درخواست آمريکا براى مذاکره با ايران

۰۲ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۸:۵۹ کد : ۱۰۰۷۶ سرخط اخبار
درخواست آمريکا براى مذاکره با ايران

 سخنگوى وزارت خارجه آمريکا بدنبال برگزارى 2 دوره مذاکرات ميان ايران و گروه 1+5 در استانبول بر تمايل آمريکا براى مذاکره با ايران تأکيد کرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستى "هاآرتص "، "فيليپ کرولى سخنگوى وزارت خارجه آمريکا پس از برگزارى گفت‌وگوهاى روز گذشته ميان ايران و نمايندگان گروه 1+5 در استانبول اعلام کرد: ما خواستار تعامل با ايران هستيم، اما کاملا واقع‌بينانه عمل مى‌کنيم.
سخنگوى وزارت خارجه آمريکا گفت: ما کاملا آماده هستيم تا با ايران ديدارى را برگزار کنيم، اما اينکه چنين اتفاقى در روند اين مذاکرات مى‌افتد يا خير بايد منتظر بمانيم و شاهد نتيجه باشيم.
فيليپ کرولى تاکيد کرد: ما مايليم تا با ايران وارد تعامل شويم و حضور ما در استانبول نيز نشان‌دهنده همين تمايل است.
*درخواست اشتون از جليلى براى ديدار دوجانبه با برنز
روزنامه "تايمز " هند نيز در گزارشى خبر داد: منابع ديپلماتيک مرتبط با گفت‌وگوهاى ايران و 1+5 در استانبول اعلام کرده اند که "کاترين اشتون " رئيس سياست خارجه آمريکا روز گذشته به "سعيد جليلى " دبير شوراى عالى امنيت ملى ايران پيشنهاد کرد تا با "ويليام برنز " معاون وزير امورخارجه آمريکا در امور سياسى که در رأس هيئت آمريکايى در نشست استانبول شرکت مى‌کند، نشست دوجانبه‌اى را برگزار کند.


بازگشت مقتدا صدر به ايران

هنوز دو هفته از بازگشت مقتدا صدر به عراق نگذشته که اخبار ضدو نقيضى درباره‌ى بازگشت او به ايران به گوش مى‌رسد.

به گزارش عراق آزاد يک منبع نزديک به مقتدا صدر که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزارى رويترز خبر داده که مقتدا صدر «به صورت ناگهانى» به ايران بازگشته اما نگفته که آيا حضورش در ايران طولانى خواهد بود يا به زودى به عراق بازخواهد گشت.

اين در حالى است که به گزارش رويترز، يکى از سران جيش المهدى خبر بازگشت صدر به ايران را غافل‌گيرکننده دانسته است.

در عين حال، يک نماينده‌ى مجلس از جريان صدر به راديو سوا گفته که صدر در عراق به سر مى‌برد و مشغول تفقد از هيئت‌هاى مذهبى است که مشغول برگزارى مراسم اربعين حسينى هستند.

مقتدا صدر، روحانى تندروى عراقى، در پنجم ماه جارى ميلادى پس از چهارسال حضور در ايران به عراق بازگشت.    

پاسخ فرانسه به تهديد بن لادن

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که دولت مصمم است به ماموريت خود در افغانستان ادامه دهد.
به گزارش ايسنا به نقل از سايت شبکه الجزيره، سخنگوى وزارت امور خارجه فرانسه در نخستين واکنش به هشدار اسامه بن لادن، رهبر القاعده مبنى بر اين که ادامه حضور فرانسه در افغانستان بهاى سنگينى را بر اين کشور خواهد داشت، عنوان داشت: ما مصمم هستيم که به تلاش خود در راه حمايت از ملت افغانستان در کنار ديگر هم پيمانانمان ادامه دهيم.
وى تصريح کرد: در خصوص صحت پيام بن لادن تحقيقات آغاز شده است.
اين سخنگو ادامه داد: فرانسه در افغانستان متعهد است که در کنار ديگر شرکايش در قالب نيروهاى بين‌المللى به تلاش ادامه دهد. اين نيروها مسئول مشارکت در بازسازى، برقرارى صلح و توسعه در افغانستان و برقرارى امنيت هستند و از سوى سازمان ملل و بنا به درخواست افغان‌ها مسئوليت اين امر را پذيرفتند.


نظر شما :