عبدالله گل به تهران مى‌آيد

۱۶ بهمن ۱۳۸۹ | ۲۱:۰۷ کد : ۱۰۲۱۲ سرخط اخبار
عبدالله گل به تهران مى‌آيد

عبدالله گل ـ رييس‌جمهور ترکيه ـ 25 بهمن‌ماه به تهران سفر مى‌کند.

به گزارش ايسنا، عبدالله گل ـ رييس‌جمهور ترکيه ـ به دعوت محمود احمدى‌نژاد ـ رييس‌جمهور کشورمان ـ به منظور ديدار رسمى سه روزه، 25 بهمن‌ماه وارد تهران مى‌شود.

عبدالله گل قرار است در اين سفر در ديدار با رييس‌جمهور و مقامات کشورمان درباره تحولات منطقه‌يى، روابط دوجانبه و مسائل بين‌الملل گفت‌وگو و تبادل‌نظر کند.

ثروت ‌٧٠ ميليارد دلارى خانواده مبارک

به استناد آمار منتشر شده از سوى تحليل‌گران مسائل خاورميانه‌، ثروت خانواده حسنى مبارک در بانک‌هاى سوئيس و انگليس بيش از ‌٧٠ ميليارد دلار (‌٥/٤٣ ميليارد پوند) مى‌باشد.

به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه گاردين‌، قسمتى از ثروت خانواده حسنى مبارک، رئيس جمهور مصر نيز به صورت مستغلات در لندن‌، نيويورک‌، لس آنجلس و نيز يک سرى ويلاهاى گرانقيمت در سواحل درياى سرخ مى‌باشد.

مبارک در ‌٣٠ سال حکومت خود در معاملات سرمايه گذارى که صدها ميليون پوند سود داشت شرکت مى‌کرد. بيشتر اين سرمايه‌ها از کشور مصر خارج شده و در بانک‌هاى خصوصى به صورت حساب پس انداز ذخيره شده و يا در ساخت خانه و هتل سرمايه گذارى مى‌شد.

وى همچنين املاکى در منهتن و خصوصا بورلى هيلز دارد. جمال وعلاء دو فرزند پسر مبارک و نيز جزو ميلياردرها هستند. آمنه جمال استاد علوم سياسى دانشگاه پرينستون گفت:‌ ثروت ‌٤٠ تا ‌٧٠ ميليارد دلارى خانواده مبارک قابل مقايسه با ثروت سنگين رهبران کشورهاى حوزه خليج فارس است.

وى در گفت‌وگو با شبکه خبرى اي.بي.سى اظهار کرد:‌ حضور مبارک در صحنه‌هاى نظامى و سياسى مصر سبب ايجاد ثروت بى‌شمار مى‌شد.

وى افزود:‌ فساد زيادى در دولت وى وجود داشته که به اندوخته‌هاى شخصى حسنى مبارک افزود.

اين استاد دانشگاه علوم سياسى افزود:‌ اين روند الگوى ديکتاتورهاى خاورميانه است در اين صورت در صورت انتقال قدرت، سرمايه‌هاى آنها از دست نمى‌رود.

روزنامه الاخبار در گزارشى که اطلاعات آن مربوط به ‌١٠ سال پيش بود نوشت:‌ مبارک بيشتر ثروت خود را از مصر خارج کرده و در بانک‌هاى سوئيس و اسکاتلند و گروه بانکدارى ليودز ذخيره کرده است.



