امارات اخراج لبنانی ها را ازسرگرفت

۲۹ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۰ کد : ۱۹۰۰۱۵۲ سرخط اخبار

به گزارش العالم به نقل از روزنامه الاخبار لبنان نوشت: بحران اخراج لبنانی ها از امارات به پایان نرسیده است بلکه بار دیگر تشدید شده و اخیرا 30نفر دیگر از امارات اخراج شده اند. پیش از این نیز دولت امارات متحده عربی به بهانه‌های مختلف اقدام به اخراج شهروندان لبنانی و عدم تمدید جواز اقامت آنها در این امیرنشین کرده بود.

به نوشته این روزنامه، اینکه شخصی که لبنانی است یعنی اینکه شخص نامطلوبی در امارات است، به شعاری تمام عیار در میان ماموران امنیتی اماراتی و مقامات این کشور تبدیل شده است.

در دو هفته گذشته نه نفر از اهالی منطقه یحمر در بقاع غربی به روستای خود بازگشتند. آنها به طور ناگهانی به مراکز امنیتی امارات فراخوانده شدند و دو یا سه روز یا حداکثر یک هفته بعد خود را در فرودگاه بین المللی رفیق حریری یافتند.

اقامت برخی از لبنانی ها در امارات بدون دلیل و بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشند یا درباره سیاست سخن گفته باشند، لغو شده است.

افراد اخراج شده از امارات ارتباطی با کشمکش ها ندارند و حسان علیان رئیس کمیته اخراج شدگان می گوید مسئله اخراج شدگان فقط یک مسئله انسانی است. اماراتی ها می خواهند آن را سیاسی کنند. به گفته حسن علیان شمار اخراج شدگان به 350 نفر رسیده است.

نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان در سفر اخیر خود به امارات در پی موج نخست اخراج لبنانی ها از امارات در یکسال و نیم گذشته گفت بیشتر اخراج شدگان صاحب رستوران هستند و در آنجا خانواده دارند. نبیه بری به اخراج شدگان گفت که این مسئله به پایان رسیده است اما در دو ماه گذشته شماری از لبنانی ها اخراج شدند که براساس آمارهای این کمیته که قادر نیست با همه اخراج شدگان ارتباط برقرار کند به سی نفر رسیده است. این کمیته سخنان بری را باور می کند و معتقد است که اماراتی ها به او دروغ گفته اند.

دستگاه امنیتی امارات از لبنانی‌ها می‌خواهد یادداشتی را امضا کنند و بگویند که با دستگاه امنیتی امارات همکاری می کنند. براساس این سند شخص امضا کننده باید اطلاعات مورد نظری را ارائه کنند که درباره میشل سلیمان یا نجیب میقاتی نخواهد بود.

اطلاعات مورد نظری که برای دستگاه امنیتی امارات مهم است، باید درباره حزب الله باشد. در این یادداشت به طور لفظی به این مسئله اشاره نمی شود اما افراد اخراج شده می‌گویند که اماراتی ها از ابتدا صریح بودند و به طور شفاهی و مستقیم از آنها این درخواست مطرح شده است.

 با توجه به برگه ای که کمیته اخراج شدگان تهیه کرده و حاوی اسامی لبنانی های اخراج شده از امارات است، مشخص می شود که همگی آنها از طرفداران و علاقمندان این حزب هستند. اکنون 30 هزار لبنانی در امارات با خطر اخراج یکی پس از دیگری مواجه هستند در حالی که هر روز هزاران بنگلادشی، هندی، فلیپینی و پاکستانی به این امیرنشین می‌رسند و در تمام ارکان این کشور نفوذ کرده‌اند.


نظر شما :