نمایندگان اوکراین به تهران می‌آیند

۱۹ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۳ کد : ۱۴۴۸۶ سرخط اخبار

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی یف و "نیکولای تومینکو" معاون شورای عالی اوکراین (پالمان اوکراین) در خصوص راه های گسترش مناسبات ایران و اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر،" نیکولای تومینکو" به دعوت همتای ایرانی خویش "سید شهاب الدین صدر" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، در راس هیئتی چهار نفره از پارلمان اوکراین از روز یک شنبه 19 تیر ماه بمدت 5 روز عازم جمهوری اسلامی ایران خواهد شد که در این سفر، "تاراس چرنوبیل" معاون کمیته امورخارجه پارلمان اوکراین و "یوگنی دوبریاک" رئیس کمیته امنیت  جهانی و همکاری های بین المللی کمیسیون امور خارجه پارلمان و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین و همچنین منشی کمیته خارجه پارلمان اوکراین ،"نیکولای تومینکو" را همراهی خواهند کرد.

اکبر قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران با تشریح تحولات و پیشرفتهای اقتصادی، علمی،فن آوری و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در طی 32 سال گذشته، اظهار داشت : فرآیند توسعه روبه رشد جمهوری اسلامی ایران با سرعت مضاعفی در دهه اخیر گامهای بلندی را به سوی ترقی و تعالی ایران برداشته است.

 قاسمی افزود : ما امیدواریم که در این سفر، هیئت پارلمانی اوکراین از خلال رایزنی ها با مقامات عالیه جمهوری اسلامی ایران و بازدید از مراکز صنعتی ، علمی، فرهنگی و مشاهده ظرفیتهای جدید جمهوری اسلامی ایران ، بتواند زمینه های ارتقاء مناسبات دو کشور در تمامی حوزه های اقتصادی ، پارلمانی ، فرهنگی دو کشور را هرچه بیشتر محقق سازد.

نایب رئیس مجلس اوکراین نیز در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه تمدنی و تاریخی جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد صلح و ثبات در منطقه ، اظهار داشت: ما جمهوری اسلامی ایران را یکی از محور های ثبات در منطقه دانسته و بسیار خرسندیم که از نزدیک با تاریخ و میراث گرانبهای ایران آشنا شده و نسبت به دستاوردها و تجربیات جدید جمهوری اسلامی ایران مطلع خواهیم شد.

" نیکولای تومینکو" ابراز امیدواری کرد که این سفر بتواند با توجه به حضور فراکسیون های مختلف ،سر آغاز مرحله جدیدی از همکاری ها را فرا روی دو کشور بگشاید.


نظر شما :