انتساب بیانیه دیروز به اخوان المسلمین از اساس دروغ بود

تابناک:از هنگامی که کارشناسان مسائل سیاسی مصر پیش بینی کردند، رژیم «حسنی مبارک»، رئیس جمهور مادام العمر این کشور در آستانه سقوط قرار گرفته و روزهای زیادی بر عمر آن باقی نمانده، مقام های آمریکایی و صهیونیستی، از قدرت گرفتن گروه اخوان المسلمین به عنوان یک جریان اسلامی در این کشور ابراز نگرانی کردند و همین امر، باعث شد که به راه و روش های گوناگون علیه این جریان، تخریب و جوسازی کنند.
در همین حال، حسنی مبارک نیز در گفت و گوی سه روز پیش خود با شبکه آمریکایی ABC اعلام کرد که آماده کناره گیری از قدرت است، ولی این کار را نخواهد کرد زیرا از به قدرت رسیدن اخوان المسلمین نگران است. بر همین اساس، رسانه های آمریکایی و صهیونیستی، در چند روز گذشته تلاش کردند با دو اقدام میان اخوان المسلمین و جمهوری اسلامی ایران تفرقه پدید آورند و نیز افکار عمومی جهان عرب، به ویژه شهروندان مصری را علیه کشورمان برانگیزند. نخستین اقدام آنان، القای تلاش ایران برای صدور انقلاب اسلامی به کشورهای عربی به ویژه مصر و اقدام دیگر تأکید بر اسلامی بودن قیام مردم مصر از زبان مقام ها و مسئولان ارشد کشورمان بوده است. این تلاش رسانه های غربی موجب شد، پس از سخنرانی ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه روز گذشته، این رسانه ها دست به کار شده و با دروغ پردازی تلاش کنند، افزون بر تحریف اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی، به ایجاد تفرقه و شکاف میان اخوان المسلمین و جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند. بنابراین، خبری از سوی رسانه های معاند منتشر شد، مبنی بر اینکه جنبش اخوان المسلمین بیانیه ای صادر کرده و علیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مطالبی را مطرح نموده و نیز ادعای رهبری مبنی بر اسلامی بودن قیام مردم مصر را رد کرده اند .اما از سوی دیگر، با بررسی سایت های اینترنتی وابسته به جریان اخوان المسلمین مصر مشخص شد که این ادعا دروغ بوده و هیچ بیانیه ای از سوی رهبران ارشد اخوان المسلمین در این باره منتشر نشده و همچون همیشه روسیاهی به ذغال ـ بی بی سی و شاگردانش ـ ماند. برای نمونه، به اصلی ترین سایت های جنبش اخوان المسلمین مصر اشاره می کنیم: 1 ـ سایت «اخوان آنلاین» وابسته به دفتر مرکزی اخوان المسلمین در مصر به آدرس اینترنتی
www.ikhwanonline.com 2 ـ سایت «أمل الأمة» وابسته به شاخه اخوان المسلمین در شهر اسکندریه مصر به آدرس اینترنتی www.amlalommah.net 3 ـ سایت «المرکز الإعلامی للإخوان المسلمین» وابسته به بخش اطلاع رسانی جنبش اخوان به آدرس اینترنتی www.nowabikhwan.com 4 ـ سایت «نافذة مصر» از سایت های اصلی جنبش اخوان المسلمین در مصر به آدرس اینترنتی www.egyptwindow.net گفتنی است، لحظاتی پیش نیز شبکه «العربیه» در خبری فوری اعلام کرد: بر خلاف ادعای برخی رسانه ها، اخوان المسلمین هیچ بیانیه ای درباره مواضع اخیر رهبر ایران صادر نکرده است.

البرادعى: نامزد رياست‌جمهورى مصر نخواهم شد

مديرکل سابق آژانس بين‌المللى انرژى اتمى اعلام کرد که قصد ندارد خود را نامزد رياست‌جمهورى مصر کند و صرفا مى‌خواهد به روند ايجاد اصلاحات در کشور ادامه دهد.

به گزارش فارس، "محمد البرادعى " مدير کل سابق آژانس بين‌المللى انرژى اتمى ديروز در گفت‌وگو با روزنامه اتريشى "دير استاندارد " اظهار داشت که قصد ندارد خود را نامزد تصدى پست‌رياست‌جمهورى آتى در مصر کند.

وى افزود: اين طبيعى است که من مى‌خواهم در آينده نقشهايى را ايفا کنم اما اين که چه کسى در انتخابات آتى نامزد مى‌شود، اکنون اهميتى ندارد.

وى در پاسخ به اين سوال که آيا خود را براى رياست‌جمهورى آتى مصر نامزد خواهد کرد يا خير، گفت: نه من شرکت نخواهم کرد. بهترين کارى که من مى‌توانم انجام دهم اين است که نقش خود در راستاى ايجاد تغييرات [و اصلاحات] ادامه دهم.

وى در باره موضوع کناره‌گيرى "حسنى مبارک " رئيس‌جمهور مصر گفت: هيچ‌کس دوست ندارد که مبارک با اهانت و توهين کنار برود...ما مى‌خواهيم که وى با عزت و کرامت کنار برود..اين يک مسئله شخصى نيست. اين يک موضوع اصلاحاتى است و به آينده وطن ربط دارد.

برادعى تصريح کرد: نبايد هر شخصيتى را که با رژيم تعامل داشته، کنار بگذاريم.

