شرط ایران برای تبادل سوخت

۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۲۱:۵۸ کد : ۷۵۲۰ سرخط اخبار
 شرط ایران برای تبادل سوخت

رئیس‌ سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که شرط جمهوری اسلامی ایران در بحث تبادل سوخت هسته‌ای ارائه تضمین عینی است.
به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی  در حاشیه جلسه امروز یکشنبه هیئت دولت  در پاسخ  به سئوال خبرنگاران درباره پیشنهادات جدید برای تبادل سوخت گفت: در بحث تبادل سوخت اصول ما همان است که اورانیوم 3.5 درصد ارائه دهیم و با غنای 20 درصد تحویل بگیریم.

وی افزود: در این میان شرایطی تحمیل می‌شد که بحث ما بر سر آنها بود و شرایط دیگری در این زمینه می‌گذاشتند اما شرط ما ارائه تضمین عینی بود.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: کشورهای مختلفی پیشنهاداتی مطرح کردند که ما مشغول بررسی پیشنهادات هستیم و در مذاکرات با کشورها درباره جزئیات بحث خواهیم کرد.

صالحی بدون اشاره به جزئیات پیشنهادات گفت: هدف ما از تبادل سوخت هسته‌ای این است که برای کشورهای غربی که به دنبال برون رفت آبرومندانه هستند، زمینه‌سازی کنیم و در مذاکرات دنبال تضمین عینی هستیم.

مدير مسئول "جوان" از شکايات موسوی تبرئه شد

فارس- دبير هيئت منصفه مطبوعات گفت: هيئت منصفه مطبوعات، به اتفاق آرا مدير مسئول روزنامه جوان را از اتهامات وارده تبرئه کرد.

على اکبر کسائيان با بيان اينکه دادگاه شکايت ميرحسين موسوى از سيدنظام‌الدين موسوى مدير مسئول روزنامه جوان امروز برگزار شد، گفت: در اين دادگاه هيئت منصفه مطبوعات پس از استماع دفاعيات سيدنظام‌الدين موسوى به اتفاق آرا، مدير مسئول روزنامه جوان درباره اتهامات وارده را مجرم نشناخت.

ميرحسين موسوى از روزنامه جوان دو شکايت داشت که شکايت اول به مصاحبه دکتر اسرافيليان درباره ديدگاه‌هاى شهيد آيت نسبت به ميرحسين بود که با عنوان «شهيد آيت قبل از همه موسوى را مى‌شناخت»، منتشر شده بود.

شکايت دوم نيز مربوط به انتشار خبرى درخصوص منابع مالى ستاد ميرحسين موسوى بود.


فقیرترین رئیس جمهور دنیا


فقیرترین رئیس جمهور در روسیه، در منزل 36متری زندگی می کند.وی حتی یک ماشین شخصی ندارد یک روزنامه روسی مدعی شد، رئیس جمهور چچن از فقیرترین رئیس جمهورهای دنیا است.

به گزارش فردا، روزنامه روسی موسکوتایمز مدعی شد، رئیس جمهوری چچن، رمضان قدیرف از فقیرترین روئسای جمهوری روسیه و جهان به شمار می آید. وی حتی یک ماشین شخصی ندارد و در یک آپارتمان کوچک 36 متری در پایتخت جمهوری چچن زندگی می کند.

این روزنامه می افزاید، بنا بر بیانیه رسمی رئیس جمهور چچن در سال گذشته 4میلیون روبل معادل 131هزار دلار درآمد داشته است که به نسبت درآمد 3/4 میلیون روبلی سال 2008 رشد آن، بسیار اندک بوده است. اما ماشینی که وی سال 2008 از مدل "VAZ 21053"
به دست آورده بود نیز اعلام نشده است که کجا رفته است. ملکیت مزرعه لوکس خانواده قدریف نیز به مادر وی رسیده است. همچنین همسر و هفت فرزند وی، آپارتمانی به مساحت 209 مترمربع دارند.

بنا بر اعلام این روزنامه روسی در سال 2008 دو تاجر به عنوان هدیه، اتوممبیل های از مدل "فراری ، لامبورگینی ، لکسوس ،" به وی داده بودند اما سخنگوی رئیس جمهور در این باره توضیحی نداده است. گفتنی است بنا بر قانون مبارزه با فسادی که مدودف رئیس جمهوری روسیه آن را در سال گذشته وضع نمود تمام مسئولین ارشد روسیه می بایست که درآمد و مایملک خود را اعلام نمایند.

چچنستان یکی از جمهوری‌های خودمختار روسیه است. جمعیت این جمهوری در سرشماری سال ۲۰۰۲، ۱٬۱۰۳٬۶۸۶ نفر بوده و پایتخت آن شهر گروزنی است.

جدای از متراژ پائین خانه رئیس جمهوری روسیه و نداشتن ماشین شخصی، به نظر می رسد برخی دیگر از روئسای جمهورکشورها نیز حقوق کمتری از وی دریافت می کنند و عنوان فقیرترین رئیس جمهوری در روسیه برای وی برازنده تر باشد. در همین رابطه چندی پیش دولت اوکراین حقوق و مزایای دریافتی رئیس جمهور این کشور را پنجاه درصد کاهش داد.

