مشرف در پرونده ترور بى‌نظير بوتو متهم شد

۱۹ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۹:۵۵ کد : ۱۰۲۵۴ سرخط اخبار
مشرف در پرونده ترور بى‌نظير بوتو متهم شد

آژانس تحقيقات فدرال پاکستان (FIA) پرويز مشرف را در خصوص پرونده ترور بى‌نظير بوتو متهم معرفى کرد.

به گزارش خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، آژانس تحقيقات فدرال پاکستان علاوه بر پرويز مشرف، رئيس‌جمهور پاکستان، سعود عزيز افسر سابق پليس پاکستان و خرم شهزاد رئيس پليس سابق شهر راوال را در خصوص پرونده ترور بى‌نظير بوتو متهم اعلام کرد.

هر دوى اين افراد در ارتباط با ترور بوتو دستگير شدند.

چودرى ذوالفقار على، مشاور آژانس تحقيقات فدرال پاکستان، اظهار کرد که از دادگاه خواهد خواست که اگر مشرف در دادگاه حاضر نشود، وى را گناهکار اعلام کند.

ذوالفقار على در پاسخ به اين سوال دادگاه که چرا مشرف به عنوان متهم اعلام شده، اظهار کرد که بازرسان سعى کردند براى پرسيدن سوالاتى با وى در خانه‌اش در لندن تماس برقرار کنند، اما وى به هيچ کدام از اين تماس‌ها پاسخ نداده است.

وى گفت: نام مشرف به دليل مطالبى که عزيز و شهزاد، دو افسر پليس به بازرسان گفته‌اند، در گزارش تحقيقات قرار گرفته است.

ذوالفقار على اظهار کرد که هر دوى اين افسران پليس، از دستورات پرويز مشرف تبعيت مى‌کرده‌اند.



افشاگری عریقات علیه قطر

فارس: مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به افشاگری اخیر شبکه قطری "الجزیره " تهدید کرد که اسناد سرمایه‌گذاری قطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را افشا می‌کند.
به گزارش خبرگزاری "معا "، "صائب عریقات " گفت که سرمایه‌گذاری قطر در شرکت‌های بزرگ و صنایع اسرائیلی در "کارنی شمرون " و صنایع بزرگ اسرائیلی در داخل شهرک‌های کرانه باختری، بیش از 24 درصد است و میلیون‌‌ها دلار ارزش دارد. وی تاکید کرد که در آینده این اسناد را فاش خواهد کرد. وی که در یک سمینار سیاسی در دانشگاه ملی النجاح تحت عنوان "پیامدهای تبلیغات رسانه‌ای علیه طرح ملی فلسطین " سخن می‌گفت، تصریح کرد: تشکیلات خودگردان طی دو هفته آینده از شبکه الجزیره به دلیل هجمه‌ رسانه‌ای علیه تشکیلات خودگردان و شخصیت‌های آن، به اتحادیه جهانی روز‌نامه‌نگاران شکایت خواهد کرد. وی افزود: حجم حملات علیه سازمان آزادی‌بخش واقعا زیاد و بی‌سابقه است و این اسناد به روش غیرقانونی درز شده است. الجزیره اخیرا اسنادی را افشا کرد که نشان می‌دهد تشکیلات خودگردان در اقدامی که خیانت به ملت فلسطین به شمار می‌‌آید امتیازاتی را به رژیم صهیونیستی ارائه کرده و آمادگی خود برای چشم‌پوشی از حق بازگشت ‌آوارگان فلسطینی را اعلام و با ابقای شهرک‌های صهیونیستی در قدس شرقی موافقت کرده است.

گفت‌وگوى تلفنى صالحی و داوود اوغلو

على اکبر صالحى وزير امور خارجه کشورمان و داود اوغلو وزير امور خارجه ترکيه طى گفت‌وگوى تلفنى به مرور همکاريهاى دوجانبه و تبادل نظر در خصوص موضوعات بين المللى و تحولات منطقه‌يى پرداختند.