وى در خطاب به مبارک گفت: ما براى خروج امن و باعزت شما اعلام آمادگى مى‌کنيم.

از سوى ديگر "احمد شفيق " نخست‌وزير جديد مصر اظهار داشت که مبارک تا پايان دوره رياست‌جمهورى‌اش تا سپتامبر آتى باقى خواهد ماند و تنها براى رياست‌جمهورى مجدد در مصر نامزد نخواهد شد.

بازتاب گسترده بیانات مقام معظم رهبری در رسانه های جهان

ایرنا:بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه این هفته تهران در ارتباط با تحولات اخیر در منطقه و مصر بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.
این رسانه ها هر یک از دیدگاه و در میان اخبار مهم خود بیانات مقام معظم رهبری را بازتاب داده اند.
خبرگزاری رویترز در این باره گفت: آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران روز جمعه با استقبال از جنبش آزادی خواهی اسلامی در جهان عرب، از آنها خواست در برابر نفوذ غرب برای به انحراف کشیدن جنبش هایشان هوشیار باشند.
رویترز افزود: رهبر عالی ایران در اولین سخنان خود حول تحولات اخیر منطقه گفت، انقلاب اسلامی ایران در سال 57 که باعث سرنگونی رژیم شاه شد، برای کسانی که تحت حکومت های دیکتاتور مشابه با رژیم شاه هستند الگوی مناسبی است.
رویترز افزود: ‌آیت الله خامنه ای از ارتش مصر خواست از معترضان حمایت کرده و مراقب دشمن صهیونیست خود یعنی اسرائیل باشند.
روزنامه فرانسوی لوپوئن در بارتاب بیانات مقام معظم رهبری طی گزارشی با عنوان ’رهبر عالی ایران خواستار بیداری اسلامی شد’، نوشت: آیت الله علی خامنه ای از مردم مصر و تونس خواست حول دین گرده آمده و به مقابله با غرب بپردازند.
بنابر این گزارش، رهبر عالی ایران گفت: جهان عرب امروز شاهد یک جنبش آزادیبخش اسلامی است و ایالات متحده آمریکا بزودی متحمل یک شکست غیرقابل برگشت در منطقه خاورمیانه خواهد شد.
از سوی دیگر شبکه تلویزیونی چندزبانه یورونیوز در بخش فرانسوی در گزارشی با عنوان ’ ایران در بحران مصر نشانه ای از بیداری اسلامی در جهان را می بیند’ گفت: رهبر عالی ایران خیزش کنونی در جهان عرب را یک زمین لرزه بویژه برای ایالات متحده آمریکا خواند.
شبکه تلویزیونی ’سی ان ان ’ نیز گزارش داد که آیت‌الله ’علی خامنه‌ای’ قیام‌های مردمی در مصر و تونس را انعکاس انقلاب اسلامی ایران دانست.
این شبکه تلویزیونی افزود: رهبر عالی ایران در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت، امروز تحولات در شمال آفریقا از جمله مصر، تونس و برخی کشورهای دیگر معنای ویژه‌ای برای ملت ایران دارد. این همان چیزی است که همیشه به عنوان بیداری اسلامی که بدنبال پیروزی انقلاب بزرگ ملت ایران بوجود آمده، به آن اشاره شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران قیام مردم مصر را طنین انقلاب اسلامی ایران دانست.
این خبرگزاری ادامه داد: آیت الله خامنه ای در جریان نماز جمعه گفت، مردم در حال مشاهده طنین انقلاب اسلامی ایران هستند. قیام کنونی، آگاهی اسلامی است که در ارتباط با انقلاب اسلامی عظیم ایران است.
روزنامه صهیونیستی ’یدیعوت‌آحارونوت ’ نیز نوشت که آیت الله’علی خامنه‌ای ’ رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که رخدادهای تونس و مصر نشانه‌ای از بیداری اسلامی در جهان است که در پی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بوده است.
این روزنامه صهیونیستی افزود: رهبر ایران اعلام کرد که بعد از سال‌ها، مردم ایران می‌بینند که صدای آنها در دیگر ملت‌های جهان اسلام شنیده شده است.
پایگاه خبری ’الاسلام الیوم’ نیز نوشت: آیت الله خامنه‌ای اعلام کرد که آمریکا با شکست غیرقابل جبرانی در منطقه روبه‌رو است.
این پایگاه خبری افزود: رهبر عالی ایران در نماز جمعه تهران گفت: انتفاضه دو ملت مصر و تونس شکست غیرقابل جبران آمریکا در منطقه خواهد بود.
