ایران تهدید اول اسرائیل است

۱۲ آبان ۱۳۸۹ | ۱۶:۵۶ کد : ۹۲۱۷ سرخط اخبار
ایران تهدید اول اسرائیل است

یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل ایران را بزرگترین تهدید برای این رژیم دانست.
به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، "عاموس یدلین" رئیس دستگاه جاسوسی نظامی اسرائیل در پایان دوره فعالیت خود در سخنانی  در کمیته امور خارجی و امنیت پارلمان این رژیم (کنیست) گفت: رویارویی آینده میان اسرائیل و دشمنانش، در جبهه های متعددی خواهد بود و با تلفات بیشتری نسبت به جنگ ها و درگیری های قبلی، همراه خواهد شد.
وی با اعلام اینکه اسرائیل همچنان قدرت مقابله و بازدارندگی بزرگی را به ویژه در زمینه های هوایی و فناوری در اختیار دارد گفت: ایران بزرگترین تهدید برای اسرائیل و کشورهای معتدل عربی در منطقه است.
رئیس دستگاه جاسوسی نظامی اسرائیل، ایران، سوریه و حزب الله را به عنوان تهدید این رژیم برشمرد و گفت: پیشرفت ایران به سمت تولید سلاح هسته ای از آنچه که دولت تهران پیش بینی می کنند؛ کندتر است اما به احتمال بسیار ایران به میزان کافی از اورانیوم غنی شده برای تولید دو بمب هسته ای دست پیدا می کند.
وی توضیح داد: تحریم های بین المللی علیه ایران، در حال تاثیر گذاری است . روند پیشرفت برنامه هسته ای ایران سرعت آن کم شده که دلیل آن نیز فنی است. اسرائیل امروزه درباره این موضوع بیش از پیش اطلاعات امنیتی در اختیار دارد. ایران امروزه مواد هسته ای لازم برای تولید یک بمب هسته ای را در اختیار دارد اما این توانایی را دارد که به زودی مواد لازم برای تولید دو بمب هسته ای را فراهم کند.
یدلین درباره سوریه نیز گفت: این کشور اخیرا محموله های بزرگ سلاح از روسیه دریافت می کند که از جمله  می توان به سامانه های موشکی پیشرفته زمین به هوا اشاره کرد. این موضوع سختی هایی را در مقابل نیروی هوایی اسرائیل قرار می دهد.
وی ادامه داد: حزب الله لبنان نیز از سوریه سلاح های پیشرفته ای دریافت می کند که این قدرت را به حزب الله می دهد تا بتواند در چند ساعت کنترل لبنان را به دست بگیرد.
این مقام ارشد اسرائیلی همچنین گفت که گروه جهاد اسلامی فلسطین موشک هایی از نوع فجر دریافت کرده است.
رئیس دستگاه جاسوسی نظامی اسرائیل تاکید کرد که این رژیم در حمله به تاسیسات هسته ای سوریه (دیرالزور) مشارکت داشته است.
گفتنی است اسرائیل تاکنون به طور رسمی به حمله هوایی به تاسیسات دیرالزور سوریه اعتراف نکرده بود.
وی همچنین حمله نظامی به غزه و جنوب لبنان را "عملیات نظامی گسترده" و نه جنگ خطاب کرد.

نامه محرمانه آمریکا به حریری

ایرنا- ’عادل بن احمد الجبیر’ سفیر عربستان در آمریکا نامه ای محرمانه از سوی آمریکا به سعد حریری نخست وزیر لبنان تسلیم کرده است.
به گزارش روزنامه الاخبار سفیر عربستان در آمریکا در اواسط هفته گذشته ضمن سفری چند ساعته به بیروت با ’سعد حریری’ دیدار و با تسلیم نامه ای از سوی آمریکا به نخست وزیر لبنان وی را به ابقا در مواضع خود پیرامون کیفرخواست دادگاه بررسی ترور پدرش در زمان معین خود فرا خوانده است. این روزنامه لبنانی به نقل از منابع آگاه افزود: در این نامه مقامات آمریکا، سعد حریری را بر اصرار بر موضع خود در عدم تلاش در به تأخیر انداختن زمان صدور کیفر خواست دادگاه بین المللی ترور ’رفیق حریری’ نخست وزیر سابق لبنان و همچنین گریز از رسیدگی به پرونده شاهدان دروغین دادگاه حریری در شورای دادگستری لبنان فرا خوانده اند. الاخبار امروز دوشنبه همچنین در خبر دیگری به نقل مدارک سری بدست آمده آورده است: صدور کیفرخواست دادگاه بین المللی حریری برخلاف آدعای ’سعد حریری’ نخست وزیر لبنان و ’ولید جنبلاط ’رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان در عقب افتادن تاریخ صدور، قبل از پایان سال میلادی جاری صادر خواهد شد. این روزنامه افزود: این مدارک عبارت از نامه های رد و بدل شده میان دادگاه بین المللی ترور ’رفیق حریری’ نخست وزیر سابق کشور لبنان با وزارت دادگستری و خارجه کشور سوئد است.

