ناظران بین‌المللی وارد دمشق شدند

۲۸ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۵ کد : ۱۹۰۰۱۱۱ سرخط اخبار

اولین گروه از ناظران بین‌المللی که وظیفه شان نظارت بر آتش بس تحت حمایت سازمان ملل در سوریه است وارد دمشق شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛سخنگوی کوفی عنان گفت:پیش بینی می کنیم این ناظران با کلاه های آبی و لباس های متحد الشکل عملیات خود را از صبح امروز آغاز  کنند.

وی ادامه داد گروهی که به سوریه اعزام شده است گروهی کوچک متشکل از شش نفر است. من می دانم که بسیاری می پرسند شش نفر چکار می توانند بکنند؟ما معتقدیم که صرفا حضور ناظران کلاه آبی در سوریه آن هم در یکی دو مکانی که شاهد تنش شدید بوده اند ، شاید باعث کاهش تنش ها شود. این گروه ، نخستین گروه از ناظران اعزامی به سوریه هستند و قطعا شمار بیشتری از ناظران در روزهای آینده به سوریه اعزام خواهند شد تا باعث تقویت تیم پیشتاز شوند و شمار کل آنها به سی نفر برسد. ناظران اعزامی به سوریه از صلح بانانی هستند که در منطقه حضور دارند».

وی افزود:« پیش بینی می کنیم شورای امنیت سازمان ملل متحد قبل از پایان هفته ی آینده درباره پیش نویس قطعنامه ی دوم سوریه بحث و گفتگو کند و آن را تصویب کند. تصویب چنین قطعنامه ای اجازه استقرار ماموریت کامل ناظران در سوریه به تعداد دویست و پنجاه نفر و شاید بیشتر را صادر می کند. این ماموریت شامل افراد غیرنظامی و کارشناسان حقوق بشری است تا به جای نظارت بر اجرای طرح شش ماده ای کوفی عنان این طرح را اجرا کنند.طرح شش ماده ای کوفی عنان شامل موارد دیگری است که بسیار بیشتر از توقف خصومت ها است.


نظر شما :