واکنش یهودیان آرژانتین به بیانیه وزارتخارجه ایران

۲۸ تیر ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۶ کد : ۱۴۷۰۹ سرخط اخبار
پس از اینکه بیانیه وزارت خارجه ایران درباره پرونده آمیا (انفجار مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین) با استقبال وزارت خارجه آرژانتین مواجه شد ، یهودیان این کشور، مقامات آرژانتین را به فهرست متهمان این پرونده افزودند .

به گزارش «تابناک »،«آسوشیتدپرس»گزارش داده است که در گردهمایی قربانیان این حادثه «سرجیو برشتین »  از خانواده های قربانیان گفته است مقامات سیاسی آرژانتین اجازه نمی دهندکه این پرونده به سر انجامی برسد. وی همچنین در این باره مقامات سیاسی ، قضایی و همچنین پلیس آرژانتین را به فساد و دروغگویی در این باره متهم کرد. وی به ویژه از کارلوس منم رئیس جمهور وقت آرژانتین برای انحراف مسیر این پرونده انتقاد کرد .

بر اساس این گزارش انفجار در مرکز یهودیان موسوم به آمیا  در آرژانتین در سال 1994 اتفاق افتاد و در آن انفجار تعدادی از یهودیان کشته شدند . از آن سال به بعد یکی از قضات آرژانتینی که بعدا به جرم رشوه گیری در این پرونده برکنار شد، چند مقام ایرانی را به مشارکت در این عملیات متهم کرده است . اتهامی که همواره از سوی مقامات ایرانی رد شده است .
 
در روز های گذشته وزارت امور خارجه ایران در سالگرد این حادثه با صدور بیانیه ای ضمن حمایت از شهروندان و مقامات ایرانی در مقابل اتهامات واهی ، آماده گی خود را برای همکاری با مقامات آرژانتینی در این زمینه اعلام کرد که با استقبال مقامات آرژانتینی روبرو شد.

( ۱ )

نظر شما :