ادعای تازه علاوی علیه ایران

۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۲۳:۱۷ کد : ۷۵۵۵ سرخط اخبار
  ادعای تازه علاوی علیه ایران

ایاد علاوی نخست وزیر اسبق و رهبر فهرست العراقیه در خصوص وقوع جنگ فرقه‌ای در این کشور هشدار داد.

سایت عراق آزاد به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: علاوی هشدار داد که کشورش در معرض خطر وقوع یک جنگ جدید فرقه‌ای است و برخی سیاستمداران دشمن تلاش می‌کنند هواداران او را به حاشیه برانند و جامعه بین المللی نیز فقط نظاره گر است.

 علاوی مدعی شد که از زمان انتخابات هفتم مارس که در آن فهرست العراقیه 91 کرسی کسب کرد، گروه‌های سیاسی از تلاش برای تشکیل دولت متحد دست برداشتند  و کشور را به سمت یک جنگ فرقه‌ای پیش می‌برند که ایران هم آن را  تشویق می‌کند.


درخواست آمريکا برای تمديد مدت حضور در عراق

يک عضو پارلمان عراق ضمن افشاى سناريوى آمريکا براى حضور طولانى مدت در عراق گفت که مقامات آمريکايى درخواست تمديد مدت حضور نظاميان خود در کشور عراق را مطرح کرده‌اند.

"حسين على " عضو پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزارى فارس سناريوى مقامات آمريکايى براى حضور طولانى مدت در عراق را فاش کرد.
وى اظهار داشت: طبق توافقنامه‌ امنيتى بغداد و واشنگتن، نظاميان آمريکايى بايد تا پايان سال 2011 ميلادى خاک عراق را ترک کنند اما چندى پيش مقامات آمريکايى درخواست تمديد حضور نظامى خود در عراق را مطرح کرده‌اند.
عضو پارلمان عراق طرح اين ادعاى مقامات آمريکايى را خلاف تعهدات بين‌المللى خواند و افزود: طبق توافقنامه‌ امنيتى امضا شده، نظاميان آمريکايى بايد خاک عراق را ترک کنند و ادعاى آنها خلاف تعهدات خود در قبال ملت عراق است.
فاش شدن اين سناريوى مقامات آمريکايى در حالى است که‌ "نادر سليمان "، مشاور فرماندهى نيروهاى نظامى آمريکا در عراق گفته‌ بود انفجارهاى عراق بر زمان خروج نظاميان آمريکايى تاثيرى نخواهد داشت.
روزنامه "الاتحاد " چاپ بغداد به‌ نقل از اين مقام آمريکايى نوشت: وقوع سرى انفجارهاى اخير در بغداد و ديگر شهرهاى عراق هيچ تاثيرى بر طرح خروج نظاميان آمريکايى از اين کشور نخواهد گذاشت.
الاتحاد به نقل از سليمان خاطرنشان کرد: نظاميان آمريکايى طبق طرح خروج نظاميان از عراق که در توافق‌نامه امضاء شده بين دولت‌هاى بغداد و واشنگتن در خصوص مسائل امنيتى مشخص شده است، عمل مى‌کنند.
اين روزنامه در ادامه مى‌نويسد: خروج 50 هزار سرباز آمريکايى در روزهاى آخر ماه آگوست آغاز مى‌شود، اين طرح در اواخر سال 2011 و با خروج همه بخش‌هاى نظامى آمريکا از عراق پايان مى‌يابد.

  داسیلوا، شنبه در تهران

لوييس ايناسيو لولا داسيلوا ـ رييس‌جمهور برزيل ـ روز شنبه به تهران سفر خواهد کرد.
به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور برزيل در جريان سفر خود به تهران با رييس‌جمهور کشورمان ديدار وگفت‌وگو خواهد کرد.
رييس‌جمهور برزيل هم‌چنين در اجلاس سران جى 15 که دوشنبه در تهران برگزار مى‌شود حضور پيدا خواهد کرد.
وزير خارجه برزيل حدود يک ماه پيش به تهران سفر کرده بود و رييس‌جمهور کشورمان نيز در سال گذشته به کشور برزيل سفر کرد.


طالبان  نوه ملکه را تهدید کرد


طالبان تهدید کرد که "پرنس هری" نوه ملکه انگلیس را که قصد دارد طی اقدامی تبلیغاتی، خدمت سربازی خود را به عنوان خلبان بالگرد آپاچی در افغانستان بگذراند، خواهد ربود.

به گزارش شبکه ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه شبه‌نظامی القاعده تهدید کرد که "پرنس هری" نوه ملکه انگلیس را که قصد دارد طی اقدامی تبلیغاتی، دوران خدمت را به عنوان خلبان بالگرد آپاچی بگذراند، خواهد ربود.

مرکز آمریکایی نظارت بر پایگاه‌های اینترنتی گروه‌های سلفی دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که گروه‌های شبه‌نظامی از احتمال کشتن و یا به گروگان گرفتن پرنس هری 25 ساله در آینده خبر داده‌اند.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود آورده است: در حالی که پرنس هری دوره‌های آموزش خلبانی بالگردهای آپاچی را به تازگی به پایان رسانده و پیش از این از تمایل خود برای رفتن به افغانستان و خدمت در نیروی هوایی کشورش خدمت خبر داده است، گروه‌های شبه‌نظامی از جمله طالبان تهدید کرده‌اند که وی را مورد هدف قرار داده یا او را گروگان می‌گیرند.

کاربران این پایگاه اینترنتی، عنوان کرده‌اند که "بسیار جالب می‌شود اگر طالبان این خوک با کاربری تبلیغاتی را دستگیر کنند."

بر اساس اعلام این مرکز آمریکایی، حضور یک هدف ارزشمند مانند پرنس هری یا افرادی مانند او برای شبه‌نظامیان در کشورهایی مانند افغانستان یا عراق همواره موضوعی جنجال برانگیز بوده است.

پرنس هری در سال 2008 به طور مخفیانه به ماموریتی در افغانستان اعزام شد اما پس از افشای این موضوع توسط رسانه‌های انگلیسی وی مجبور شد تا باقی خدمت سربازی خود را به دلایل امنیتی در کشورش بگذراند.

 

اخبار قبلی

8 رئیس جمهور در ایران
روس ها خطر ایران را درک کرده اند!
شرط ایران برای تبادل سوخت
روسيه خواستار معامله بر سر ايران است
بن‌لادن در ایران است!
تمدید تحریم ها عليه سوريه توسط اوباما
موافقت وزارت خارجه و اطلاعات با کاهش رابطه با انگليس
حضور رئيس جمهور سريلانکا در اجلاس سران گروه 15
آقای احمدی نژاد بچه های ما را با خودت بیاور
روانبخش: هاشمی برکنار می‌شود، سیدحسن خمینی رد صلاحیت
احمدی‌نژاد باید تا 1404 بماند
امارات: جزایر سه گانه ایرانی، اشغالی است!
یکی از سران اصلاحات ترور می‌شود!
کشور دوست و برادر امارات در به کار بردن کلمات دقت کند!
امارات: اشغال جزایر سه گانه برای ما دردناک است!
رشوه 7 میلیارد دلاری عربستان به روسیه بخاطر ایران
بدرفتاری اروپا با ایران دلیل فوران آتشفشان ایسلند!
حتی با وجود واکنش ایران ، باید حمله کنیم !
ناوهاى هواپيمابر آمريکا لگنى بيش نيست
دانشمند هسته ای هند در تهران


نظر شما :