وزیر کشور به وین رفت

۲۶ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۸۹۷۹۸۲ سرخط اخبار

طفی محمد نجار' وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در راس هیئتی عالی‌رتبه از کشورمان برای شرکت در سومین اجلاس جهانی مبارزه با مواد مخدر روز چهارشنبه به وین سفر می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، سومین اجلاس وزرای کشورهای عضو پیمان پاریس برای مبارزه با مواد مخدر،پنجشنبه این هفته با حضور مقامات ارشد 55 کشور جهان در وین برگزار می شود.

محمدنجار به دعوت 'یوری فدوتف' معاون دبیرکل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل جهت شرکت در سومین نشست وزرای کشورهای عضو پیمان پاریس به وین سفر می‌کند.

نخستین نشست وزرای کشورهای عضو این پیمان در سال 2003 در پاریس و دومین آن در سال 2006 در مسکو برگزار شد و هدف این نشست نیز مقابله با قاچاق مواد مخدر از منشاء افغانستان است.

جمهوری اسلامی ایران در بخش‌هایی از راهبرد رنگین کمان این پیمان از جمله در زمینه تقویت همکاری‌های مرزی میان سه کشور جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و افغانستان در قالب ابتکار سه جانبه مشارکت دارد.

همچنین از دستاوردهای این مشارکت می‌توان به تاسیس واحد طرح ریزی مشترک جی پی سی JPC در اوایل سال 2009 در تهران اشاره کرد که موفق شده تا پایان سال 2011 تعداد 14 عملیات همزمان و مشترک را هماهنگ سازد.

تاسیس دفاتر رابط مرزی بین سه کشور و مقابله با جریان قاچاق مواد پیش‌ ساز به سمت افغانستان در قالب عملیات تارست نیز از دیگر دستاوردهای آن است.

گفتنی است مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در وین در آستانه برگزاری این اجلاس تاکید کرد: تهران در مبارزه با مواد مخدر شریک شماره یک سازمان ملل است.

'یوری فدوتوف' با بیان اینکه ایران فعالیت های فراوانی برای جلوگیری از تجارت مواد مخدر انجام داده است، تصریح کرد: ایران در کشف مواد مخدر در عرصه جهان در صف کشورهای درجه یک قرار دارد .

وی در ادامه گفت:در افغانستان حدود400تن هروئین در سال تولید می شود که از این مقدار 115 تن به ایران قاچاق می شود اما تهران علیه این اقدام مذموم،فعالیت های موثری صورت داده است .

فدوتوف با اشاره به اینکه ایران خود را دریک جنگ علیه مواد مخدر می بیند، گفت: بیش از 3هزار نفر از ماموران مرزی ایران در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر کشته شده اند. 

نظر شما :