پایگاه خبری ’المنار’ اظهارات آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری را در صدر اخبار صفحه اول خود قرار داد و نوشت ’امام خامنه‌ای حوادث مصر و تونس را یک زلزله واقعی خواند’.
به گفته المنار، امام سیدعلی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه تهران تاکید کرد که حوادث کنونی در مصر و تونس بسیار مهم و نشانگر زلزله‌ای واقعی است.
شبکه رادیویی فرانس انترناسیونال نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران گزارش داد که آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران اعلام کرد که رخدادهای کنونی در کشورهای شمال آفریقا یک شکست غیرقابل جبران برای ایالات متحده آمریکا به حساب می آید.
خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز در باره بیانات مقام معظم رهبری گزارش داد: آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در خطبه های نمازجمعه تهران، عامل خیزش مردم تونس و مصر را احساس تحقیر و ذلت بخاطر طرفداری رژیم های ’حسنی مبارک’ و ’بن علی’ از اسراییل و آمریکا عنوان کرد.
این خبرگزاری افزود: رهبر انقلاب ایران همچنین اظهار امیدواری کرد که مردم این دو کشور اسلامی اجازه منحرف کردن این نهضت ها را به غربی ها نخواهند داد.
در بخش دیگری از گزارش ریانووستی آمده است: رهبر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیش بینی های امام خمینی (ره) در مورد این اوضاع کنونی، سیاست های آمریکا در منطقه را شکست خورده عنوان کرد.
ریانووستی به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: تونس یک کشور مسلمان و دارای سابقه طولانی اسلامی است و مفاخر زیادی در فرهنگ اسلامی از تونس برخاستند. پس از فرار رییس جمهور این کشور که دست نشانده آمریکا بود، اوضاع به هم ریخت و دختران دانشجو با حجاب به دانشگاه رفتند که این نشان دهنده انگیزه عمیق اسلامی و اسلام خواهی آنها است.
خبرگزاری ’روس بالت’ روسیه هم در گزارشی به نقل از سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت: قیام مردمی در مصر حاکی از رشد آگاهی اسلامی در منطقه خاورمیانه دارد.
این منبع روسی نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران تظاهرات ضددولتی گسترده در قاهره را انعکاس انقلاب ایران در سالهای دهه 70 قرن بیستم خواند.
در این گزارش آمده است: آیت الله خامنه ای، مبارک را محکوم کرد و وی را دست نشانده اسراییل و آمریکا خواند و گفت با سرنگونی رژیم مبارک، سیاست آمریکا در منطقه خاورمیانه شکست جبران ناپذیری را متحمل خواهد شد.
شبکه اول تلویزیون ارمنستان نیز در بخش های خبری گفت: رهبر روحانی ایران امروز در سخنان خود بطور مشروح در باره قیام های مردمی در مصر و تونس سخن گفت و آن را زمین لرزه الهی خواند و گفت پیروزی انقلاب مردم مصر با کمک خدا، شکست جدی برای سیاست های آمریکا است.
این شبکه تلویزیونی به نقل از مقام معظم رهبری افزود: هر چند که مسائل اجتماعی در وقوع انقلاب در مصر و تونس تاثیرگذار بودند اما در واقع مردم این دو کشور علیه حاکمان خود که آنها را خوار کرده بودند، قیام کردند.
خبرگزاری ’نیوز آرمنیا’ی جمهوری ارمنستان نیز با بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه تهران نوشت: رهبر مذهبی ایران رویدادهای کشورهای عربی را بیداری اسلامی نامید.
پایگاه اطلاع رسانی ’’دی.زی.دی’ استونی هم در گزارشی به بازتاب اظهارات حضرت آیت الله خامنه ای پرداخت و نوشت: رهبر مذهبی ایران مبارزه مردم مصر علیه رژیم این کشور را حرکتی برای برپایی حکومت اسلامی در آن کشور دانست.
این پایگاه خبری افزود:‌رهبر انقلاب ایران از ارتش مصر دعوت به پیوستن به مردم کرد و گفت که رژیم صهیونیستی دشمن ارتش است.

خط لوله گاز قاهره به تل‌آويو منفجر شد

انفجار شديد در خط لوله انتقال گاز مصر به رژيم صهيوينستى منجر به قطع انتقال گاز به رژيم صهيونيستى شد.

