد تاریخ ایران معاصر را راه اندازی کرد و هم اکنون ریاست این بنیاد را برعهده دارد.

گفت و گو با ایران را ترجیح می دهیم

يک مقام عالى‌رتبه‌ى انگليس اعلام کرد که لندن گفت‌وگو را به راه حل‌هاى نظامى در حل مساله‌ى هسته‌يى ايران ترجيح مى‌دهد.

به گزارش خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا) خبرگزارى شينهوا گزارش داد: ايوان ليوانير مسوول عالى‌رتبه‌ى امور خارجه وزارت امور خارجه انگليس در کنفرانس خبرى در امان پايتخت اردن گفت که کشورش توسل به گفت‌وگو را در برخورد با مساله‌ى هسته‌يى ايران ترجيح مى‌دهد.

وى روز سه‌شنبه پس از نشست با ناصر جوده وزير امور خارجه‌ى اردن گفت: تحريم در صورتى بر ايران تحميل خواهد شد که اين کشور به قطعنامه‌هاى بين‌المللى پايبند نباشد.

وى گفت که اگر ايران به تسليحات هسته‌يى دست يابد، منطقه دچار بى‌ثباتى و هرج و مرج خواهد شد و اين موضوعى است که به رقابت تسليحات هسته‌يى در خاورميانه نيز منجر خواهد شد.

هفته‌ى گذشته، آدميرال مايک مولن رييس ستاد مشترک نيروى نظامى آمريکا در کنفرانس خبرى مشترک در امان ادعا کرد که ممکن است خواسته‌هاى هسته‌يى ايران به رقابت تسليحات هسته‌يى در خاورميانه منجر شود. جوده و ليوانير در نشست روز سه‌شنبه هم‌چنين بر لزوم ازسرگيرى جدى و موثر گفت‌وگوهاى صلح ميان رژيم صهيونيستى و فلسطين تاکيد کردند.

تبار شناسی نسبت های فامیلی در حزب موتلفه

«همشهری ماه» در شماره جدید خود، پرونده ای دارد با عنوان« موتلفه و انقلاب» که در ذیل آن به تبار شناسی نسبت های فامیلی در حزب موتلفه اسلامی پرداخته است.

به گزارش سرویس سیاسی«فردا» در این تبار شناسی به خانواده های معروف موتلفه، قبل و بعد از انقلاب و نسبت های فامیلی آنها اشاره شده است.

در این میان خانواده های امانی همدانی، رفیق دوست، خاموشی، لاجوردی، خداداد استادی، عسگراولادی، عباسپور و محتشمی پور ریشه های اصلی این حزب قدیمی هستند که عضو شورای مرکزی آن پیش یا بعد از انقلاب بوده اند.

ازخانواده امانی همدانی، صادق، و سعید عضو شورای مرکزی قبل و بعد از انقلاب بوده اند و هاشم سابقه 14 سال زندان قبل از انقلاب دارد. صدیقه به همراه محمود عضو دیگر این خانواده است که همسر باقر بادامچیان پدر اسدالله بادامچیان عضو فعلی شورای مرکزی است. از میان فرزندان محمود امانی، تقی عامل خرید اسلحه ترور انقلابی بوده و مهدی هم عضو با سابقه شورای مرکزی است. 

فرزندان سعید امانی هم محمد علی، دبیر اجرایی حزب- احمد، داماد احمد قدیریان معاون سابق دادستان کل کشور - جواد، داماد احمد قدیریان و دخترسعید امانی، همسر اسدالله بادامچیان هستند. بر این اساس اسدالله بادامچیان دختر دایی خود را به همسری گرفته است.

فرزندان صدیقه امانی هم که عمدتا دختر بوده اند، یکی همسر احمد قدیریان و یکی همسر صادق اسلامی، یکی همسر عزت شاهی و از میان پسرانش هم اکبر عضو چندین دوره شورای مرکزی و اسدالله بادامچیان قائم مقام فعلی دبیر کل هستند. 

خانواده رفیق دوست هم شامل محسن وزیر سپاه و رئیس سابق بنیاد مستضعفان، جواد عضو قبل و بعد شورای مرکزی و مرتضی داماد محمود محتشمی پور و باجناق مصطفی تاجزاده است. 

در میان خانواده خاموشی ها هم علینقی رئیس سابق اتاق بازرگانی، تقی پدر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ابوالحسن سرپرست اسبق وزارت نیرو و محسن منافق و معدوم، به چشم می خورند.

اسدالله، مرتضی و زینب هم چهره های بارز خانواده لاجوردی هستند. اسدالله دادستان انقلاب و رئیس سازمان زندان ها بوده، مرتضی بعد از سال 68 عضو حزب شده و زینب هم همسر صادق امانی است. 

