ایران بهای نفت را کاهش داد

۲۰ تیر ۱۳۹۰ | ۲۰:۳۸ کد : ۱۴۵۳۹ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت ملی نفت ایران بهای نفت سبک برای بازار‌های آسیایی را در ماه آگوست کاهش داده است. بر اساس این گزارش بهای هر بشکه نفت ایران برای این بازار که بزرگترین بازار جمهوری اسلامی به شمار می‌رفت حدود 10 سنت برای هر بشکه کاهش یافته است.
به گزارش فاکس بیزینس، این در حالی است که عربستان نیز اخیرا اقدام مشابهی را در مورد مشتریان نفتی خود انجام داده بود. پس از نشست اوپک و عدم موافقت تهران با درخواست ریاض برای افزایش سطح تولید این کارتل نفتی به منظور ایجاد ثبات در بازار، عربستان اعلام کرد که به طور یکجانبه تولیدات نفتی خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز افرایش می‌دهد. به دنبال این تصمیم عربستان، آمریکا نیز از آزادسازی 60 میلیون بشکه ذخایر استراتژیک نفت خبر داد.
به این ترتیب بهای نفت کاهش یافت و این روند نزولی تا جایی پیش رفت که جمهوری اسلامی احتمال برگزاری نشست اضطراری اوپک را مطرح کرد تا از کاهش بیشتر بهای نفت جلوگیری کند.
برخی از تحلیلگران بر این باورند که اقدام اخیر تهران برای کاهش قیمت نفت سبک تاثیری دومینو مانند از اقدام آمریکا برای آزادسازی ذخایر استراتژیک محسوب می‌شود.

نظر شما :