اصلاح سخنان میقاتی درباره سفر احمدی‌نژاد

۲۹ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۸ کد : ۱۹۰۰۱۵۷ سرخط اخبار

در پی انتشار خبری در رسانه های داخلی و خارجی درخصوص اظهارات نخست وزیر لبنان در دیدار سفیر کشورمان با وی پیرامون سفر دکتر احمدی نژاد به جزیره ابوموسی، ' غضنفر رکن آبادی' توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

رکن آبادی در گفتگو با خبرنگار ایرنا در بیروت، هدف از دیدار با نخست وزیر لبنان را انجام آخرین هماهنگی ها برای برگزاری اولین اجلاس کمیته عالی همکاری های مشترک با لبنان طی روزهای 11 تا 14 اردیبهشت سال جاری در بیروت عنوان کرد و افزود: این اجلاس به ریاست 'محمدرضا رحیمی' معاون اول رییس جمهوری کشورمان و 'نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان برای اولین بار در تاریخ روابط دو کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: نخست وزیر لبنان در ادامه این دیدار وبعد از حصول توافق در مورد تاریخ برگزاری کمیته عالی و کمیسیون مشترک دو کشور، درخصوص سفر رییس جمهور کشورمان به جزیره ابوموسی سوالی را مطرح کرد که به وی پاسخ مقتضی داده شد.

رکن آبادی ادامه داد: من به نخست وزیر لبنان پاسخ دادم که ابوموسی بخشی از سرزمین ایران بوده و آقای احمدی نژاد هم در ادامه سفرهای معمول استانی خود به مراکز استانها و توابع آن به استان هرمزگان و به تبع جزیره ابوموسی سفر کردند که میقاتی هم گفت که من گمان می کردم که سفر اخیر ایشان صرفا با هدف دیدار از ابوموسی بوده است.

سفیر کشورمان در لبنان ادامه داد: اما برخلاف مطلب منتشره از سوی دفتر میقاتی درخصوص اظهار تعجب وی در این جلسه به گفته های رئیس جمهور کشورمان در ابوموسی پیرامون فرهنگ ایرانی وعربی، اینجانب هیچ مطلبی از نخست وزیر لبنان در این خصوص نشنیدم.

پس از دیدار روز شنبه رکن آبادی با میقاتی، دفتر نخست وزیری لبنان اقدام به انتشار اخباری کرد که بر اساس آن نجیب میقاتی طی دیدار رکن آبادی از سفر و مواضع رییس جمهور کشورمان طی سفر به جزیره ابوموسی انتقاد کرده است.

در پی این اقدام، سفیر کشورمان طی تماسی تلفنی با میقاتی، غیر دقیق بودن این موضوع و کذب بودن بخشی از این خبر را یادآور شد که میقاتی ضمن پذیرفتن این موضوع، اعلام کرد که خبر منتشره از سوی دفترش را اصلاح خواهد کرد.

نشست کمیته پیگیری کمیسیون مشترک و هفتمین اجلاس کمیسیون همکاری های مشترک دو کشور به ریاست 'علی نیکزاد' وزیر راه و شهرسازی و 'نقولا نحاس' وزیر اقتصاد و تجارت لبنان نیز طی روزهای 11 تا 13 اردیبهشت سال جاری در بیروت برگزار خواهد شد.

'سعد حریری' نخست وزیر سابق لبنان در سفر به تهران در آذر سال 1389هجری شمسی پیشنهاد ارتقا سطح کمیسیون همکاری های دو جانبه به کمیته عالی همکاری ها به ریاست معاول اول رئیس جمهوری کشورمان و نخست وزیر لبنان را ارائه کرده بود که مورد موافقت مسئولین ذیربط دو کشور قرار گرفت.


نظر شما :