ناوگروه نیروی دریایی ارتش از کانال سوئز عبور کرد

۲۹ بهمن ۱۳۹۰ | ۲۱:۰۸ کد : ۱۸۹۸۱۱۴ سرخط اخبار

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از عبور هجدهمین ناوگروه این نیرو از کانال سوئز خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش برای دومین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از کانال سوئز عبور کرد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا درباره الهام‌بخش و امید‌آفرین بودن حضور مقتدرانه یگان‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد، دریادلان ولایتمدار این نیروی راهبردی در قالب ناوگروه هجدهم برای دومین بار از کانال سوئز عبور کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: هجدهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش که تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) به منظور طی دوره کارورزی آن را همراهی می‌کنند با عبور از تنگه باب‌المندب و حضور در دریای سرخ، به سمت بندر جده حرکت کرد و همزمان با سی و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به عمره مفرده مشرف شدند و در ادامه مأموریت خود با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اهمیت اعتماد به نفس و خوداتکایی به سمت کانال سوئز حرکت و با موفقیت از آن عبور کرد.

سیاری با تاکید بر تاثیرات حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در دریای مدیترانه در سال گذشته، گفت: همچنان که نیروی دریایی ارتش سال گذشته با حضور در دریای مدیترانه، تمام منطقه را تحت تأثیر قرار داد، ناوگروه هجدهم این نیرو هم به بهترین نحو و با اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه، اقتدار مملکت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارد.

وی در پایان تصریح کرد: این ناوگروه به دنیا ثابت خواهد کرد که با وجود تحریم‌های روزافزون دشمنان در طول سی و سه سال، نیروی انسانی ما گوش به فرمان مولا و مقتدای خود امام خامنه‌ای به توان علمی و نظامی خود می‌افزاید و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.



( ۱ )

نظر شما :