خداداد استادی از جمله خانواده های دیگر حزب است که شامل آیت الله رضا استادی، مهدی عضو قبل از انقلاب و خواهر این دو که همسر حبیب الله شفیق است.

و اما خانواده عسگراولادی هم بدین شرح است؛ حبیب الله چهره معروف حزب و دبیر کل سابق، اسدالله تاجر معروف پسته وزیره، محمود گرایش توده ای و خواهر اینها که همسر ابوالفضل حاجی حیدری است.

خانواده عباسپور هم شامل حسن عضو شهید شورای مرکزی، علی داماد شهید مطهری و نماینده مجلس و رئیس کمیسیون آموزش مجلس و خواهر این دو که همسر عبدالله جاسبی است.

آخرین خانواده یادشده در این تبار شناسی، خانواده محتشمی پور است که سه برادر را شامل می شوند. حسین عضو شورای مرکزی قبل و بعد از انقلاب، علی اکبر وزیر سابق کشور و عضو مجمع روحانیون مبارز- که بعد از انقلاب ارتباطی با این حزب ندارد- و محمود عضو شورای مرکزی است. دختران محمود محتشمی پور یکی همسر مصطفی تاجزاده است و دیگری همسر مرتضی رفیق دوست.

گفتنی است بر اساس گزارش مذکور سید علینقی خاموشی، جلال الدین فارسی، عبدالله جاسبی و محسن رفیق دوست از جمله اعضای مرکزی جدا شده از حزب موتلفه هستند.

آزادی ابراهیم یزدی و هدایت آقایی

دادستان عمومى و انقلاب تهران گفت: ابراهيم يزدى و هدايت آقايى براى سپرى کردن به ترتيب 10 و يک هفته مرخصى طى امروز و فردا از زندان آزاد خواهند شد.

 

عباس جعفرى دولت آبادى دادستان عمومى و انقلاب تهران در گفتگو با خبرنگار حقوقى خبرگزارى فارس از اعطاى مرخصى به دو تن از متهمان و محکومان حوادث پس از انتخابات خبر داد.
دادستان تهران در اين باره گفت: ابراهيم يزدى فعال ملى مذهبى که پرونده اتهامى وى تحت رسيدگى است و هدايت‌الله آقايى عضو سابق حزب کارگزاران که به 2 و نيم سال تحمل حبس قطعى محکوم شده است با توديع وثيقه در نظر گرفته شده به مرخصى خواهند رفت.
وى افزود: بر اين اساس ابراهيم يزدى براى طى مرخصى 10 روزه خود امروز و آقايى نيز براى طى يک هفته‌ مرخصى فردا از زندان آزاد خواهد شد.

روسیه اس 300 ندهد،می سازیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم روسیه به تعهدات خود برای تحویل سامانه اس 300 به ایران عمل کند گفت: ما ملتی نیستیم که اگر روسیه به تعهداتش عمل نکند ، نتوانیم این توانایی را به دست آوریم.

علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عدم پایبندی روسیه به تعهداتش در قبال ایران برای تحویل سامانه موشکی اس 300  تصریح کرد: روسیه باید به تعهداتش درباره اس 300 عمل کند.ما ملتی نیستیم که اگر کشوری به تعهداتش در رابطه با ما عمل نکرد خودمان مشکل مان را حل نکنیم و نیازمان را برآورده نسازیم.

وی تاکید کرد: مصالح و منافع روسیه می طلبد که به تعهداتش در رابطه با تحویل اس 300 به ایران عمل کند.

بروجردی با اشاره به توانمندی های موشکی ایران گفت: با توانمدی که داریم اگر روس ها به ما اس 300 را ندهند خودمان به آن دست پیدا خواهیم کرد.

وی در خصوص گزارش اخیر امانو مدیرکل آژانس و تاکید او بر ضرورت ارائه اسناد توانمندی های موشکی ایران به آژانس اظهار داشت: توانمندی موشکی ایران هیچ ربطی به آژانس ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم افزود: در زمان جنگ 8 ساله عراق علیه ایران که شهر های ایران زیر موشک باران عراق و حامیانش بود آژانس کجا بود که حرف بزند و مراجع بین المللی دیگر کجا بودند وچه اقداماتی انجام دادند؟!

وی اضافه کرد: ایران در بحث توانمندی های موشکی با توجه به ضرورتی که در بحث دفاع ، اقتدار و بازدارندگی دارد بسیار جدی است.

نماینده مردم بروجرد در خصوص اعلام مسئولان میراث فرهنگی مبنی بر احتمال ممنوعیت سفر به برخی کشورها یادآور شد: بحث رعایت حقوق و شئون اتباع ایرانی در برخی کشورها مطرح است و با توجه به اینکه عربستان محل حرمین شریفین است متعهد است حرمت زائران همه کشورها را رعایت کند و اگر اینگونه عمل نکند ایران در رابطه با اعزام زائران به عربستان تصمیم دیگری اتخاذ می کند.

