بلر: حمله به ایران باید همچنان مطرح باشد

۱۶ شهریور ۱۳۸۹ | ۲۲:۱۳ کد : ۸۵۸۴ سرخط اخبار
بلر: حمله به ایران باید همچنان مطرح باشد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پرس تی وی بلر در گفت‌وگو با برنامه "این هفته" شبکه ای‌بی‌سی نیوز بدون ارایه دلیل برای اتهام‌های خود علیه ایران گفت: "هر چند ایران در صورت دستیابی به سلاح هسته‌ای ممکن است هرگز از آن استفاده نکند اما اگر من همچنان در مسند قدرت بودم، "خطر" آزاد گذاشتن ایران تا رسیدن به سلاح‌های هسته‌ای را نمی‌پذیرفتم." 

وی با تاکید بر این که طرح حمله به ایران همچنان باید به عنوان یکی از گزینه‌ها برای برخورد با این کشور مطرح باشد، خواستار سخت‌گیری بیشتر علیه ایران شد تا از دستیابی این کشور به سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری شود. 

نخست‌وزیر پیشین انگلیس در مصاحبه اخیر خود در اظهارتی دوگانه گفت که نمی‌خواهد شاهد رویارویی نظامی با ایران باشد اما تاکید کرد که اقدام نظامی پیشگیرانه علیه تهران ممکن است غیرقابل اجتناب باشد.

بلر که در دوران نخست‌وزیری خود در انگلیس این کشور را در لشگرکشی‌های امریکا به عراق و افغانستان همراه کرد، اکنون پس از دور شدن از اریکه قدرت، سیاست جنگ عراق و کشته ‌شدن نظامیان را به "کابوسی خونین، ویران‌گر و آشفته" تعبیر می‌کند و به ناکامی خود در پیش‌بینی پیامدهای این جنگ‌ها اذعان می‌کند. 

یا این حال بلر با وجود اعتراف به این ناکامی همچنان از عذرخواهی درباره مشارکت در جنگ امریکا علیه عراق خودداری می‌کند. 

وی با وجودی که جنگ عراق را "تراژدی مرگ" می‌خواند، از تصمیم خود در مشارکت در آن ابراز تاسف نکرده و می‌گوید: "نمی‌توانم از تصمیم مشارکت در جنگ ابراز تاسف کنم. می‌توانم بگویم هرگز کابوس آشفته، خونین و مرگ‌باری را که پیش‌آمد، تصور نمی‌کردم." 

این در حالی است که معترضان اظهارات بلر را عوام فریبی و تلاش برای فرافکنی مسئولیت حمله بدون دلیل موجه به عراق می‌دانند.

آمریکا مانع از سرگیری مذاکرات مبادله سوخت با ایران می شود

یک مقام ارشد روسیه گفت: آمریکا مانع از سرگیری مذاکرات با ایران درباره مبادله سوخت هسته ای می شود.
به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه خبری الجزیره، این مقام روس که نخواست نامش فاش شود در جمع کارشناسان امور روسیه  اظهار داشت: خواسته های کشورهای غربی برای منع ایران از غنی سازی با درصد پائین، بی فایده است.
ایران برای تامین سوخت راکتور تحقیقاتی تهران، پیشنهاد دریافت سوخت هسته ای از غرب را مطرح کرد و دو طرف در مذاکراتی توافق کردند تا در مقابل دریافت اورانیوم کم غنی شده ایران، سوخت هسته ای تحویل تهران بدهند اما این توافق در مراحل بعدی به دلیل اختلاف نظرات، عملی نشد.
پس از آن سران کشورهای برزیل و ترکیه با سفر به تهران، به توافقی با مقامات ایران برای مبادله سوخت هسته ای دست یافتند ولی این توافق با مخالفت آمریکا روبه رو شد. چندی پیش نیز محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران اعلام آمادگی کرد در صورت دریافت سوخت هسته ای، غنی سازی 20 درصدی را متوقف کند.
این مقام ارشد روس همچنین از قدرت های غربی خواست تا بر مسئله منع ایران از کسب سوخت هسته ای متمرکز شوند زیرا ممکن است ایران از سوخت هسته ای برای ساخت بمب هسته ای ، استفاده کند.
وی افزود: این غیرواقعی است که ایران از غنی سازی حتی برای چهار درصد دست بردارد. جامعه بین الملل می بایست بر این مسئله متمرکز شود که ایران را از غنی سازی بیش از 20 درصد منع کند.
تهران بارها اعلام کرده است که پس از توقف مذاکرات درباره مبادله سوخت هسته ای با آمریکا، روسیه و فرانسه در سال گذشته میلادی، مجبور به غنی سازی در سطح 20 درصد شده است.
این مقام ارشد دولت روسیه با اعلام اینکه مسکو نمی خواهد ایران، سلاح هسته ای به دست بیاورد؛ هشدار داد: البته هر تصمیم عجولانه ای در برابر ایران باعث ماتم خاورمیانه خواهد شد. همچنین تحریم های مضاعف و یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، غیرقابل پذیرش هستند.
روسیه با وجود تایید تحریم های شورای امنیت علیه ایران اما از تحریم های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این کشور انتقاد کرد.
دمتری مدودف رئیس جمهور روسیه در طول سال گذشته بارها از ایران به دلیل برنامه هسته ای اش انتقاد کرده بود.
با این حال روسیه در ماه گذشته از بیانیه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران درباره توقف غنی سازی 20 درصد اورانیوم به شرط دریافت سوخت هسته ای برای نیروگاه تحقیقاتی تهران استقبال کرد.
در همان مقطع ، روسیه خواستار برگزاری سریع نشستی برای بررسی انتقال سوخت هسته ای به ایران شده بود.قرار است ایران و کشورهای 5+1  به زودی درباره پرونده هسته ای ایران مذاکره کنند.

