به ایران حمله خواهم کرد!

۲۸ تیر ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۶ کد : ۱۴۷۱۱ سرخط اخبار
تابناک- یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری آمریکا، ادعا کرده است، در صورتی که وی به ریاست جمهوری این کشور برسد، به ایران حمله خواهد کرد.

«فاکس نیوز» خبری را منتشر کرده که بنا بر آن، «هرمان کاین»، نامزد جمهوریخواه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با «نیویورک تایمز» ادعا کرده است که اگر وی فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا، یعنی اختیارات رئیس جمهور را داشته باشد، به ایران حمله نظامی خواهد کرد.

بر پایه این گزارش، هنگامی که از وی پرسیده شد، نظر شما درباره این ادعای «جان بولتون» که گفته است، در صورت شکست مذاکراتریال باید به ایران حمله نظامی کرد، چیست، گفته است که من نیز چنین نظری دارم.

وی البته تصریح کرده است، پیش از حمله به ایران، به مجموعه ای از اطلاعات نیاز دارد تا به سمت گزینه «بی» برود.

وی استراتژی خود را در قبال ایران به دو استراتژی «ای» و «بی» تقسیم کرده که استراتژی مذاکره است و استراتژی بی استراتژی حمله به ایران است.

وی همچنین افزوده است، در صورتی که به قدرت برسد، برای ایرانیان روشن خواهد کرد که مبارزه با اسرائیل، مبارزه با ایالات متحده آمریکاست.

ذکر این مهم لازم است، هرچند حزب دمکرات، باراک اوباما، رئیس جمهور کنونی را به عنوان کاندیدای این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برگزیده است، از سوی دیگر، وضعیت جمهوریخواهان چندان مشخص نیست و رهبران و اعضای این حزب، هنوز درباره کاندیدای نهایی این حزب برای رقابت با باراک اوباما به جمع بندی مشخصی نرسیده اند و اکنون کاندیدای متعددی در این حزب هستند.

این گزارش در ادامه می آورد، در سیستم انتخاباتی آمریکا، کاندیداهای حزب دمکرات و جمهوریخواه، نخست باید در انتخابات کنوانسیون حزبی خود شرکت کرده و به دنبال آن، پس از رأی گیری در درون کنوانسیون حزب و پیروزی یک کاندیدا، به عنوان نماینده حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کنند. این کاندیداها به ویژه، هنگامی که درگیر انتخابات درونی حزب هستند، باید مواضع مشخص و قاطعی در حمایت از رژیم صهیونیستی داشته باشند تا نخست در درون حزب برگزیده شوند و پس از آن، از سوی حزب و درگیر شدن در انتخابات ریاست جمهوری نیز بتوانند کمپین های انتخاباتی خود را با پول های طرفدران لابی یهود، سازماندهی کنند.

بنابراین، در ماه های آینده و با نزدیکتر شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بارها چنین مواضعی، به ویژه از سوی کاندیداهای احتمالی جمهوریخواهان درباره مواردی حساس چون ایران شنیده خواهد شد؛ سخنانی که بیش از آنکه مصرف خارجی داشته باشد، برای مصرف داخلی گفته می شود.

نظر شما :