به گزارش فارس، شبکه الجزيره در خبرى فورى با اشاره به وقوع انفجار در خط لوله انتقال گاز مصر به رژيم صهيونيستى اعلام کرد که آتش سوزى بزرگى در نزديکى ايستگاه گاز شعله ور شده است.

بنا بر اعلام اين شبکه، اين حادثه در منطقه شيخ زويد در شمال صحراى سينا در 10 کيلومترى مرزه غزه روى داده است.

از سوى ديگر منابع خبرى اعلام کردند که دولت مصر صادرات گاز از بندر العريش به مصر را متوقف کرده است.

همچنين العربيه اعلام کرد که آتش سوزى بزرگى در منطقه به وقوع پيوسته به طورى که شعله هاى آتش از فاصله دور مشخص است.

خبرنگار الجزيره تاکيد کرد که تاکنون جزئياتى از هويت افراد بمب گذار منتشر نشده است.

"حاتم البلک " روزنامه نگار مصرى در گفت‌وگو با الجزيره تاکيد کرد که اين براى اولين بار نيست که به خط لوله انتقال گاز مصر به رژيم صهيونيستى حمله مى شود.

بنا بر اعلام خبرنگار الجزيره تاکنون هيچ نيروى آتش نشانى در محل حضور نيافته است و آتش همچنان شعله ور است.

اين شبکه تاکيد کرد که تاکنون گزارشى از تعداد تلفات احتمالى اين حادثه گزارش نشده و اين حادثه در 5 کيلومترى منطقه مسکونى روى داده است.

مصر حدود 40 درصد گاز اسرائيل را تامين مى‌کند در حالى که باقى اين نياز، از گاز مايع در نزديکى شهر اشدود (يام تتيس) تامين مى‌شود.

صادرات گاز از مصر به رژيم صهيونيستى بخشى از توافقنامه "کويز " حسنى مبارک با اين رژيم در سال 2005 است که ارزشى معادل 2 ميليارد دلار دارد.

مصر اولين کشورى عربى است که در سال 1979 با رژيم صهيونيستى توافقنامه صلح امضا کرد.

دلیل صالحی برای غیبت در اجلاس مونیخ

وزير امور خارجه با تشکر از دعوتنامه‌اى که براى اجلاس مونيخ برايش ارسال شده است، دليل حضور نيافتن خود در اين اجلاس را مشغله کارى عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، على اکبر صالحى صبح امروز ـ شنبه ـ در حاشيه تجديد ميثاق اعضاى هيات دولت با آرمانهاى بنيانگذار کبير انقلاب اسلامى در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوال ايسنا که چرا در اجلاس مونيخ شرکت نکرده با توجه به اينکه ممنوعيت سفرش به اروپا از طرف اتحاديه اروپا از بين رفته است، گفت: اول اينکه ما در ايام‌الله دهه فجر هستيم و در اين ايام مسووليت‌ها و کارها زياد است و اين طلب مى‌کند که در داخل باشيم از طرف ديگر تازه راى اعتماد گرفته بودم و فعاليتها و کارها در اين زمان زياد است.

وى افزود: اين عدم حضور به اين مفهوم نيست که ما در جلسات آتى شرکت نمى‌کنيم.

صالحى ادامه داد: به هر حال از دعوت‌نامه‌اى که فرستادند تشکر مى‌کنيم. با وزير امور خارجه آلمان صحبت کردم و به وى گفتم انشاءالله در دفعات بعدى شرکت خواهيم کرد و اين بار با توجه به مشغله کارى امکان حضور نداريم اما مشکل خاصى نداريم.

وزير امور خارجه در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ايسنا، مبنى بر اينکه جايگزين وى در سازمان انرژى اتمى چه موقع مشخص مى‌شود؟ گفت: در اين مورد آقاى رييس‌جمهور تصميم مى‌گيرند و فکر مى‌کنم ظرف چند روز آينده مشخص شود ولى از کسى که قرار است جايگزين شود اطلاعى ندارم.

وى در پاسخ به اين سوال که آيا شما همچنان به سازمان انرژى اتمى رفت‌وآمد داريد و در آنجا فعاليت مى‌کنيد؟ گفت: از نظر قانونى نمى‌توانم دو شغل داشته باشم. زمانى که سرپرست وزارت خارجه بودم مشکلى نبود اما اکنون که مسووليت دارم و راى اعتماد از مجلس گرفته‌ام نمى‌توانم و ان شاالله نيز هر چه زودتر رياست سازمان انرژى اتمى مشخص مى‌شود و ان شاالله وى با قدرت کارها را پيگيرى مى‌کند.