خبرگزاری ایتارتاس گزارش داده بود، حقوق دریافتی ماهانه ویکتور یانوکوویچ نصف خواهد شد. واسیلی نادراگا وزیر کار و امور اجتماعی اوکراین با اعلام این مطلب گفت اِشِل حقوق ماهانه برای یانوکوویچ تا اول سال آینده میلادی به همین شکل باقی خواهد ماند.

آنا جرمن معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین ماه فوریه گفته بود که یانوکوویچ قصد دارد حقوق خود را پنجاه درصد کاهش دهد. یانوکوویچ تاکنون ماهانه پنج هزار و یکصد دلار دریافت می کرد.

یانوکوویچ همچنین دستور داده است حقوق کارکنان دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز بیست درصد کاهش یابد. دفتر ریاست جمهوری اوکراین در دوره تصدی رئیس جمهوری پیشین این کشور 530 کارمند داشت.

"جرگه ملی صلح" در افغانستان برگزار می شود


 
دولت افغانستان 29 مه (8 خرداد) جرگه ملی صلح را به منظور گفتگو درباره اینکه چگونه طالبان را به صلح دعوت کند، برگزار می کند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پیش از این قرار بود که نشست صلح ملی اوایل ماه جاری برگزار شود، اما به سبب سفر "حامد کرزای" رئیس جمهوری افغانستان به واشنگتن این نشست لغو شد. کرزای از 10 تا 14 مه (20 الی 24 اردیبهشت) به واشنگتن سفر می کند.

به نوشته رویترز، در جرگه صلح ملی بیش از هزار نفر از جمله ریش سفیدان قبایل، روسای ولایت ها و مناطق و برخی از قانونگذاران افغانی به منظور گفتگو درباره روشهایی که به سبب آن می توان طالبان را به صلح دعوت کرد، در کابل گردهم می آیند.

کرزای اخیرا در کنفرانس بین المللی افغانستان در لندن گفته بود: ما از همه هموطنان خود بویژه از برادران طالبان که عضو شبکه القاعده نیستند می خواهیم که به قانون اساسی کشور پایبند باشند.

درخواست کرزای برای مذاکره با طالبان در حالی مطرح می شود که پیش از این شبه نظامیان افغانستان بارها به این درخواست پاسخ منفی داده و اعلام کرده اند که هدف اصلی آنان خروج نظامیان خارجی از این کشور است.

موافقت ضمنى جريان صدر با نامزدى مجدد المالکى

"جريان‌ صدر " که‌ تاکنون مخالفت نامزدى مجدد "نورى المالکى " براى نخست‌وزيرى بود، در نشستى با رئيس مجلس اعلاى اسلامى عراق موافقت ضمنى خود را با کانديدا شدن دوباره‌ المالکى اعلام کردند.

برخى مقامات ارشد جريان صدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزارى فارس در بغداد اعلام کردند: "جريان‌ صدر " که‌ پيش از اين عدم نامزدى هيچ‌يک از اعضاى حزب "الدعوه " و از جمله "نورى المالکى " رهبر ائتلاف دولت قانون براى تصدى نخست‌وزيرى را به‌ عنوان يکى از شروط اساسى گفت‌وگو با فهرست دولت قانون عنوان کرده‌ بود، موضع قبلى خود را تغيير داده‌ و به صورت ضمنى با کانديدا شدن دوباره‌ المالکى موافقت کرده است.
اين منابع با بيان اينکه اين خبر هنوز به صورت رسمى اعلام نشده است، افزودند: مسئولان جريان‌ صدر با کانديدا شدن دوباره‌ "نورى المالکى " به‌ عنوان نخست وزير آينده‌ موافقت کرده‌اند که در آينده رسماً اين خبر را اعلام مى‌کنند.
اين تصميم در جريان ديدار روز گذشته "سيد عمار الحکيم " رئيس مجلس اعلاى اسلامى عراق با اعضاى دفتر سياسى جريان صدر اتخاذ شده که هنوز به صورت رسمى اعلام نشده است.
موافقت جريان صدر باعث تسريع روند شکل گيرى دولت آينده‌ عراق مى‌شود.
پيش از اين نيز "على الدباغ " سخنگوى دولت عراق "نورى المالکى " را تنها نامزد ائتلاف دولت قانون براى پست نخست وزيرى آينده‌ عراق بر شمرد و گفت: در اين مرحله‌ ما آقاى المالکى را بهترين گزينه‌ براى نخست وزيرى عراق مى‌دانيم.
فهرست دولت قانون و ائتلاف ملى عراق به‌ منظور تشکيل فراکسيونى فراگير ائتلاف و ادغام خود در قالب يک ائتلاف واحد را اعلام کردند.
گفته‌ مى‌شود دو فهرست کميته‌اى براى تعيين نامزد نخست وزير آينده عراق تشکيل داده‌اند که طى روزهاى گذشته ‌نشست‌هايى را براى دستيابى به توافق درباره نامزد مشترک برگزار کرده‌اند.
اين تصميم در جريان ديدار روز گذشته سيد عمار حکيم رئيس مجلس اعلاى اسلامى عراق از اعضاى دفتر سياسى جريان صدر اتخاذ شده و هنوز بصورت رسمى اعلام نشده است

  محکومیت یکی از نزدیکان هاشمی


شعبه 36 دادگاه تجدید نظر تهران با رد تجدید نظر خواهی، رای صادره از شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران در مورد "حمزه کرمی" از نزدیکان مهدی هاشمی مدیر سابق سایت جمهوریت را تایید کرد.

