نخست‌وزیر مبارک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

۲۶ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۸۹۷۹۸۴ سرخط اخبار

نخست‌وزیر اسبق مصر با تاکید بر قصد خود برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان داشت که توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی همچنان پابرجا می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، "احمد شفیق"، نخست‌وزیر اسبق مصر گفت: قصد دارم در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر نامزد شوم و 10 مارس برای ارائه مدارکم اقدام کنم.

وی در ادامه افزود: من نامزد نیروهای مسلح نخواهم بود، البته "حسین طنطاوی"، رئیس شورای عالی نیروهای مسلح مصر دوست چندین ساله من است. ولی در عین حال هیچ حمایتی را از سوی آنها نخواهم پذیرفت.

شفیق همچنین عنوان داشت: مطمئنم که ارتش نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی نخواهد کرد. کاملا مشخص است که من بهترین فرد برای رویارویی با بحران‌ها هستم.

وی در خصوص اینکه بهتر است مصر به صورت پارلمانی اداره شود یا ریاست‌جمهوری عنوان داشت: بهتر است این مساله را به قانون اساسی محول کنیم. مصر اکنون از نقطه صفر شروع می‌کند و تجربه کافی در خصوص تحقق دموکراسی ندارد، بنابراین مصر باید برای یک یا دو دوره به صورت ریاست‌جمهوری اداره شود.

شفیق همچنین عنوان داشت: به محض آنکه پست ریاست‌جمهوری را به دست بگیرم، امنیت را به کشور بازمی‌گردانم. در حال حاضر کسی مخالف این مساله نیست. من عضو حزب حاکم سابق نبودم اگرهم بوده باشم فرد بدنام و فاسدی نیستم.

وی در ادامه افزود: تمام اعضای حزب حاکم سابق فاسد نبودند. در خصوص رابطه قاهره و واشنگتن نیز باید بگویم که ایجاد رابطه با کشورهای قدرتمند در سراسر جهان به نفع مصر است.

شفیق همچنین تاکید کرد: در خصوص توافقنامه صلح با اسرائیل نیز باید بگویم که این توافقنامه باقی است و این مساله بر پایه احترام مصر به توافق‌نامه‌های امضاشده است. اگر از اسرائیل احساس ناراحتی می‌شود، به دلیل رفتارهای کنونی تل‌آویو است نه به خاطر جنگ صورت‌گرفته میان اسرائیل و مصر در گذشته. 

نظر شما :