واکنش نمایندگان به اظهارات مقامات امارات

۳۰ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۸ کد : ۱۹۰۰۱۹۹ سرخط اخبار

225 نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس با امضای بیانیه‌ای اظهارات مداخله جویانه مقامات امارات متحده عربی و مجلس فدرال این کشور را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین نمایندگان در این بیانیه ضمن بی اساس و مردود دانستن ادعاهای امارات متحده عربی؛ جزیره ابوموسی را جزئی از خاک لاینفک جمهوری اسلامی ایران دانستند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: "سفر دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران به جزیره ابوموسی از جمله سفرهای داخلی و استانی محسوب می‌شود و موضع گیری مسئولین امارات، دخالت آشکار در امو ر داخلی ایران است.

محمد کرمی راد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام تهیه این بیانیه از امضای 225 نماینده خبر داد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است.

مجلس شورای اسلامی ایران ضمن بی اساس و مردود دانستن ادعاهای واهی مطرح شده از سوی مجلس ملی اتحادی امارات عربی متحده، با تاکید اینکه سفر جناب آقای دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری به شهرستان ابوموسی «در ادامه سفر ایشان به سایر جزایر ایرانی خلیج فارس»، یک موضوع داخلی ایران بوده و در چارچوب سفرهای معمول استانی صورت پذیرفته است، کلیه ادعاهای مطروحه در این زمینه را مداخله آشکار در امور داخلی ایران، غیرقابل پذیرش و مردود می داند.

مجلس شورای اسلامی تاکید می نماید طرح ادعاهای واهی علیه جزایر سه گانه ایرانی از سوی امارات هیچ گاه بر حقانیت تاریخی و حقوق ملی مردم ایران بر این جزایر به عنوان جزیی لاینفک از خاک سرزمین جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد نمی سازد.

مجلس شورای اسلامی تأکید می نماید که جمهوری اسلامی ایران موضوع تمامیت ارضی و حاکمیت خویش بر جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را اساساً غیرقابل مذاکره دانسته ولی همچون گذشته در قالب روابط دوستانه و حسن همجواری از مذاکرات مستقیم دوجانبه با دولت امارات متحده به منظور بررسی راه‌های تقویت هر چه بیشتر مناسبات بین دو کشور و رفع سوءتفاهمات احتمالی استقبال می کند.


نظر شما :