به گزارش فارس، شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران پیش از این کرمی را به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل یک سال حبس محکوم کرده بود.

کرمی همچنین به دلیل اختلاس از سازمان بهینه سازی به 10 سال حبس و انفصال دایم از خدمات دولتی محکوم شده بود که دادگاه تجدید نظر این دو مورد را تایید کرد.

دادگاه انقلاب، همچنین کرمی را به جرم اجتماع و تبانی با هدف برهم زدن امنیت کشور به تحمل 5 سال حبس محکوم کرده بود که دادگاه تجدید نظر به دلیل اینکه متهم منکر آن بوده و به لحاظ عدم کفایت دلیل، حکم به برائت وی در این مورد را صادر کرد.

حمزه کرمی، از سال 68 تا 74 فرماندار ورامین و از سال 74 تا 80 مدیرکل سیاسی دفتر رییس جمهور (هاشمی و خاتمی) بوده است.

وی در جریان انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری مسوول ستاد مطبوعات هاشمی رفسنجانی بود.

گفتنی است حمزه کرمی در سالهای نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عضو سپاه پاسداران بوده است.


ائتلاف العراقيه در آستانه فروپاشى

اختلاف ميان جناح هاى داخلى ائتلاف العراقيه، اين ائتلاف را در آستانه فروپاشى قرار داده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانى شبکه خبرى العالم، يک منبع آگاه از اعضاى فهرست ائتلاف العراقيه که خواست نامش فاش نشود، به روزنامه المدا گفت: تشکيل فراکسيون بزرگتر در پارلمان عراق از دو ائتلاف دولت قانون و ملى عراق سبب بروز نشانه هاى دودستگى و گسست در ائتلاف العراقيه شده است.

وى افزود: در ائتلاف العراقيه دو جبهه روياروى يکديگر ايستاده اند، گروه اول به دنبال مشارکت در دولت و تصدى وزارتخانه ها هستند و آن را حق انتخاباتى مى دانند بنا براين به پذيرش پست رياست مجلس يا هر يک از پست هاى کليدى ديگرغير از پست نخست وزيرى براى ائتلاف العراقيه مى انديشند.

اين منبع تاکيد کرد: جبهه ديگرى نيز در مقابل شکل گرفته است که سران آن را صالح المطلق ، ظافر العانى و ديگران تشکيل مى دهند و خواهان شرکت نکردن در دولت ، تحريم فرايند سياسى ، تکيه به اتحاديه عرب و سازمان ملل براى از سرگيرى انتخابات و بستن پرونده هاى هيات بازخواست و عدالت براى فراهم شدن امکان مشارکت آنان در انتخابات هستند.

وى اختلافات در ائتلاف العراقيه را اشکار دانست و گفت: اين مساله ممکن است به تقسيم شدن ائتلاف العراقيه به دو جبهه منجر شود به ويژه که رهبران آن از مدتى پيش با هم ديدار نداشته اند.

وى گفت: بعد از انتخابات تاکنون اداره ائتلاف از طريق تماس موبايلى ميان رهبران اين ائتلاف صورت گرفته که مين مساله سبب گرايش هر يک از سران به کشورهاى اردن ، مصر، دولت عراق و ديگر کشورها شده است.

 

اخبار قبلی

روسيه خواستار معامله بر سر ايران است
بن‌لادن در ایران است!
تمدید تحریم ها عليه سوريه توسط اوباما
موافقت وزارت خارجه و اطلاعات با کاهش رابطه با انگليس
حضور رئيس جمهور سريلانکا در اجلاس سران گروه 15
آقای احمدی نژاد بچه های ما را با خودت بیاور
روانبخش: هاشمی برکنار می‌شود، سیدحسن خمینی رد صلاحیت
احمدی‌نژاد باید تا 1404 بماند
امارات: جزایر سه گانه ایرانی، اشغالی است!
یکی از سران اصلاحات ترور می‌شود!
کشور دوست و برادر امارات در به کار بردن کلمات دقت کند!
امارات: اشغال جزایر سه گانه برای ما دردناک است!
رشوه 7 میلیارد دلاری عربستان به روسیه بخاطر ایران
بدرفتاری اروپا با ایران دلیل فوران آتشفشان ایسلند!
حتی با وجود واکنش ایران ، باید حمله کنیم !
ناوهاى هواپيمابر آمريکا لگنى بيش نيست
دانشمند هسته ای هند در تهران
در جلسه هاشمی و خاتمی چه گذشت؟
قول روسیه به اسرائیل در مورد عدم تحویل S300 به ایران
مشایی، موزه خاتمی را تحویل میراث فرهنگی داد


نظر شما :