جایگاه بد اوباما در آستانه انتخابات کنگره

یک روزنامه اتریشی نوشت جایگاه باراک اوباما در آستانه انتخابات کنگره روز به روز بدتر می شود و تلاشهایش برای بهبود شرایط نیز به نتیجه نمی رسد.  

 به گزارش  مهر، روزنامه اتریشی "استاندارد" در مطلبی نوشت: باراک اوباما روز گذشته عملا مبارزات انتخاباتی خود برای انتخابات کنگره نوامبر آینده را آغاز کرد. وی برنامه اقتصادی جدیدی را ارائه کرد. روز گذشته یک روز پرکار برای رئیس جمهوری آمریکا بود.

در ادامه آمده است:  برای آمریکاییها که تازه از تعطیلات برگشته اند این اقدام اوباما سیگنالی بود مبنی بر اینکه مبارزات انتخاباتی برای انتخابات کنگره آینده قطعا شروع شده است.

کمتر از دو ماه قبل از انتخابات کنگره در آمریکا اوباما به خصوص از نظر سیاست داخلی روز به روز در وضعیت بدتر از روز پیش قرار می گیرد. بسته اقتصادی 800 میلیارد دلاری که اوباما چند هفته بعد از ورودش به کاخ سفید ارائه کرد بهبود اقتصادی را برای آمریکای بحران زده به همراه نیاورده و نرخ بیکاری در این کشور همچنان بالا است.

وضعیت اوباما در آمریکا به قدری بد است که مجله تایم وی را که روزی آقای تغییر نامیده می شد آقای منفور خوانده است. این آقای منفور که مدتها روی امیدهای توخالی که به مردم داده بود حساب باز می کرد حالا بار دیگر دست به دامن بسته های میلیاردی برای بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا شده است.

نویسنده در ادامه با اشاره به اینکه اوباما روز گذشته بار دیگر یک بسته میلیاردی را برای پیشرفت زیر ساختهای آمریکا ارائه داده و در نظر دارد امروز هم یک بسته اقتصادی دیگر برای بهبود وضعیت شرکتها در نظر بگیرد، نوشت: این گونه اقدامات در زمان کوتاهی که تا انتخابات پارلمانی باقی مانده به ندرت می تواند مردم را سر حال آورد.

"دن فایفر" رئیس ارتباطات اوباما در کاخ سفید اعلام کرده که سالها طول خواهد کشید که بتوانیم مسائل کلان آمریکا در زمینه اقتصادی را برطرف کنیم.

کارشناسان علوم سیاسی بر این باورند که احتمالا اوباما اکثریت را در انتخابات پارلمانی هم در سنا و هم در مجلس نمایندگان از دست خواهد داد. چنین وضعیتی عرصه را در دوران باقی مانده ریاست جمهوری برای اوباما تنگتر خواهد کرد. 

پیام احمدی‌نژاد برای ملک عبدالله

امیر قطر در سفر خود به عربستان سعودی پیام احمدی‌نژاد را به ملک عبدالله ابلاغ کرد.  

