اظهار نظر دنیس راس درباره تحریم‌ها علیه ایران

۲۶ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۲ کد : ۱۸۹۷۹۸۵ سرخط اخبار

مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا در امور ایران در گفتگو با یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی مدعی کارگر بودن تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا و اروپا علیه ایران شد.به گزارش خبرگزاری مهر، "دنیس راس" در گفتگو با روزنامه هاآرتض بدون اشاره به خودداری کشورهایی چون هند، چین، کره و ترکیه از همراه شدن با تحریم های آمریکا علیه ایران مدعی شد : حقیقت آن است که پول ایران در شش هفته گذشته ارزش خود را از دست داده و از همین رو می گویم که تحریم ها موثر بوده اند.

مشاور سابق اوباما و عضو ارشد موسسه سیاست خاور نزدیک، در ادامه با اشاره به همراهی اروپا با امریکا برای تحریم ایران نیز گفت : نکته دوم آنکه کشورهای اروپایی نیز قصد دراند خرید نفت از ایران را متوقف کنند و چین نیز در همین راه گام برمی دارد چون در ماه های اخیر خرید نفت خود از ایران را کاهش داده و در تلاش است تا تهران را مجبور به کاهش قیمت نفت خود کند.

وی در مورد خودداری هند از همراه شدن با تحریم نفتی ایران نیز گفت : هند می خواهد یک نقش بین المللی ایفا کند اما آنها باید قادر باشند که نقش خود را نیز ایفا کنند. هند پول 45 درصد از نفت مورد نیار خود را با پول رایج این کشور یعنی روپیه خواهد پرداخت و این بدان معناست که ایران فقط می تواند از هند کالا بخرد چه به این کالاها نیاز داشته باشد چه نیاز نداشته باشد.

 

راس در ادامه با اشاره به نفوذ رژیم اسرائیل بر قانونگذاران آمریکایی گفت : این همان تحریم های سخت و زمینگیر کننده ای است که اسرائیل خواهان بود. این تحریم ها می توانند رفتار ایران را تغییر بدهد. زمانی که ایران به این نتیجه برسد که تحت فشار شدید قرار گرفته برای کاهش آن تلاش می کند و هم اکنون آنها ( ایران ) تحت فشاری هستند که پیش از این قرار نداشتند.

 

مشاور سابق اوباما در ادامه ادعاهای خود با اشاره به احتمال انجام دور جدید مذاکرات ایران با 1+5 گفت: این یک اتفاق و یا تصادف نیست که ایران می خواهد با 1+5 دیدار کند. 

نظر شما :