مجله هفته/ تولیدات داخلی ایران بیش از نیاز کشور است

۲۸ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۶ کد : ۱۸۹۷۹۹۷ اخبار اصلی
رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس با بیان اینکه تولیدات داخلی ایران بیش از نیاز کشور بوده و حتی قابل صادرات به کشورهای همسایه است، وجود آزادی بیان در ایران را هم مورد تاکید قرار داد.
مجله هفته/ تولیدات داخلی ایران بیش از نیاز کشور است

دیپلماسی ایرانی: صحبت های غلامرضا مصباحی مقدم که هفته گذشته در جریان یک کنفرانس خبری ایراد شد، از صدر تا ذیل پاسخی بود به ادعاهای غرب مبنی بر تاثیرگذاری تحریم ها، فلج شدن اقتصاد، نبود انتخابات آزاد و آزادی بیان در ایران و...

با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس و افزایش تهدیدهای همه جانبه علیه ایران، تبلیغات و تلقینات رسانه های غربی درخصوص مشوش بودن فضای اقتصادی و سیاسی ایران شدیدتر از گذشته شده است و به نظر می رسد این نماینده اصولگرای مجلس نشست خبری خود را بیش از چیز برای پاسخ دهی و خنثی سازی این دست تبلیغات برگزار کرده است. گوشه هایی از اظهارات وی - به نقل از خبرگزاری مهر - از نظرتان می گذرد:

·         ایران به لحاظ اقتصادی مستقل است و در حال حاضر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

·         تولیدات داخلی ایران بیش از نیاز کشور بوده و حتی قابل صادرات به کشورهای دوست و همسایه است.

·         تهدید به تحریم خرید نفت و تحریم بانک مرکزی را شعارهایی توخالی تلقی می کنیم زیرا ملت ایران تجربه تهدیدها و تحریم های بسیاری را پشت سر گذاشته و این کشور به دلیل ظرفیت بالا و مدیریت قوی می تواند تهدیدها را با تهدید پاسخ دهد.

·         اکنون تحریم فروش نفت برای اروپائیان در مجلس صورت گرفته که آنها به محض شنیدن این خبر دستپاچه و سردرگم شدند.

·         این تحریم ها باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات نخواهد شد و مردم با حضور پررنگ خود پاسخ دندان شکن تری را به دشمنان نظام اسلامی خواهند داد.

·         مردم کشورهای منطقه به دلیل ناامیدی از برقراری عدالت در کشورهایشان خستگی از تحمیل دولت های بی اراده قیام های گسترده ای را از یک سال پیش آغاز کرده اند.

·         آزادی رسانه ها، مطبوعات و آزادی بیان بعد از پیروزی انقلاب در کشور وجود دارد اما متاسفانه بعضی ها معنای آزادی را اشتباه برداشت کرده و از آن تعبیر ولنگاری و اختناق فکری را دارند که این برداشت غلطی است.

·         میزان خانم هایی که وارد دانشگاه می شوند در مقایسه با آقایان، 60 درصد است که این امر در دنیا بی نظیر بوده و نشان دهنده حرکت و رشد خانم ها در مسائل علمی است.

·         قانون اساسی، انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، انتخاب شورای شهر و انتخاب خبرگان رهبری که اکنون شاهد میان دوره آن از جمله در خراسان رضوی هستیم نشان می دهد که این کشور با رای ملت و بر اساس خواسته آنان گام بر می دارد.

·         خبرگان رهبری از امانت، عدالت و فقاهت نسبت به رهبری اظهار نظر می کنند که در دنیا چنین ساختاری وجود ندارد.

·         تاکنون 33 انتخابات در کشور برگزار شده که این امر نشان دهنده بالاترین سطح مردم سالاری در جهان است.

·         برای نهمین دوره انتخابات مجلس جناح های مختلف، اصلاح طلبان و اصولگرایان در کل کشور کاندیدا شدند که این امر نشانگر شور و نشاط انتخاباتی در کشور است.

·         در مجموع در کل کشور از اصلاح طلبان 300 نفر کاندیدا شدند که البته از افراد شاخص کمتر به میدان آمده اند.

·         اگر در انتخابات سال جاری بالای 50 درصد از آحاد جامعه حضور داشته باشند، پشتوانه خوبی برای کشور خواهد بود و دشمنان را ناامید می کند.

با شعار استقلال و آزادی ملت، کشور ایران به لحاظ وابستگی سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی مستقل از بیگانگان شده و در تمام عوامل یاد شده در جهان حرف های زیادی برای گفتن دارد.

نظر شما :