وزیر خارجه ترکیه: ایران کشور تاثیرگذاری است

۲۱ تیر ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۱ کد : ۱۴۵۵۲ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه ترکیه در ارزیابی سفر خود به کشورهای منطقه از ایران به‌عنوان یکی از کشورهای تأثیرگذار در تحولات منطقه یاد کرد و گفت: تماس‌های وی با مقامات ایرانی به همین لحاظ حائز اهمیت فراوانی است.

به گزارش فارس، احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه در مورد نتایج سفرش به ایران گفت که در این سفر با صالحی همتای ایرانی خود ملاقات کرده است.

داوداوغلو با تاکید بر اینکه "ایران کشوری مهم در منطقه است "، افزود: تماس های وی با مقامات ایرانی به همین لحاظ حائز اهمیت فراوانی است.

وی تصریح کرد که عربستان سعودی، ایران و مصر سه کشور تاثیرگذار در تحولات منطقه به شمار می روند.

وزیر امور خارجه ترکیه در ارتباط با تماس های منطقه‌ای خود در آستانه اجلاس لیبی که قرار است طی روزهای آتی در استانبول برگزار شود، گفت: هدف وی از این سفرها و تماس با کشورهای منطقه، آگاهی و ارزیابی دیدگاه کلی کشورهای منطقه و اختلاف نظرها در زمینه تحولات جاری در برخی کشورهای منطقه از جمله لیبی بوده است.

داوداوغلو با اشاره به سفرش به عربستان تصریح کرد که در سفر خود به ریاض و ملاقات و مذاکره با سعود الفیصل همتای سعودی خود در زمینه حرکت همگام در قبال تحولات یمن به توافق رسیده‌ است.

وزیر امور خارجه ترکیه نتایج سفرش به عربستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت که در این ملاقات تحولات بحرین، لیبی و سوریه را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و از این منظر سفر به عربستان سعودی مفید بوده است.

داوداوغلو در چارچوب سفر منطقه‌ای خود به کشورهای مصر، لیبی، عربستان و ایران سفر کرد و با مقامات این کشورها درباره تحولات منطقه به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

 

 


نظر شما :