به گزارش خبرآنلاین روزنامه القبس - چاپ کویت - نوشت: امیر قطر در دیدار با پادشاه عربستان پیشنهاد احمدی‌نژاد برای توسعه سطح همکاری‌ها میان تهران و پایتخت‌های شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و برنامه‌ هسته‌ای ایران را مطرح کرده است.

این روزنامه افزود: شیخ حمد حامل پیام اطمینان احمدی‌نژاد به ملک عبدالله در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و صلح‌آمیز بودن آن بود.

عباس: انتفاضه 2000 ما را نابود کرد

ایسنا- رييس تشکيلات خودگردان فلسطين گفت: «در صورت هرگونه اعمال فشار بر من براى چشم پوشى از مساله‌ى مرزها آوارگان و ديگر مسايل ريشه‌اى من پست‌هاى خود را رها کرده و خواهم رفت

محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در گفت وگو با روزنامه‌ى الراى العام - چاپ کويت - گفت: «هرگونه اعمال فشار موجب خواهد شد که من بر سر پست خود باقى نمانم تا از اصول ملت فلسطين چشم پوشى کنم.

وى افزود: ما از کسانى بوديم که نقش ميانجى را براى انجام مذاکرات غير مستقيم ميان اسرائيل و سوريه تحت نظارت ترکيه ايفا کرديم.

وى ابراز اميدوارى کرد که اعراب تصميم به مبارزه با دشمن بگيرند که در آن صورت فلسطينيان در راس اين تلاش‌ها خواهند بود اما اگر عليه يکديگر مبارزه کنند؛ در آن شرکت نمى‌کنند.

عباس افزود: «انتفاضه سال 2000 ما را و تمام آنچه را که ساخته‌ بوديم و آنچه که قبل از ما ساخته شده بود، نابود کرد!» 

رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين افزود:‌ «بهتر است اعراب و کشورهاى حوزه‌ى خليج (فارس) در اين مرحله از فلسطين در تمام مسايل حمايت اقتصادى‌ و مالى کامل داشته باشند

عباس ضمن سرزنش رهبران عرب که در اجلاس سرت وعده ارائه‌ى 500 مييلون دلار را به بيت المقدس به منظور حفظ هويت عربى و اسلامى فلسطين مطرح کردند و تلاش عملى صورت ندادند، گفت: «اين امر يک رسوايى واقعى است. من در ديدار با معمر القذافى، رهبر ليبى گفتم که در اجلاس سرت 500 ميليون دلار را براى بيت المقدس وعده داديد اما تاکنون چيزى دريافت نکرده‌ايم. من نمى خواهم از تعهدات اعراب در قبال تشکيلات خودگردان فلسطين صحبت کنم که برخى از اين کمک ها به دست ما مى رسد و برخى نه. اما مبلغى که براى بيت المقدس اختصاص دادند حتى يک سکه آن هم به دست ما نرسيده است

عباس درباره نوار غزه گفت: «من نوار غزه را هرگز به دست حماس رها نخواهم کرد. همچنين کرانه باخترى را نيز به حماس و يا گروه ديگر نخواهيم داد. همه شرايطى که موجب کودتا شد و چنين اختلافى را ايجاد کرد مى‌دانند. ما تصميم گرفتيم از هيچ گونه برخورد ميان خود و برادرانمان در فلسطين صحبت نکنيم. يعنى از سلاح استفاده نکنيم و براى پايان اختلافات به سراغ مذاکرات برويم

سارکوزی قربانی بمب گوگلی شد!

کاربران فرانسوی موتور جستجوی گوگل نیکولا سارکوزی را مورد حملات "بمب گوگلی" قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این حمله "بمب گوگلی" با وارد کردن واژه نامناسب "مزخرف" صفحه سارکوزی در روی شبکه اجتماعی "فیس بوک" به عنوان اولین نتیجه جستجو ارائه می شود. این بدان مفهوم است که واژه "مزخرف" معادل واژه "نیکولا سارکوزی" است!

به این ترتیب در روزهای اخیر شخص اول فرانسه قربانی این شوخی سنگین کاربران کشور خود شد.

تکنیک "بمب گوگلی" برپایه ویژگیهای الگوریتم "پیج رنک" (رده بندی صفحه) این موتور جستجو قرار دارد که از طریق آن کاربر می تواند مهمترین صفحات مربوط به کلمات کلیدی را به عنوان نتیجه جستجو دریافت کند به طوری که نتیجه اول این جستجو کاملا مرتبط با کلمه کلیدی است که وارد شده است.