صالحى در پاسخ به سوالى در مورد اين‌که يکى از انتقادهاى متکى زمانى که وزير خارجه بود از رييس جمهور اين بود که موازى کارى هايى در وزارت خارجه انجام مى‌شد و نظر شما چيست؟ گفت: اصل موازى کارى اصل درستى نيست اما ما به اين کارها با اين نگاه، نگاه نمى‌کنيم. با نگاه مکمل نگاه مى‌کنيم.

وى ادامه داد: در بحث مسايل ديپلماسى، ما مثلا ديپلماسى پارلمانى و ديپلماسى سازمان‌هاى مردم نهاد را داريم و در واقع آنها مى‌توانند در راستاى تحقق اهداف وزارت خارجه کمک کنند، از طرف ديگر اين جزو حقوق رييس جمهور است که در مواردى که لازم مى‌داند نمايندگان ويژه براى موارد خاص به کشورهايى اعزام کنند.

وى ادامه داد: موازى کارى به اين معناست که عده‌اى مسووليت خاصى را پيدا کنند براى انجام امورى که مسووليت وزارت خارجه است و هيچ کس چنين حرفى نزده است و چنين حرفى تاکنون زده نشده است و اگر اقدامى برداشته شده است براى پيشبرد اهداف وزارت خارجه بوده است. مثلا رييس جمهور نمايندگانى را براى ابلاغ پيام به کشورها مى‌فرستد يا نمايندگان مجلس سفر مى‌کنند.

وى گفت: ما علاقمند هستيم ديپلماسى پارلمانى تقويت شود و اين به مفهوم دخالت نيست بلکه تکميل کننده کار يکديگر است و در واقع ديپلماسى عمومى مى‌تواند به وزارت خارجه کمک کند و به کمک اين وزارت خانه بيايد.

دستگيرى فعالان مصرى به اتهام سازماندهى تظاهرات

شبکه الجزيره قطر در گزارشى ضمن بررسى جديدترين تحولات مصر اعلام کرد نيروهاى امنيتى تعدادى از فعالان سياسى که تظاهرات روز گذشته را سازماندهى کرده‌اند را دستگير کرد.

به گزارش  فارس به نقل از شبکه الجزيره، صدها هزار نفر از مردم قاهره شب گذشته را در ميدان التحرير قاهر به سر بردند.

بنا بر گزارش اين شبکه، شب گذشته در حالى اعتراضات مردمى همچنان ادامه داشت که ارتش از ساعت 7 شب تا 6 صبح اعلام حکومت نظامى کرده بود.

اين شبکه در ادامه با اشاره به تظاهرات ميليونى روز گذشته در ميدان التحرير تصريح کرد که ميليون‌ها مصرى در روز جمعه در سراسر اين کشور به خيابان ها ريختند.

الجزيره در ادامه اعلام کرد که نيروهاى امنيتى تعدادى از فعالان سياسى مصرى را دستگير کرده است.

اين شبکه در ادامه افزود: روز گذشته صدها هزار نفر در اسکندريه در مقابل مسجد قائد ابراهيم تظاهرات بزرگى را ترتيب دادند.

الجزيره تاکيد کرد که پايان حکومت و خروج مبارک تنها خواسته مردم مصر نيست، بلکه مردم خواستار مجازات او هستند.

اين شبکه با اشاره به تلاش برخى گروه‌ها براى باز کردن باب مذاکره با رژيم حسنى مبارک، اعلام کرد که عمرو موسى دبيرکل اتحاديه عرب و وزير دفاع مصر روز گذشته در ميدان التحرير حضور پيدا کردند.

الجزيره در ادامه اعلام کرد که رشيد محمد رشيد وزير بازرگانى سابق مصر ممنوع الخروج شده است.

همچنين 4 تن از معاونان حبيب عادلى وزير کشور سابق نيز دستگير شده‌اند ولى منابع مصرى نام اين 4 تن را فاش نکرده‌اند.

اين شبکه در ادامه تاکيد کرد که نيروهاى امنيتى رژيم مبارک چندين تن از فعالان سياسى که تظاهرات روز گذشته را سازماندهى کرده بودند را دستگير کرده است.


نظر شما :