هاشمی: ایران از طریق عراق به سوریه سلاح می‌رساند

۲۹ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۵ کد : ۱۹۰۰۱۷۱ سرخط اخبار

معاون فراری رئیس جمهور عراق به زعم خود به تشریح دلایل اتهامات خود پرداخت و مدعی شد که ایران از طریق حریم هوایی عراق به سوریه سلاح قاچاق می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، طارق الهاشمی در گفتگو با روزنامه "زمان" ترکیه برای سرپوش گذاشتن بر اتهامات اخیر خود ادعا کرد معلوماتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه ایران از حریم هوایی عراق برای انتقال اسلحه به سوریه استفاده می کند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: علیرغم اینکه عراق به طور کامل به تصمیمات اتحادیه عرب و شورای امنیت پایبند است اما واقعیت چیز دیگری را نشان می دهد.

الهاشمی مدعی شد: مخالفان سوریه شماری از مسئولان عراقی را به اتهام قاچاق سلاح بازداشت کرده اند. البته من در این زمینه ادله مستند ندارم و اطلاعات من در این رابطه شنیداری است.

وی در بخش دیگر گفتگوی خود درباره دلایل صدور حکم بازداشت خود ادعا کرد: علت اول به خاطر دیدگاه هایم درباره حقوق بشر و توزیع ثروت است که با نوری المالکی نخست وزیرعراق متناقض است.

الهاشمی افزود: دلیل دوم این است که مالکی می خواهد از یک سیاستمدار سنی که با سیاست های وی درباره سوریه مخالف است رها شود.

وی با اشاره به آمریکا عنوان کرد که دلیل بعدی کشور سومی است که مالکی را علیه من تحریک کرده است. معاون رئیس جمهور عراق مدعی شد: من طی روزهای اخیر ادله مستندی را دریافت کرده ام که یک کشور سوم در متهم کردن من به ارتکاب اقدامات تروریستی در عراق و حکم بازداشت من دخیل بوده است.

وی گفت: کنار گذاشتن من از روند سیاسی عراق به نفع ایران است اما من معتقدم کشور دیگری در متهم کردن من دست داشته است.

طارق الهاشمی به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی عراق تحت پیگرد قرار دارد و حکم بازداشت وی صادر شده است. وی 19 دسامبر به اقلیم کردستان عراق گریخت.

معاون رئیس جمهور عراق هم اکنون در ترکیه بسر می برد. وی در حالی که تحت پیگرد قرار دارد سفر به برخی کشورهای عربی از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه را از اوایل آوریل آغاز کرده است.



نظر شما :