آمادگى ژاپن براى غنى‌سازى اورانيوم ايران


روزنامه «نيکى» ژاپن از آمادگى مقام‌هاى اين کشور براى غنى‌سازى تکميلى اورانيوم ايران خبر داد.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزارى فرانسه، مقام‌هاى ايران هنوز به پيشنهاد ژاپن براى غنى‌سازى اورانيوم ايران پاسخى نداده‌اند ولى احتمال مى‌رود اين موضوع چهارشنبه‌ ـامروزـ در جريان ديدار «على لاريجانى»، رئيس مجلس ايران که به توکيو سفر کرده است و «کاتسويا اوکادا»، وزير خارجه ژاپن بررسى شود.
اين روزنامه همچنين نوشت که پيشنهاد ژاپن به ايران در ماه دسامبر گذشته و هم‌زمان با سفر «سعيد جليلى»، مذاکره کننده ارشد هسته‌اى ايران به توکيو با موافقيت آمريکا به حالت تعليق درآمد.
ژاپن به‌عنوان تنها کشورش که هدف بمب‌هاى اتمى قرار گرفته است، همواره از تلاش‌ها در راستاى خلع سلاح هسته‌اى و عدم اشاعه حمايت کرده است.



شريعتمدارى ادعاى خود را ثابت کند

مدير مسوول کيهان در دفاعيات خود در دادگاه مدعى شده بود که مشايى زمينه حضور هوشنگ امير احمدى را در برخى مراکز تحقيقاتى ايران فراهم کرده است که پيش از اين با تکذيب مشايى مواجه شد.

رييس دفتر رييس جمهور گفت: حسين شريعتمدارى مديرمسوول روزنامه کيهان دروغ شاخ‌دار گفته و بايد پاسخ بدهد و ادعاى خود را ثابت کند.
   
اسفنديار رحيم مشايى اين مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا در خصوص شکايتش از روزنامه کيهان و ادعاهاى اين روزنامه عليه وى ، مطرح کرد.

مشايى گفت: من نبايد پاسخ دهم آنها بايد پاسخ دهند زيرا من شاکى هستم.

رييس دفتر رييس جمهور تاکيد کرد: مگر آقاى شريعتمدارى شاکى است که بنده پاسخگو باشم.

مدير مسوول کيهان در دفاعيات خود در دادگاه مدعى شده بود که مشايى زمينه حضور هوشنگ امير احمدى را در برخى مراکز تحقيقاتى ايران فراهم کرده است که پيش از اين با تکذيب مشايى مواجه شد.

دیدار قریب الوقوع احمدی نژاد ، سید حسن نصرالله و خالد مشعل

رادیو اسرائیل به نقل از برخی منابع آگاه لبنانی مدعی شد احمدی نژاد و سید حسن نصرالله به زودی با یکدیگر دیدار می کنند.

به گزارش پارسینه ،خبرگزاری مستقل فلسطین (سما)  گزارش داد: رادیو اسراییل اعلام کرده که نشست مشترکی در پایان هفته جاری و در دمشق بین رئیس جمهوری ایران احمدی نژاد، سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان و رئیس دفتر سیاسی حماس خالد مشعل برقرار خواهد شد.

خاطرنشان می شود پنجشنبه هفته گذشته طی تماسی سید حسن نصرالله با محمود احمدی نژاد با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

 

اخبار قبلی

شایعه سکته قلبی میرحسین موسوی!
گفت‌وگوی وزراى خارجه اتحاديه اروپا درباره ايران
تمام تلاش های عربستان علیه ایران
دو شرکت بزرگ بیمه آلمانی به کار خود در ایران پایان می‌دهند
پیشنهاد جدید غرب ارزش بررسی ندارد
رایزنی نتانياهو علیه ایران در روسیه
ایران محور سفر کلینتون به قطر و عربستان
وزير خارجه ترکيه به تهران می آید
سارا پیلن : اوباما به ایران حمله نکند رای نمی آورد!
سهم آنگولا از پارس جنوبی؟!
امريکا تماس با چين عليه ايران را ادامه خواهد داد
کلینتون پیشنهاد احمدی نژاد را نپذیرفت
درگیری در مراسم دهه فجر در نوفل لوشاتو + عکس
کاهش 15 میلیارد دلاری ذخایر ایران
مهلت تمام شد،راهی جز غنی سازی نداریم
کراولی: يشنهاد مبادله اورانيوم ايران همچنان روى ميز است
شش سال حبس تعزيرى برای جهانبخش خانجانى
چين: حل مسئله هسته‌اى ايران از راه دیپلماسی
واکنش جوانفکر به اظهارات توکلی
اصلاح‌طلبان حذف شدنى نيستند
تاکید روسها بر حل سیاسی مسئله ایران


( ۱ )

نظر شما :