باراک: درباره عدم حمله به ایران تضمینی نداده‌ایم

۲۹ فروردین ۱۳۹۱ | ۲۱:۵۵ کد : ۱۹۰۰۱۷۷ سرخط اخبار

در جدیدترین اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران، «ایهود باراک»، وزیر دفاع این رژیم گفته است که ایران می‌تواند غنی‌سازی 3.5 درصد را ادامه دهد، ولی در دیگر موارد، باید بازنگری‌هایی انجام دهد.

به گزارش «تابناک»، باراک ادعا کرده مذاکرات بین‌المللی میان ایران و غرب بر سر برنامه هسته‌ای ایران، اتلاف وقت است و این مذاکرات ـ به گفته وی ـ به توقف برنامه سلاح هسته‌ای ایران نخواهد انجامید.

روزنامه «تایمز اسرائیل» ضمن نقل این خبر از قول باراک نوشته است: ایران می‌کوشد از راه موافقت با نشستن پای میز مذاکره با گروه 1+5، برای خود زمان بخرد.

باراک با تکرار تقاضاهای غیرمعقول پیشین رژیم صهیونیستی اظهار داشته، اسرائیل بیش از همه، دغدغه محدود کردن غنی‌سازی اورانیوم ایران را دارد و می‌خواهد شاهد بسته شدن تأسیسات هسته‌ای زیرزمینی در نزدیکی قم (فردو) باشد.

وی در این باره گفته است: «ترجیح ما این است که آنها به جز سطح 3.5 درصد که خطری ندارد، غنی‌سازی خود را کامل متوقف کنند».

باراک ادامه داده: «به منظور جلوگیری از تکرار آنچه درباره پاکستان و کره شمالی رخ داد، نقاط آغازین باید بسیار روشن باشد».

وی در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا اسرائیل به آمریکا تعهد داده در مدتی که مذاکرات در جریان است، به ایران حمله نکند، پاسخ داد: «ما هیچ تعهدی نداده‌ایم... ما جزیی از این مذاکرات بین‌المللی نیستیم. موضع ما برای آمریکایی‌ها مشخص است».

این اظهارات باراک را می‌‌‌توان در راستای تلاش‌های اخیر رژیم صهیونیستی برای زنده نگه داشتن تهدید حمله نظامی ارزیابی کرد.

مقامات این رژیم که اکنون بیش از هر کسی، نگران توافق میان ایران و 1+5 هستند، تلاش دارند با تکرار ادعاهای غیرمنطقی و غیرعملی خود، ادعا کنند که ایران در پی رسیدن به توافق نیست و مذاکره با جمهوری اسلامی ایران، بی‌فایده است.

نظر شما :