تصمیم مهم ترکیه درباره ایران

۲۶ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۸۹۷۹۷۵ سرخط اخبار
تصمیم ترکیه در عدم همراهی با تحریم نفتی غربیها علیه تهران علاوه بر اثبات ناکارامدی این تحریمها نفت مازاد عربستان را که وعده تزریق آن به بازارجهانی نفت را داده بود بی استفاده گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، منابع ترک و سعودی در گفتگو با رویترز اعلام کردند که مقامات آنکارا تصمیمی برای کاهش واردات نفت از ایران ندارند.
این منابع تاکید کردند که تصمیم آنکارا در زمینه عدم کاهش واردات نفت از ایران پس از آن مشخص شد که اوایل هفته گذشته هیئتی بلندپایه از مقامات ترک وارد ریاض شدند و از عدم نیاز خود به واردات نفت بیشتر از عربستان خبر دادند.
از سوی دیگر یک مقام در وزارت نفت عربستان به رویترز گفت: مقامات ترک در این سفر از ما تقاضای افزایش واردات نفتی نداشتند و آنان تصمیمی در زمینه تحریم نفتی ایران ندارند.
یک کارشناس انرژی مقیم آنکارا نیز در این باره اظهار داشت: تا زمانی که سازمان ملل طرح تحریم نفتی ایران که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا حمایت می شود را مورد تایید قرار ندهد، ترکیه تصمیمی در این زمینه اتخاذ نخواهد کرد.
رویترز در ادامه می نویسد: بیشتر تحلیلگران نفتی معتقدند با وجود اینکه در گذشته اخباری در زمینه تصمیم آنکارا در زمینه افزایش واردات نفتی از عربستان مطرح شده بود اما همچنان ترکیه و چین به خرید نفت از ایران بر مبنای گذشته و یا حتی بیشتر ادامه می دهند.



نظر شما :