مبارک و زمانه‌اش.. از تریبون تا میدان

۱۶ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۲ کد : ۱۸۹۷۶۳۱ کتابخانه
کتاب جدیدی از محمد حسنین هیکل، نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور مصر
مبارک و زمانه‌اش.. از تریبون تا میدان

محمد حسنین هیکل، روزنامه نگار مشهور مصری و جهان عرب به تازگی کتابی را با عنوان "مبارک و زمانه‌اش..از تریبون تا میدان" به رشته تحریر در آورده است که در آن به زندگی سیاسی مبارک و چگونگی رسیدنش به قدرت، تداوم ریاست جمهوری‌اش تا تظاهرات میدان التحریر و سرنگونی او می‌پردازد.

همان طور که از عنوان کتاب پیدا است، دوران حکومت مبارک و زمانه‌ای که باعث شد او به قدرت برسد و از تریبون‌های سخنرانی به ریاست جمهوری منصوب شود تا میدان التحریر که در حقیقت انقلابی علیه او را شکل داد، موضوع اصلی این کتاب است.

هیکل در این کتاب تلاش کرده است که از زوایای پنهان زندگی مبارک و چگونگی رسیدنش به قدرت و همچنین اندیشه‌های او و نقشه‌هایی که برای آینده مصر یا بهتر بگوییم آینده حکومتش کشیده بود، پرده بردارد. وی در مقدمه کتاب می‌گوید: «تلاش کرده‌ام لحظات مفصلی، حیاتی و حساس مصر را که کمتر کسی از آن آگاه است یا کمتر کسی به آن پرداخته است و در حقیقت باعث شدند تا تاریخ دیگری برای مصر رقم بخورد و مصر به سمت آینده‌ای غیر از آن‌چیزی که می‌بایست می‌رفت، برود را بیان کنم.»  

دیپلماسی ایرانی در نظر دارد هر هفته به طور مرتب هر بخش از این کتاب را روزهای جمعه در اختیار خوانندگان محترم قرار دهد که نخستین بخش آن جمعه 14 بهمن منتشر شد.

عنوان کتاب: حسنی مبارک و زمانه‌اش.. از تریبون تا میدان

عنوان اصلی کتاب به زبان عربی: مبارک وزمانه.. من المنصة إلی المیدان

ناشر: الشروق، مصر 

نظر شما :