جنایتکار نروژی: اگر بتوانم باز هم این کار را تکرار خواهم کرد

۲۹ فروردین ۱۳۹۱ | ۲۱:۴۹ کد : ۱۹۰۰۱۸۰ سرخط اخبار

"آندرس برینگ برویک" تروریست نروژی که در دو حمله وحشیانه در تابستان سال گذشته میلادی 77 نفر را به قتل رساند، در دومین روز دادگاه خود گفت اگر می‌توانست دوباره به این جنایات دست می‌زد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، صبح امروز دومین جلسه محاکمه برویک آغاز شد و در ابتدای دادگاه یکی از پنج  قاضی دادگاه در سخنان خود اظهار کرد که این جنایتکار نروژی باید اعدام شود.

اما این قاضی که به عنوان "قاضی عامی" از طرف دادگاه منصوب شده بود به خاطر سخنان خود با درخواست وکلای برویک برای عزل وی از مقام خود روبرو شد و دادگاه با این درخواست موافقت کرد. در کشور نروژ مجازات اعدام حتی برای جنایتکارانی که دست به چنین کشتار وحشتناکی می‌زنند، وجود ندارد.

در سیستم قضایی نروژ پنج قاضی که دو نفر از آنان "قاضی تخصصی" و سه نفر "قاضی عامی" هستند در مورد چنین پرونده هایی قضاوت می‌کنند. تعیین قاضی از میان شهروندان نروژ برای بالا بردن نقش آنان در سیستم قضایی کشور است. با عزل این قاضی از سمت خود وقفه ای در دادگاه ایجاد شد.

پس از این وقفه برویک در جایگاه متهم شروع به بیان دفاعیات خود کرد و با کمال قساوت و بیرحمی عنوان کرد که اگر می‌توانست دوباره به این اقدام وحشیانه دست می‌زد.

وی در حالی که دفاعیات خود را از روی یک نوشته از پیش آماده شده می‌خواند از دولت نروژ و کشورهای اروپایی به خاطر پذیرش مهاجران مسلمان و چند ملیتی شدن این کشورها انتقادات شدیدی کرد.

برویک مدعی شد که وی یکی از فرماندهان سازمان شبه نظامیان اسلام ستیز به نام "شوالیه های تمپلار" دست به چنین جنایت هولناکی زده است. سازمانی که بعداً مشخص شد وجود خارجی ندارد.

برویک پنج روز وقت دارد که در مورد جنایات خود در بمبگذاری اسلو و همچنین کشتار خود در اردوگاه تابستانی در جزیره اتویا به دادگاه توضیح دهد.

امروز نیز این جنایتکار در دفاعیات خود اقدامات خود را ضروری خواند و گفت: من این حملات را به قصد دفاع از خود و مردم نروژ انجام دادم و برای پیشگیری از حملات تروریستی در این کشور دست به این کار زدم.

وی در جلسه دیروز دادگاه با ژست نازی های آلمانی در برابر قاضی سلام نظامی داد و بر روی صندلی متهم نشست و در حالی که بازماندگان قربانیانش در حال اشک ریختن در دادگاه بودند با نهایت سنگ دلی مشغول گوش دادن به جزئیات کشتار خود شد.

این دادگاه که احتمال می‌رود به مدت 10 هفته به طول انجامد در ابتدا بر روی موضوع سلامت عقلی این تروریست متمرکز می‌شود و اینکه آیا وی باید روانه زندان شود یا بیمارستان روانی.

قبلاً گروهی از پزشکان با معاینه این فرد، در گزارشی او را روانپریش خوانده و اعلام کرده بودند که به اسکیزوفرنی پارانوئید مبتلاست.

بسیاری از خویشان و بازماندگان قربانیان این حملات بر این باورند که عامل این کشتارها هرگز جنون نداشته و کاملاً عاقل است.




( ۲ )

نظر شما :