دستاورد جدید هسته ای ایران به‌روایت‌ خبرگزاری روسی

۲۶ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۵ کد : ۱۸۹۷۹۹۱ سرخط اخبار
در حالی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران ، قرار است امروز دستاورد جدید هسته ای ایران را به جهانیان معرفی کند ، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از خبرگزاری روسی «ریانوستی» ، یکی از این دستاورد های جدید را معرفی کرده است .

به گزارش« تابناک» ، ریانوستی مدعی شده است که علی باقری معاون شورای امنیت ملی کشورمان گفته است که ایران در روز چهارشنبه تزریق سوخت هسته ای به رآکتور تحقیقاتی تهران را آغاز خواهد کرد. این سوخت اخیرا توسط دانشمندان هسته ای ایران تولید شده است و تا پیش از این ، سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران از خارج از کشور تهیه شده است .

ریانوستی همچنین نوشته است که تزریق سوختی که در داخل ایران تولید شده به نیروگاه تحقیقاتی تهران ، یکی از مراحل مهم در پیشرفت هسته ای ایران می باشد.

این خبرگزاری روسی همچنین به نقل از معاون دبیر شورای امنیت ملی کشورمان نوشته است که ایران طی امروز و فردا پاسخ نامه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را خواهد داد.

«نیویورک تایمز » هم در این باره نوشته است که  احتمالا راه اندازی کامل تاسیسات هسته ای فردو نیز از دیگر خبر های جدید هسته ای ایران باشد که احتمالا امروز توسط رئیس جمهور ایران به جهانیان معرفی شود.

تردیدی نیست که دستاورد های جدید هسته ای ایران هر چه باشد ، گامی دیگر در جهت فتح قله های علمی جهان توسط دانشمندان کشورمان خواهد بود. دستاوردهایی که طی روزهای اخیر رسانه های غربی کوشیده اند که با فضا سازی سیاسی ، آن را تحت تاثیر قرار دهند .

نظر شما :