از آنجا که در "بمب گوگل" هیچ نوع نقض قوانینی وجود ندارد و در آن تنها از برخی ویژگیهای خاص موتور جستجو استفاده شده است بنابراین این اقدام نمی تواند مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

گوگل در این راستا پاسخ داد: "ما از این کار و اقدامات مشابه حمایت نمی کنیم اما این تکنیک، کیفیت کلی موتور جستجوی ما را بی ثبات نمی کند."

براساس گزارش زئوس نیوز، این اولین بار نیست که شخصیتهای سیاسی دنیا و به خصوص خود سارکوزی قربانی "بمب گوگلی" می شوند.

پیش از این در گوگل انگلیس با وارد کردن کلمه کلیدی "دروغگو" صفحه مربوط به "تونی بلر" نخست وزیر اسبق این کشور به عنوان نتیجه جستجو ارائه می شد.

همچنین عبارت "ورشکستگی بدبخت" معادل نام "جورج بوش" رئیس جمهور سابق آمریکا و کلمه کلیدی "ورشکستگی" معادل نام "سیلویو برلوسکونی" نخست وزیر ایتالیا بود.

از سویی دیگر، کاربران فرانسوی هنوز به یاد دارند که مدتی قبل، پس از جستجوی عبارت "پیروزیهای نظامی فرانسوی" صفحه ای با این نوشته ظاهر می شد: "گوگل نمی تواند هیچ موردی برای پیروزیهای نظامی فرانسوی پیدا کند. آیا منظور شما شکستهای نظامی فرانسوی است؟"

رمز گشایی روزنامه عربی از محتوای نامه احمدی نژاد به ملک عبدالله

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر که 4 ساعت پس از دیدار با محمود احمدی نژاد راهی عربستان شد، نامه رئیس جمهور کشورمان که حاوی پیامی برای پادشاه عربستان بود را به وی تقدیم کرد.  

به گزارش "تابناک"، یک روزنامه عربی مدعی شد، محتوای این نامه درخواست ایران برای همکاری های بیشتر تهران با کشورهای عربی و ایجاد جبهه واحد علیه دشمنان منطقه است.

روزنامه "القدس العربی" که این خبر را منتشر کرده است در ادامه نوشت: در بخش دیگری از این نامه، احمدی نژاد به پادشاه عربستان اطمینان داده که فعالیت هسته ای ایران جای هیچگونه نگرانی برای کشورهای منطقه نخواهد داشت و کاملا صلح آمیز خواهد بود.

در همین حال برخی منابع غیر رسمی عربی نیز در گزارش هایی مدعی شدند، پیام یادشده از اعراب خواسته تا در همراهی احتمالی با آمریکا در تقابل با ایران خودداری کرده و نسبت به اتخاذ مواضع ضد ایرانی خود تجدید نظر کنند.

این روزنامه عربی افزود: گزارش اخیر اومانو رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای، کشورهای عربی را به شدت نگران کرده و علیرغم اعلام ایران مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت اتمی اش، کشورهای عربی در حال آماده سازی خود برای مقابله با بحران حمله احتمالی آمریکا و اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران هستند و در این میان کویت بیشترین نگرانی را دارد زیرا فاصله زمینی بوشهر تا کویت کمتر از 300 کیلومتر است و این کشور کوچک بیشتر از سایر کشورهای همسایه احساس خطر می کند.

نگرانی‌های اقتصادی امارات از تحریم‌های ایران

یکی از مقامات بانک های حاضر در این دیدار می گوید: مسولان بانک های اماراتی با خشم و ناراحتی به خواسته مقام آمریکایی برای پایبندی بیشتر امارات به تحریم ایران پاسخ دادند.
فایننشال تایمز همچنین به اظهارات اخیر "ضاحی خلفان" رئیس پلیس دبی درباره سازماندهی بازرگانی در این منطقه اشاره می کند و می نویسد: نظرات وی نشان دهنده دیدگاه سنتی حاکم در دبی است که می گوید باید از روابط بازرگانی نهادینه شده با ایران حفاظت کرد. البته این نظر با تمایل رو به افزایش دولت امارات برای به چالش کشیدن ایران در مسیر دست یابی به بمب اتمی، متعارض است.