به گزارش ايسنا، در اين گفت‌وگوى تلفنى طرفين ضمن ابراز خشنودى از برگزارى موفق کميسيون مشترک همکاريهاى اقتصادى دو کشور و زمينه‌هاى جديد همکارى و توسعه روابط تجارى، آخرين تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا را مورد بررسى قرار دادند.

صالحى همچنين بر اهميت تداوم رايزنيها و نيز هوشيارى لازم بويژه در زمينه تهديدات احتمالى رژيم صهيونيستى که تحولات منطقه را در جهت مخالف منافع خود مى داند، تاکيد کرد.

هلند سفیر خود را از ایران فراخواند

فرارو: دولت هلند به نشانه اعتراض به اعدام زهرا بهرامی، محکوم به قاچاق مواد مخدر، و آن چه که رفتار نامناسب مسئولان ایرانی خوانده است، سفیر خود را در تهران فراخوانده است.
به گزارش رسانه‌های خارجی، این خبر را وزیر خارجه هلند در جریان سفرش به خاورمیانه اعلام کرده است.
این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که روز 17 بهمن خبر تدفین پیکر زهرا بهرامی در ایران منتشر شد.
خانواده بهرامی ساکن هلند بوده و تلاش می کردند جنازه وی را به این کشور بازگردانند.
زهرا بهرامی که دارای تابعیت دوگانه ایرانی-هلندی بود، دی ماه سال گذشته دستگیر شد. وی روز 9 بهمن امسال به جرم قاچاق کوکائین اعدام شد.

آلمان، مقصد مبارک بعد از سقوط

گمانه‌زنى‌هايى مبنى بر آنکه حسنى مبارک بعد از سقوط دولتش به آلمان سفر خواهد کرد وجود دارد، اين درحالى است که تاکنون اظهارنظر قطعى در خصوص اينکه مبارک در صورت استعفا، به چه کشورى پناهنده خواهد شد وجود ندارد.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزارى آلمان، اقامت حسنى مبارک رئيس جمهور مصر در بلند مدت در آلمان به عنوان يکى از گزينه‌هاى پايان همراه با احترام دولت حسنى مبارک مطرح است.

پيشتر روزنامه‌ى انگليسى نيويورک تايمز گزارش کرده بود که معاينه‌ى رئيس جمهور 82 ساله‌ى مصر در آلمان سناريويى قابل پيش‌بينى است و در اين مدت نيز مى‌توان چگونگى انتقال قدرت در مصر را تصور نمود.

با آنکه مبارک اظهار داشته بود که در ماه سپتامبر در انتخابات شرکت نخواهد کرد، معترضان مصرى خواستار استعفاى هرچه سريع‌تر وى شده‌اند.

سخنگوى کلينيکى که مبارک قبلا در آن درمان شده بود نيز با اشاره به اين مساله که مبارک سال 2010 در هايدلبرگ تحت درمان قرار گرفت، آورده است: مبارک مى‌تواند همچون بقيه بيماران هر زمان که بخواهد به اين کلينيک بيايد.

در هر صورت طبق اظهارات اين سخنگو تاکنون درخواست و يا شرايط خاصى براى حضور مبارک در آلمان فراهم نشده است.

با اين که وزير امور خارجه‌ى آلمان تاکنون اظهار نظر صريحى در خصوص احتمال حضور مبارک در آلمان نداشته است، نمايندگان احزاب حاکم بر آلمان تاکيد کرده‌اند که مى‌توانند تصور کنند که براى حل بحران مصر، به احتمال تبعيد مبارک به آلمان فکر کنند.

سخنگوى سياسى امنيتى حزب دموکراتيک آزاد نيز اظهار داشت:‌ وى از احتمال خروج مبارک از کشورش و ورود به آلمان استقبال مى‌کند.

علاوه بر اين معاون رئيس فراکسيون حزب دموکرات مسيحى CDV نيز اظهار داشت: ما نيازمند سرنگونى همراه با صلح دولت مبارک هستيم و اگر آلمان بتواند سهم خود را در اين زمينه ايفا کند ما به اين مساله مبادرت خواهيم ورزيد.


نظر شما :