کابنیه نتانیاهو در حال سقوط

۰۳ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۹:۴۴ کد : ۱۰۰۹۱ سرخط اخبار
کابنیه نتانیاهو در حال سقوط

آویگدور لیبرمن وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی در آستانه محاکمه به اتهام دریافت رشوه و سوء استفاده از مقام قرار دارد.
به گزارش شبکه ایران به نقل از روزنامه "معاریو" چاپ تل‌آویو، "بنیامین بن الیزه" وزیر سابق کار و امور اجتماعی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آیگدور لیبرمن وزیر خارجه به اتهام فساد مالی و ارتشاء محاکمه خواهد شد و در این صورت دادگاه وی را مجبور به کناره‌گیری خواهد کرد.
لیبرمن از ابتدای دستیابی به پست وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکنون، چندین بار به اتهام فساد مالی و پول‌شویی مورد بازجویی قرار گرفته است.
دادستان کل اسراییل پنج‌شنبه گذشته با ارسال نامه‌ای به گروه اجتماعی "اومتز" از احتمال برگزاری جلسات دادگاه محاکمه لیبرمن، پس از یک دهه تحقیق درباره اتهامات وی خبر داد و این در حالی‌ست که پلیس رژیم تل‌آویو نیز اعلام کرده است برای تحت تعقیب قرار دادن و بازداشت لیبرمن، اسناد و مدارک کافی در اختیار دارد.
در همین حال بنیامین بن الیزه، وزیر پیشین کار و بازرگانی رژیم صهیونیستی گفت: دادگاه احتمالا لیبرمن را وادار خواهد کرد از وزارت کناره‌گیری کند که این امر موجب خواهد شد کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر از هم بپاشد.
بنیامین بن الیزه، آیزاک هرزوگ، وزیر امور اجتماعی و رفاه، آویشای بریورمن، وزیر امور اقلیت‌های رژیم صهیونیستی پیش از این و به دنبال کناره‌گیری ایهود باراک وزیر دفاع این رژیم از حزب کار، این حزب را ترک کردند که این امر کابینه ائتلافی را در معرض فروپاشی قرار داد.

صالحى عازم سوريه شد

سرپرست وزارت امور خارجه روز يکشنبه به منظور انجام يک ديدار رسمى از سوريه و گفت‌وگو و تبادل نظر با مقامات اين کشور عازم دمشق شد.
به گزارش خبرگزارى فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، على اکبر صالحى سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان روز يکشنبه به منظور انجام يک ديدار رسمى از سوريه و گفت‌وگو و تبادل نظر با مقامات اين کشور عازم دمشق شد.
تبادل نظر در خصوص راه‌هاى توسعه بيش از پيش مناسبات فيمابين، ‌افزايش همکارى‌هاى راهبردى تهران - دمشق و رايزنى پيرامون آ‌خرين تحولات منطقه‌اى بويژه لبنان و مسائل مهم بين‌المللى از جمله محورهاى گفت‌وگو در ديدارهاى صالحى با مقامات عاليرتبه سوريه خواهد بود.
ايران و سوريه به عنوان دو کشور دوست و نزديک در منطقه‌اى مهم داراى مناسبات راهبردى در حوزه‌هاى سياسى، اقتصادى و فرهنگى دو جانبه و همکارى‌هاى منطقه‌اى هستند.