بانک ها و شرکت های اماراتی حاضر در نشست معاون وزیر خزانه داری آمریکا همچنین از شفاف نبودن معیارهای پایبندی به تحریم های شورای امنیت در تعامل با ایران شکوه داشتند.

شرکت هایی در دبی خواهان پایبندی به تحریم های شورای امنیت هستند اما در مقابل، از تاثیرات اقتصادی تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران نگرانی دارند.

همچنین امارت های دبی، فجیره و راس الخمیه نگرانی های بسیاری دارند که محدودیت های اعمالی درباره بازرگانی با ایران به اقتصاد این مناطق آسیب زند و این در حالی است که رکود اقتصادی همچنان در این مناطق، ادامه دارد.

فایننشال تایمز ادامه می دهد: پیش بینی می شود حجم تجارت امارات با ایران در سال جاری میلادی از 12 میلیارد دلار سال گذشته میلادی، کمتر شود. این مسئله به دلیل محدودیت های اعمالی علیه بانک های اماراتی در تعامل با ایران است.

انتخابات مصر به تأخیر افتاد

حاکم مصر در سایه اختلافات داخلی، زمان اعلام نامزدهای انتخاباتی خود را به تاخیر انداخت.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه سعودی "عکاظ "، حزب ملی دموکراتیک حاکم در مصر دیروز زمان انتخاب و معرفی نامزدهای خود برای انتخابات پارلمانی آتی را تا پایان ماه جاری به تاخیر انداخت.
"
صفوت الشریف " دبیرکل حرب حاکم مصر اعلام کرد که این حزب تصمیم گرفته است که نامزدهای انتخاباتی خود را تا 29 سپتامبر جاری ( 7 مهر) انتخاب و معرفی خواهد کرد.
این در حالی است که پیش از این قرار بود تا 15ماه جاری میلادی اسامی نامزدهای حزب‌ حاکم معرفی شود.
شریف درباره دلیل به تاخیر افتادن زمان معرفی نامزدهای حزب‌ حاکم گفت: این تصمیم به منظور اعطای فرصت کافی به کمیته‌های قانونی در سطح استانها و در سطوح مرکزی کشور برای بررسی دقیق مدارک نامزدها است.
انتخابات پارلمان مصر قرار است نوامبر آتی برگزار شود.
این در حالی است که گزارش‌های خبری متعدد از مواجه بودن حزب‌ حاکم با یک معضل اصلی در انتخاب نامزدهای خود بطور گروهی بدلیل اعلام تمایل تعداد زیادی از اعضای این حزب برای شرکت در انتخابات پارلمانی آتی مصر حکایت دارد و حتی تعدادی از آنها تهدید کرده‌اند که در صورت انتخاب نشدن، بعنوان نامزدهای مستقل خود را نامزد خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، حزب حاکم مصر از تمام کسانی که برای نامزدی در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند، تعهد گرفته است که به نتایج انتخاب و تعیین نامزدهای انتخاباتی اعتراض نکنند و قالب شخصیت‌های مستقل نامزد نشوند.

