اردن اسلام گرایان را حذف می کند؟

۲۹ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۹۰۰۱۴۸ سرخط اخبار
فارس: پارلمان اردن درحالی کار بررسی طرح قانون جدید احزاب این کشور را آغاز کرده که حذف اسلامگرایان از صحنه سیاسی کشور را در اولویت کار خود قرار داده است.
به گزارش فارس، پس از ماه های کش و قوس در زمینه تصویب قانون جدید احزاب اردن، درحالیکه شهروندان و احزاب انتظار بهبود وضعیت احزاب و کار آنان در کشور را داشتند، پارلمان اردن با تصویب قانونی همه را بهت زده کرد.
بر اساس تصمیم پارلمان اردن، از این پس احزابی که بر مبنای دینی تاسیس شده اند، اجازه فعالیت در کشور را نخواهند داشت.
این بدان معناست که حزب جبهه عمل اسلامی اردن (شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین) به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین حزب اردن، از این پس اجازه فعالیت نخواهد داشت.
"محمود خرابشه" رئیس کمیسیون حقوقی پارلمان اردن در همین راستا گفت: تعدیل صورت گرفته بر روی قانون احزاب، شامل حزب جبهه عمل اسلامی نیز می شود و این حزب یا باید نام خود را تغییر دهد و یا منحل خواهد شد.
در اولین واکنش از سوی اسلامگرایان به این طرح، "زکی بنی ارشید" رئیس دفتر سیاسی حزب جبهه عمل اسلامی اردن گفت: ما به هیچ وجه این طرح را به رسمیت نمی شماریم.
وی افزود: حزب جبهه عمل اسلامی اردن بر مبنای شهروندی استوار است و هر شهروند اردنی با هر گرایش فکری و دینی می تواند در آن عضویت داشته باشد.
این رهبر اسلامگرای اردن تصریح کرد: هدف از تصویب این طرح، صرفا از میان برداشتن اسلامگرایان به دلیل سیاست های ضد دولتی آن است.
اسلامگرایان اردن بیش از یک سال است که رهبری جنبش اعتراضی این کشور را بر عهده دارند و از محبوبیت بالایی نزد شهروندان برخوردار هستند.

نظر شما :