احمدی نژاد: 1+5 دو راه بيشتر ندارد

محمود احمدى نژاد رييس جمهورى به مسوولان گروه 1+5 توصيه کرد که اگر مى خواهند مذاکرات به نتيجه برسد و شرايط براى تعامل بيشتر فراهم شود ، خود را اسير فشارهاى صهيونيست ها و برخى قدرتهاى استکبارى نکنند.
به گزارش ايرنا، احمدى نژاد که روز يکشنبه در اجتماع باشکوه مردم رشت سخن مى گفت، با بيان اينکه ’مذاکره بايد بر پايه عدالت و احترام باشد’، تصريح کرد: مذاکرات بايد به رسميت شناخته شدن حقوق ملت ايران و حقوق قانونى ساير ملت ها بينجامد.
رييس شوراى عالى امنيت ملى با تاکيد بر اين نکته که ’دشمنى به ضرر شمنان ملت ايران است’، اظهار داشت: ما از همکارى و تعامل استقبال مى کنيم.
احمدى نژاد در عين حال با اشاره به چند دوره مذاکرات ايران با گروه 1+5 گفت: ما بخاطر سوابق و روحيات طرف مذاکره کننده هيچگاه انتظار نداشتيم که طى 2-3 جلسه مسايل حل شود.
وى افزود: اگر طرف مقابل مصمم باشد؛ متعهد به عدالت ، قانون و احترام باشد ، اميد مى رود که طى جلسات آينده نتايج مناسبى حاصل شود.
رييس جمهور با يادآورى اين نکته که گروه 1+5 دور راه بشتر ندارد گفت: يک راه ادامه راه گذشته است ؛ شما تلاش کرديد جلو هسته اى شدن ملت ايران را بگيريد ولى نتوانستيد. حال اگر مى خواهيد راه گذشته را ادامه دهيد اشکالى ندارد ، آزاديد انتخاب کنيد ولى بدانيد ادامه مسير قبلى نتيجه اى جز آنچه امروز گير شما آمده براى شما نخواهد داشت.
احمدى نژاد خاطرنشان کرد: اين ملت زمانى که هسته اى نبود ، يکدل ايستاد و همه تلاش هاى شما را بى اثر کرد ، امروز که ملت ايران هسته اى شده است صدها مثل شما قادر نخواهد بود سرسوزنى ملت ايران را از مسير خودش به عقب برگرداند.
رييس جمهور راه دوم را تعامل و مذاکره دانست و با اشاره به مذاکرات اخير گفت: طرفين در اين مذاکرات با ديدگاه هاى همديگر آشنا شدند و شرايط آماده شده که اگر طرف مقابل به عدالت و احترام پايبند باشد در جلسات آينده توافقات خوبى انجام شود.
احمدى نژاد با بيان اينکه صهيونيست ها، برخى دولت هاى استکبارى و قدرت طلب در اروپا و آمريکا علاقه ندارند مسايل به خوبى حل شود به مسوولان گروه 1+5 توصيه کرد که تحت تاثير فشارهاى آنها قرار نگيرند.

شرط کرزای برای افتتاح پارلمان

رئیس جمهور افغانستان برای افتتاح پارلمان جدید افغانستان شرط گذاشت.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از کابل، یک مذاکره کننده نزدیک به حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان گفت : توافق کرزای برای گشایش پارلمان جدید در روز چهارشنبه، مشروط به آن است که همه نمایندگان جدید ، دادگاه ویژه رسیدگی به نتایج مناقشه‌ برانگیز انتخابات پارلمانی را به رسمیت بشناسند.

