نخست وزیر کردستان عراق در راه ایران

۱۴ دی ۱۳۸۹ | ۲۰:۳۳ کد : ۹۸۸۱ سرخط اخبار
نخست وزیر  کردستان عراق در راه ایران
دکتر برهم صالح نخست وزير حکومت اقليم کردستان عراق به ايران سفر می کند.

به گزارش نمايندگی حکومت اقليم کردستان عراق در تهران، روز شنبه هفته آينده دکتر «برهم صالح» نخست وزير حکومت اقليم کردستان عراق به همراه هيأتى بلند پايه به تهران سفر می کند و با مقامات جمهوری اسلامی ايران ديدار می نمايد.

روز شنبه هفته آينده 18 دی ماه جاری (8 ژانويه) «دکتر برهم احمد صالح» نخست وزير حکومت اقليم کردستان عراق در دومين سفر رسمی خود در قالب رئيس دولت اقليم کردستان عراق، به دعوت رسمی دولت جمهوری اسلامی ايران به همراه هيأتى بلند پايه متشکل از چندين وزير حکومت اقليم کردستان عراق و همچنين مسئولان سياسی اين اقليم به تهران سفر می کند.

بر پایه این گزارش، در اين سفر تقويت هر چه بهتر روابط حکومت اقليم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ايران و گسترش اين گونه ارتباط در دستور کار نخست وزير حکومت اقليم کردستان عراق قرار دارد.

قرار است رئيس حکومت اقليم کردستان عراق در تهران با دکتر «محمود احمدى ن‍ژاد» رئيس جمهورى اسلامى ايران، دکتر «علی لاريجانی» رئيس مجلس شوراى اسلامى، دکتر «سعيد جليلی» دبير شورای عالی امنيت ملی، دکتر «علی اکبر صالحی» سرپرست وزارت امور خارجه و چند تن از وزيران دولت جمهورى اسلامى ايران ديدار نمايد. همچنين پيش بينی می شود دکتر «برهم صالح» و هيئت همراه با بازرگانان ايرانی نيز ديدار گسترده ای داشته باشند.

در گزارش نمايندگی حکومت اقليم کردستان عراق در تهران همچنین آمده است: سفر «برهم صالح» به ايران حتماً براى تداوم ارتباطات تاريخى ميان جمهوری اسلامی ايران و اقليم کردستان عراق انجام مى گيرد که در مقاطع و موقعيت هاى مختلفى ميان دو طرف شکل گرفته است.

بعد از روی کار آمدن دکتر «برهم صالح» به عنوان نخست وزير حکومت اقليم کردستان عراق، اين دومين بار است که با مقامات بلند پايه جمهوری اسلامی ايران ديدار می نمايد و سياست و برنامه مسئولان عالی رتبه کرد در عراق اين است که اين گونه روابط را تقويت نموده و در بخش های اقتصادی، بازرگانی و سرمايه گذاری آن را گسترش دهند.

دیدار قریب‌ الوقوع مالکی و علاوی


ایسنا:سخنگوی فهرست العراقیه از دیدار قریب الوقوع ایاد علاوی و نوری المالکی برای معرفی وزرای باقی مانده دولت جدید عراق خبر داد.
به گزارش خبرگزاری براثای عراق‌، شاکر کتاب، یکی از سخنگوی‌های فهرست العراقیه اظهار داشت:‌ قرار است ایاد علاوی، رهبر فهرست العراقیه با نوری المالکی، نخست وزیر عراق برای بررسی مسائل مربوط به دولت جدید و معرفی وزرای باقی مانده دیدار کند. وی در ادامه افزود: ادامه یافتن این دیدارها به نفع ثبات سیاسی و پیشبرد روند سیاسی است. کتاب هم‌چنین تاکید کرد: فهرست العراقیه اسامی نامزدهای پست‌های وزارتی باقی مانده در دولت را آماده کرده است. در حال حاضر تمام وزیران دولت جدید عراق به جز پست‌های امنیتی آن مشخص شده و رای اعتماد گرفته‌اند.

شکایت هاشمی رفسنجانی از بذرپاش


روزنامه ’شرق’ به نقل از وکیل خانواده هاشمی، از احضار مدیران مسئول دو روزنامه ایران و وطن امروز برای پاسخ به شکایت اکبر هاشمی رفسنجانی به دادگاه خبر داد.

محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با این روزنامه اعلام کرد که "مهرداد بذرپاش" معاون سابق رئیس جمهور و مدیرمسئول وقت روزنامه وطن امروز و "کاوه اشتهاردی" مدیرمسئول روزنامه ایران با شکایت دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دادگاه مطبوعات احضار شده‌اند و روز 26 دی باید در دادگاه به دفاع از خود بپردازند.

علیزاده طباطبایی در این گفت‌وگو از صدور کیفرخواست توسط دادستان تهران علیه بذرپاش و اشتهاردی خبر داده و علت این احضار را اتهام نشر اکاذیب علیه آقای اکبر هاشمی رفسنجانی عنوان کرده است.

پاسخ آیت الله جنتى به خاتمى و کروبى


به گزارش خبرنگار ايلنا، آيت‌الله احمد جنتى در حاشيه همايش سراسرى مسئولان ستادهاى دهه فجر انقلاب اسلامى ، درباره اعلام آمادگى يکى از کانديداهاى شکست خورده انتخابات براى محاکمه گفت: اين مسئله به من مربوط نيست و دستگاه قضايى بايد تصميم‌ بگيرد. اين افراد يکى دو نفر نيستند و بايد دستگاه قضايى براى سران فتنه يک تصميم کلى گرفته و آنها را محاکمه کند.

دبير شوراى نگهبان درباره شروطى که يکى از چهره‌هاى اصلاح‌طلب براى حضور در انتخابات مجلس عنوان کرده ، گفت : اصلاً احتياجى به حضور اينها نيست آنها خوابهايى مى‌بينند که بى‌تعبير است و مردم قبولشان ندارند و بهتر اين است همانگونه که کنار کشيدند کنار بماند و به کارهايشان پاسخ دهند.

رئيس شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى درباره لزوم دعوت از مردم براى حضور در راهپيمايى 22 بهمن گفت: اگر دعوتى هم صورت نگيرد مردم ما در صحنه حضور خواهند يافت اما اگر اين کار صورت گيرد راهپيمايى مانند سال‌هاى گذشته با کيفيت بيشترى برگزار خواهد شد.

آيت‌الله جنتى تاکيد کرد: مردم ما نشان داده‌اند که از برخى خواص پيش افتاده‌اند و به نظر من احتياجى به دعوت ندارد و هر چه هم کار کنيم، کار کمى انجام داده‌ايم.


نظر شما :