درخواست گروه مشارکت برای آمریکای امن از چین

واردات نفت از ایران را کاهش دهید

۲۵ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۹:۱۱ کد : ۱۸۹۷۹۵۷ سرخط اخبار
مخالفت روسیه و چین با اعمال تحریم های بیشتر علیه جمهوری اسلامی، موجب شد که گروه های دوحزبی آمریکا با ارسال نامه ای به چین از این کشور بخواهند که در راه اعمال تحریم ها علیه ایران با ایالات متحده همکاری کند

دیپلماسی ایرانی: مخالفت روسیه و چین با اعمال تحریم های بیشتر علیه جمهوری اسلامی، موجب شد که گروه های دوحزبی آمریکا با ارسال نامه ای به چین از این کشور بخواهند که در راه اعمال تحریم ها علیه ایران با ایالات متحده همکاری کند.

این نامه خطاب به جین پینگ، معاون رئیس جمهور چین نوشته شده که انتظار می رود رهبر آینده این کشور باشد. شماری از مشاوران سابق امنیت ملی آمریکا در این نامه از وی خواسته اند که از تلاش های آمریکا و اتحادیه اروپا برای مجازات جمهوری اسلامی به دلیل ادامه برنامه های هسته ای تردید آمیز، حمایت کند.

این در حالی است که چین بزرگترین خریدار نفت از ایران است و با واردات نفت از ایران روند تاثیرگذاری تحریم ها علیه صنعت نفت و درآمد نفتی جمهوری اسلامی را مخدوش می کند.

در نامه این گروه موسوم به مشارکت برای آمریکای امن آمده است:ما بر این باوریم که ارزش این تحریم ها این است که راهی دیپلماتیک برای فعالیت های هسته ای ایران فراهم می کند. با توجه به سفر تاریخی مقام عالی رتبه چین به ایالات متحده انتظار می رود که در همین راستا واردات نفتی چین از ایران کاهش یافته، قطعنامه های شورای امنیت اجرا شود و پکن از نفوذ اقتصادی خود در ایران با توجه به دیپلماسی قدرتمندش برای حل مسالمت آمیز موضوع تلاش کند.

این در حالی است که چین نیز اخیرا به شیوه خود از دیپلماسی برای حل مساله هسته ای ایران استفاده کرده و دستیار وزارت امور خارجه اش را برای سفری دو روزه و گفت و گو در همین زمینه به ایران فرستاد.



نظر شما :