اعزام ناوشکن‌ ايرانى به درياى سرخ

طى روزهاى آينده آينده اولين ناوگروه ارتش جمهورى اسلامى ايران براى اولين بار به درياى سرخ و مديترانه خواهد رفت.
امير دريادار غلامرضا خادم بى‌غم جانشين فرمانده نيروى دريايى ارتش در گفتگو با خبرگزارى فارس، با اشاره به نحوه اعزام يگان‌هاى زيرسطحى و سطحى نداجا به آبهاى دوردست، با بيان اينکه اين اقدام در يگان‌هاى زيرسطحى‌ و سطحى به يک صورت انجام مى‌شود، گفت: در ماموريت‌هاى نيروى دريايى هميشه 2 تا 4 فروند ناو شرکت دارند که از اينها يک يا دو ناو، رزمى و يکى ديگر ناو پشتيبانى است.
بى‌غم در ادامه تصريح کرد: زيرسطحى‌‌ها هم به عنوان يک يگان رزمى تعريف شده و خودشان اين توانايى را دارند تا در مسافت‌هاى مختلف به صورت مستقل عمل کرده و نياز به پشتيبان رزمى نداشته باشند اما در ماموريت‌هايى که فاصله زياد مى‌شود، نياز است که يگان‌هاى پشتيبان رزمى نيز آنها را همراهى کند.
جانشين فرمانده نيروى دريايى ارتش با بيان اينکه اعزام زيرسطحى به مسافت دور در برنامه کارى نيرو قرار دارد، اظهار داشت: اين اتفاق بزودى رخ خواهد داد و طبيعى است که اگر قرار باشد زيرسطحى‌ها را به مسافت دور بفرستيم حتما يگان پشتيبان رزمى هم اعزام خواهيم کرد.
بى‌غم در خصوص نحوه اعزام زيرسطحى‌ها به ماموريت هاى مختلف گفت: بسته به نياز اطلاعاتى که داريم، اين ماموريت‌ها طراحى و زيرسطحى‌ها را اعزام خواهيم کرد که حتما يگان‌هاى همراه نيز با آنها خواهد بود مگر اينکه ماموريت‌ خاصى باشد.
وى در بخش ديگرى از سخنانش با بيان اينکه ماموريت‌هاى نيروى دريايى در منطقه گسترش پيدا کرده است، گفت: يگان‌هاى نيروى دريايى ارتش تا مدار 10 درجه هم در شرق منطقه و هم در غرب که خليج عدن و باب‌المندب است حضور دارند.
بى‌غم با بيان اينکه يک ناوگروه آموزشى-عملياتى نيروى دريايى ارتش طى هفته جارى به اين منطقه اعزام خواهد شد، ادامه داد: اين ناوگروه ماموريت دارد علاوه بر آموزش عملى براى برخى از دانشجويان دانشگاه امام خمينى(ره)، بحث اشراف اطلاعاتى را نيز در منطقه دنبال کند و حتى اين ناوگروه در اين ماموريت وارد آب‌هاى درياى سرخ و پس از آن به درياى مديترانه خواهد شد.
جانشين فرمانده نيروى دريايى ارتش با اشاره به ويژگى‌هاى مهم اين ماموريت، تصريح کرد: در اين ماموريت با توجه به عبور از کانال سوئز، مسير بسيار خوبى پيش روى ناوگروه اعزامى خواهد بود و از طرف ديگر دانشجويان نيروى دريايى نيز مناطق جديدى را تجربه خواهند کرد.
وى با بيان اينکه در اين ماموريت اشراف اطلاعاتى خوبى نسبت به اين مناطق پيدا خواهيم کرد، افزود: البته اين يک ماموريت طولانى است و ممکن است تا سال آينده نيز به طول بينجامد.
به گزارش فارس، درياى مديترانه بزرگترين درياى داخلى جهان به مساحت 2،966،000 کيلومتر مربع و در منطقه‌ استراتژيک ميان سه قاره آسيا، اروپا و آفريقا قرار گرفته است.
مديترانه که شامل چند درياى کنارى و داخلى بوده، در غرب به وسيله تنگه جبل‌الطارق با اقيانوس اطلس ارتباط دارد.
اين دريا همچنين از طريق کانال سوئز به درياى سرخ وصل شده و از آنجا به اقيانوس هند راه پيدا کرده است.
مصر، لبنان، فلسطين، سوريه، تونس، ترکيه، مراکش، الجزاير، ليبى، يونان، آلبانى، صربستان و مونتنگرو، بوسنى و هرزگووين، کرواسى، اسلوونى، ايتاليا، فرانسه و اسپانيا کشورهاى ساحلى مديترانه را تشکيل داده و دو کشور قبرس و مالت نيز به عنوان دو جزيره در داخل درياى مديترانه قرار دارند.
درياى سرخ نيز با مساحت 438000 کيلومتر مربع، به عنوان پانزدهمين درياى جهان، خليجى از اقيانوس هند است که بين شبه‌جزيره عربستان و شمال شرقى قاره آفريقا قرار دارد.
همسايگان اين دريا را کشورهاى فلسطين، مصر، عربستان سعودى، يمن، جيبوتى، اتيوپى، سودان، و اردن تشکيل مى‌دهند.
درياى سرخ از طريق کانال سوئز به درياى مديترانه و از تنگه باب‌المندب با خليج عدن و اقيانوس هند در ارتباط بوده و خليج ايلات نيز در اين دريا واقع شده‌است. اشتون: ايران براى ما شرط گذاشت 

