رشوه آمریکا برای حفظ کمپ دیوید

۲۷ بهمن ۱۳۹۰ | ۲۰:۰۰ کد : ۱۸۹۸۰۴۶ سرخط اخبار
رسوایی کمک‌های مالی آمریکا به برخی گروه های مصری برای حفظ توافقنامه کمپ دیوید، نگرانی گروه ها و نهادهای مردمی و احزاب سیاسی را برانگیخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، پرونده حمایت مالی آمریکا از جمعیت ها و سازمان های حقوقی مصر و فاش شدن تلاش واشنگتن برای دور زدن انقلاب مصر و حفظ منافع خود و رژیم صهیونیستی سبب بروز نشانه هایی از تیرگی روابط مصر و آمریکا شد.

خانم "فایزه ابوالنجا" وزیر امور همکاری های بین المللی مصر در تحقیقات صورت گرفته در خصوص پرونده حمایت مالی آمریکا از جمعیت ها و سازمان های حقوقی، واشنگتن را عامل دور زدن انقلاب مصر  دانست که به نفع منافع خود و اسراییلی ها تلاش های فراوانی انجام داده است.

"مجدی عنتر" از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری مصر در این خصوص به شبکه خبری العالم، گفت: آیا هدف از این حمایت های مالی حل مشکلات و رنج مردم مصر بوده، یا اینکه هدفش ایجاد تنش در کشور بوده است؟ پاسخ، هر چه که باشد دخالت در امور داخلی مصر محسوب می شود.

ناظران معتقدند مساله سازمان های حقوقی و نقش آمریکا در آنها به برگ برنده ای سیاسی در دست شورای نظامی تبدیل شده است، و امیدوار است پس از آن که محبوبیت این شورا به سبب حوادث متوالی در مصر به صفر رسیده است، این موضوع بتواند نقش برگ برنده را برای این شورا بازی کند.

"جمال فهمی" روزنامه نگار و نویسنده مصری به شبکه العالم، گفت: شورای نظامی و دولت مصر سعی دارند از این برگ برنده برای ترمیم محبوبیت از بین رفته این شورا نزد افکار عمومی استفاده کنند و با این کار وارد ماجراجویی برنامه ریزی شده خواهد شد.

"اشرف عبدالغنی" هماهنگ کننده کمیسیون آزادی ها در اتحادیه وکلای مصر نیز گفت: این سازمانها ادعا کردند که بخشی از کمک های گسترده تری هستند که به دولت مصر اختصاص یافته است و امکان دارد این واکنش منفعلانه بوده باشد، که اینک زمینه ساز وارد شدن اتهامات به این سازمان ها شده باشد.

وی افزود: دولت آمریکا تهدید کرده بود که اگر این مساله فیصله نیابد و 19 آمریکایی متهم در این ماجرا آزاد نشوند، کمک های مالی به مصر را قطع می کند اما این تهدید آمریکا با بی توجهی و ناخرسندی نهادها و جمعیتهای مردمی و حزبی در مصر مواجه شده است.

یک شهروند مصری گفت: اگر این کمک های مالی آمریکا به منظور زمینه سازی فعالیت این افراد به عنوان جاسوس در کشورمان باشد، به هیچ وجه نمی توانیم چنین چیزی را بپذیریم.

شهروند دیگری گفت: از زمان پیروزی انقلاب مصر، آمریکا در تلاش است تا نقشی کاملا منفی در قبال این انقلاب ایفا کند و برای این کار از انقلاب معکوس به صورت گسترده حمایت می کند. این مبالغ و کمک های مالی مشکوک هستند.
 

نظر شما :