راهيابى تى‌پارتى به کنگره

فارس- حزب "تی‌پارتی " که از حمایت جمهوری‌خواهان برخوردار است توانست با کسب 2 کرسی در مجلس سنا به کنگره آمریکا راه یابد.

روزنامه "گاردین "، "رند پاول " کاندیدای حزب "تی‌پارتی " انتخابات میان‌دوره سال 2010 آمریکا در ایالت "کنتاکی " موفق شد بر رقبای خود پیروز شود و به این ترتیب نخستین فرد از تی‌پارتی باشد که مجلس سنای کنگره راه می‌یابد.

بنا بر این گزارش، طرفداران "رند پاول "، پیروزی وی را "محدود شدن اختیارات دولت ایالتی " و حس مشترک علیه ناکارآمدی "باراک اوباما " رئیس‌جمهوری آمریکا دانستند. آنها اعلام کرده‌اند که این پیروزی می‌تواند باعث شود دولت فدرال آمریکا در برخی زمینه‌ها همچون آموزش و پرورش، رفاه اجتماعی و سیاست‌های مالی باید کمی به عقب باز گردد و در سیاست‌های خود تجدید نظر کند.

علاوه بر این، "مارکو روبیو " کاندیدای این حزب برای سناتوری ایالت فلوریدا نیز موفق شده است کرسی سنا را از آن خود کند.
این در شرایطی است که حزب "تی‌پارتی " به دنبال روی کار آمدن اوباما و افزایش نارضایتی‌ها در خصوص محقق نشدن وعده‌هایی که وی در رقابت‌های انتخاباتی سال 2008 مطرح کرده بود، با تکیه بر اعتراضات مردمی در سال 2009 رسما فعالیت خود را آغاز کرد که از حمایت حزب جمهوری‌خواه در این کشور برخوردار است.

آزادی قديمى‌ترين زندانى سياسى کوبا


در شرايطى که دولت کوبا فرستادن مخالفان خود را به خارج از کشور ادامه مى‌دهد،‌ اين کشور قديمى‌ترين زندانى سياسى خود را که از سال 1364 در زندان به سر مى‌برد به اسپانيا مى‌فرستد.
به گزارش خبرگزارى رويترز‌، کليساى کاتوليک کوبا اعلام کرد: دولت موافقت کرده سه زندانى ديگر از جمله آدريان آلوارز 44 ساله را آزاد کند.
وى درحال گذراندن 30 سال حبس خود به جرم سرقت چند قبضه اسلحه هنگام حضور در ارتش کوبا است.
گفته مى‌شود وى اين سلاح‌ها را با برنامه ريزى قبلى براى انجام اقدام نظامى عليه دولت سرقت کرده است.
اين سه زندانى جزو آن 52 زندانى که مقامات کوبا در تيرماه با کليسا براى آزادى آنان توافق کردند،‌ نيستند.
تاکنون 39 تن از آن 52 زندانى آزاد شده‌اند و بيشتر زندانيان که هنوز در حبس به سر مى‌برند اظهار کرده‌اند، در مقابل تقاضاى دولت براى فرستادن آنها به اسپانيا مقاومت مى‌کنند.
در همين حال‌، دولت کوبا توافق کرده است تا 11 زندانى ديگر را آزاد کند که شمار کلى زندانيان آزاد شده را از تيرماه به 50 تن مى‌رساند.
در پى مرگ اورلاندو زاپاتا تامايو مخالف زندانى‌ که در بهمن ماه به دليل اعتصاب غذا در گذشت، آزاد سازى زندانيان فشارهاى بين‌المللى را بر روى کوبا کاهش داده است.
رائول کاسترو‌، رئيس‌جمهور کوبا تصريح کرده است، قصد دارد تمام زندانيان سياسى را که يکى از قديمى‌ترين مشکلات کوبا با جوامع بين‌المللى است آزاد کند.
کميسيون حقوق بشر کوبا اعلام کرده است در حدود 100 زندانى سياسى در زندان به سر مى‌برند.


نظر شما :