کاترين اشتون با لحنى عصبانى از اينکه ايران براى 1+5 شرط گذاشته انتقاد کرد.

به گزارش فارس به نقل از سايت ايران هسته‌اى، کاترين اشتون مسئول سياست خارجى اتحاديه اروپا که رياست مذاکرات 1+5 را در استانبول عهده‌دار بود، پس از پايان مذاکرات در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «کشورهايى که من نماينده انها هستم در خصوص دنبال کردن برطرف شدن نگرانى‌هاى جامعه بين‌المللى در مورد برنامه هسته‌اى ايران بر اساس قطعنامه‌هاى قبلى شوراى امنيت سازمان ملل و شوراى حکام آژانس بين‌المللى انرژى اتمى متحد هستند. اين موضوع هدف اصلى اين مذاکرات باقى مى‌ماند».
اشتون نگفت که اين موضوع هيچ ربطى به دستور کار توافق شده در ژنو ندارد.
وى افزود: «در ژنو توافق کرديم مذاکرات استانبول بر ايده‌هاى عملى و راههاى همکارى براى برطرف شدن نگرانى ما درباره بخش اصلى مسئله هسته‌اى استوار باشد».اين عبارت اشتون تحريف صريح توافق ژنو است که فقط «گفت وگو براى همکارى حول نقاط مشترک» را به عنوان دستور کار مذاکرات استانبول معين کرد.
اشتون اضافه کرد: «ما با پيشنهادات علمى و ويژه‌اى به استانبول براى اعتماد سازى آمديم. ما در اين مذاکرات ايده‌هاى دقيق و جامع و نسخه جديدى در خصوص تدارکات تبادل سوخت و شيوه‌هاى بهبود شفاف سازى از طريق تدابير آژانس بين‌المللى انرژى اتمى مورد قبول جامعه بين المللى ارائه کرديم. ما در اين مذاکرات بدون پيش شرط حاضر شديم و همه تلاش‌هاى خود را براى کسب توافق به عمل آورديم. ما در استانبول چند جلسه مذاکره با ايران برگزار کرديم از جمله جلسه جداگانه شامل کشورهاى عضو گروه وين«.
اشتون ادعا کرد: « ما اميدوار بوديم مذاکرات سازنده و دقيقى در خصوص اين ايده ها برگزار کنيم اما مشخص شد طرف ايرانى براى چنين مذاکراتى آماده نيست. مگر آنکه ما با پيش شروطى در خصوص غنى سازى و تحريم‌ها موافقت کنيم.
وى گفت: اين دو پيش شرط شيوه‌اى براى دنبال کردن مذاکرات نيست«.
کاترين اشتون گفت: در خصوص سيکل سوخت ما بارها از جمله در مذاکرات امروز گفته‌ايم ما حق ايران را براى برخوردارى از برنامه غيرنظامى انرژى هسته‌اى به رسميت مى‌شناسيم.
اشتون افزود: اين ضرورى است که ايران نشان دهد برنامه هسته‌اى‌اش بطور انحصارى اهداف صلح آميز را دنبال مى‌کند اما تاکنون آژانس نتوانسته است ماهيت صرفاً صلح آميز برنامه هسته‌اى ايران را تاييد کند، در عين حال گزارش‌ها همکارى غيرکافى ايران را نشان مى‌دهد«.
الجزيره نوشته است که اشتون وقتى اين مطالب را بيان مى‌کرد کاملا عصبانى بود.


نظر شما :