دستگیری جاسوس زن آمریکایی پس از ورود به ایران (+عکس)

۱۵ دی ۱۳۸۹ | ۱۷:۳۷ کد : ۹۸۹۳ سرخط اخبار
دستگیری جاسوس زن آمریکایی پس از ورود به ایران (+عکس)
یک زن آمریکایی 55 ساله که در دندان‌های خود تجهیزات جاسوسی کار گذاشته و بدون ویزا از ارمنستان وارد ایران شده بود، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

جاسوس زن آمریکایی

به گزارش «نسیم» این زن آمریکایی که نامش "حال تالایان" است، در حالی که در دندان‌های خود تجهیزات فنی جاسوسی (میکروفون)کار گذاشته بود، توسط مأموران "گمرک نوردوز" دستگیر شد.

وی بعد از دستگیری اظهار کرد که اگر جمهوری اسلامی ایران او را به ارمنستان عودت دهد، توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته می‌شود.

آزادى ۳ کشتى‌ توقيف شده ايرانى در سنگاپور

وزير بازرگانى از آزادى ۳ کشتى‌ توقيف شده ايرانى دقايقى پيش در سنگاپور خبر داد.

به گزارش فارس، مهدى غضنفرى در همايش کيفيت ملى آرد و نان اعلام کرد: کشتى هاى ايرانى که به دليل مشکلات مالى ايجاد شده از سوى غربى ها در سنگاپور توقيف شده بودند، دقايقى پيش با حل مشکلات آزاد شد.

پيش از اين شرکتهاى غربى فروشنده کشتى به ايران چند فروند کشتى ايرانى را تحت فشارهاى آمريکا به بهانه عدم پرداخت اقساط در سنگاپور توقيف کرده بودند و اعلام کردند که بايد همه اقساط يکجا پرداخت شود.

درخواست رسمى نتانياهو از اوباما

راديو رژيم صهيونيستى اعلام کرد که بنيامين نتانياهو رسما از باراک اوباما خواسته است جاسوس اين رژيم در آمريکا را آزاد کند.

به گزارش ايسنا، به نقل از سايت لبنانى النشره، راديو رژيم صهيونيستى اعلام کرده است که بنيامين نتانياهو، نخست وزير اين رژيم رسما از باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا خواسته است که جاناتان پولارد، جاسوس اسراييلى که در آمريکا به علت جاسوسى براى اسراييل در زندان به سر مى‌برد را آزاد کند.

رياست جمهورى آمريکا نيز اعلام کرده است، کاخ سفيد پيام نتانياهو که در آن عفو پولارد را خواستار شده است را بررسى مى‌کند.

يک مسئول ارشد آمريکايى که خواست نامش فاش نشود تاکيد کرد که آمريکا اين پيام را دريافت کرده و آن را بررسى خواهد کرد.

اين در حالى است که دفتر نتانياهو در 21 ماه سپتامبر اعلام کرده بود که نخست وزير اين رژيم ظرف چند روز آينده در اين زمينه وارد عمل خواهد شد.

دفتر نتانياهو افزود: نتانياهو در اين خصوص در برابر پارلمان سخنرانى خواهد کرد.

دادگاهى در آمريکا پولارد را به جاسوسى براى رژيم صهيونيستى از ماه مه 1984 تا تاريخ بازداشتش در نوامبر 1985 متهم و به حبس ابد محکوم کرد.

رژيم صهيونيستى رسما در سال 1998 اذعان کرد که پولارد يهودى آمريکايى يک جاسوس اسراييلى است.

صالحی به عراق می رود

’على اکبر صالحي’ سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان براى ملاقات و گفت وگو با مقامهاى عراقى روز چهارشنبه به بغداد سفر مى کند. رامين ميهمان پرست سخنگوى وزارت امور خارجه به ايرنا گفت: اين سفر به منظور تبريک براى تشکيل دولت جديد عراق و در راستاى گسترش روابط دوجانبه صورت مى گيرد.

وى همچنين افزود: افزايش همکارى و ارتقاء سطح همکاريهاى دو کشور از ديگر اهداف سفر سرپرست وزارت امور خارجه ايران به بغداد است.

سخنگوى وزارت امور خارجه ايران گفت: در اين سفر ’حسن کاظمى قمي’ سفير پيشين ايران در عراق سرپرست وزارت امور خارجه ايران را در سفر به بغداد همراهى مى کند.

گروههاى سياسى عراق هشت ماه بعد از انتخابات پارلمانى اسفند ماه سال 88 در آبانماه 89 در باره تقسيم قدرت بين گرايش هاى مختلف اين کشور به توافق رسيدند.

بر اساس اين توافق ’جلال طالباني’ از کردها و ’نورى مالکي’ از شيعيان به ترتيب در سمت هاى رييس جمهور و نخست وزير ابقاء شدند. رياست پارلمان عراق نيز به ’ اسامه النجيفي’ از فهرست العراقيه رسيد.

( ۱ )

نظر شما :