البرادعی: اگر نپذیرد خواهان نافرمانی مدنی می‌شویم

ایسنا- مدير کل سابق آژانس بين المللى انرژى اتمى و رهبر جمعيت ملى تغيير در مصر اظهار داشت: «در صورتيکه دولت مبارک درخواست‌ها در زمينه‌ى تغيير را نپذيرد و همچنان بر مواضعش اصرار داشته باشد خواهان "نافرمانى مدنى" خواهيم شد.»
به گزارش سايت شبکه‌ى الجزيره‌، محمد البرادعى، مدير کل سابق آژانس بين المللى انرژى اتمى و رهبر جمعيت ملى تغيير در مراسم افطارى تاکيد کرد: «مساله‌ى جمع‌آورى امضاها در خصوص بيانيه‌ى تغيير مرحله‌ى نخست تلاش‌ها و به منزله‌ى شروع راه ما است و اين امر نظر تمام گروه‌هاى مصرى را بيان مى‌کند.»
البرادعى عنوان داشت:‌ «اميدوارم که اوضاع تا حد "نافرمانى مدنى" بيش نرود چون اگر نظام حاکم به خواسته‌هاى ما در زمينه‌ى تغيير پاسخ ندهد و به طغيان خود ادامه دهد اين امر تنها راه حل ما خواهد بود.»
وى افزود: «نظام حاکم بايد بداند اگر بخواهيم به خيابان‌ها برويم تنها يک بار براى تحقق خواسته‌هايمان کافى خواهد بود.»
وى پيش بينى کرد که تعداد امضاها در خصوص بيانيه تغيير به بيش از سه ميليون امضا تا پايان سال جارى ميلادى برسد.
وى از احزاب سياسى خواست انتخابات آتى را تحريم کنند.
البرادعى تاکيد کرد: «راه حل رفتن ما به خيابان‌ها است؛ اما تنها در صورتيکه مجبور باشيم اين کار را مى کنيم. ما عجولانه به خيابان ها نخواهيم رفت. ما هنو راهکارهاى زيادى در اختيار داريم.»
مدير کل سابق آژانس بين المللى انرژى اتمى تصريح کرد: امتناع مخالفان و احزاب مستقل از نامزدى در انتخابات آتى ميزان شکوه به جا مانده از نظام حاکم را فاش مى‌کند. مشارکت در انتخابات عليه اراده ملى براى برقرارى دموکراسى واقعى در مصر خواهد بود.
البرادعى با انتقاد شديد از قانون وضعيت فوق العاده در مصر تصريح کرد: «من مى دانم جامعه‌ى ما امروز مخالف قانون وضعيت فوق العاده است و اين مايه افتخار است. من هرگز ملزم به قانونى که مغاير با حقوق بشر باشد نخواهم بود. من هرگز وارد نظام کنونى نخواهم شد. ما مى‌خواهيم نظام حاکم را به شيوه‌ى مسالمت آميز و نه خشونت آميز نابود کنيم.»
وى در خصوص برنامه‌ى آينده‌اش گفت: «هر برنامه‌اى در نبود دموکراسى بى ارزش است. من به تلاش‌هايم در داخل و خارج جهت اصلاحات و تغيير ادامه خواهم داد. من در تمام مقرهايم سعى مى کنم جهان را با مسايل حقوق بشر مصر همراه سازم.»
وى هم‌چنين دولت را مسئول انتشار تصاويرى از دخترش دانست.

تذکر نمایندگان مجلس به احمدی‌‌نژاد به خاطر موازی‌کاری


 122 نماینده مجلس به صورت کتبی به رئیس جمهور نسبت به تعیین نمایندگان ویژه در سیاست خارجی و لزوم تبعیت از فرامین و توصیه های رهبرمعظم انقلاب مبنی بر پرهیز از موازی کاری در این عرصه تذکر دادند.
به گزارش خبرنگار مهر ، در پایان جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس تذکرات مکتوب نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان دولتی قرائت شد .
تذکر 122 نماینده به محمود احمدی نژاد از جمله این تذکرات بود که طبق آن نمایندگان اعلام کردند که رئیس جمهور باید از موازی کاری در سیاست خارجی و انتصاب نمایندگان ویژه در مناطق مختلف جهان پرهیز کند .
نمایندگان در تذکر خود تاکید کرده اند که انتصاب نمایندگان ویژه رئیس جمهور درعرصه سیاست خارجی خلاف قانون است و لازم است رئیس جمهور از توصیه های رهبر معظم انقلاب در این زمینه تبعیت کند .

ديدار پادشاه اردن با بشار اسد

پادشاه اردن در ديدار با رئيس‌جمهور سوريه وى را در جزئيات نشست سازش ميان تشکيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستى در واشنگتن قرار داد. به گزارش فارس به نقل از روزنامه سعودى "الوطن "، "بشار اسد " رئيس جمهور سوريه ديروز "عبدالله دوم " پادشاه اردن را به حضور پذيرفت و دو طرف درباره جديدترين تحولات جارى در خاورميانه گفت‌وگو کردند.
بر اساس اين گزارش، پادشاه اردن در سفر کوتاه ديروزش به دمشق، رئيس جمهور سوريه را در جريان ديدارها و نشست‌هاى برگزار شده هفته پيش در واشنگتن قرار داد.
بر اساس بيانيه صادر شده پس از اين نشست، دو طرف در اين ديدار بر ضرورت دستيابى به سازوکارهاى مناسب براى تحکيم روابط دوجانبه، تقويت اقدامات عربى مشترک و توانمندى عربى براى مقابله با چالش‌هاى مشترک و خدمت به قضايا و منافع عربى مشترک تاکيد کردند.
پادشاه اردن پنجشنبه گذشته در نشست مذاکرات مستقيم سازش ميان تشکيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستى در واشنگتن که با نظارت آمريکا و حضور مصر صورت گرفت، شرکت داشت.


نظر شما :